Lietuvos jūrų muziejaus delfinų terapijos centre ne tik bendraujama su delfinais, bet ir ... kepami keksiukai

Prieš šešerius metus Lietuvos jūrų muziejuje pradėjusiame veikti Delfinų terapijos centre atidaryta moderni socialinių įgūdžių lavinimo laboratorija  ir vaizdo analizės kabinetas. Čia nemokamai socialinių įgūdžių vertinimo ir ugdymo paslaugos bus teikiamos delfinų terapijos centro registruotiems klientams, kurie atvyksta į kompleksinę delfinų asistuojamos terapijos programą.

– Delfinų terapijos centro infrastruktūra bei teikiamų paslaugų paketas ženkliai prasiplėtė, – pasakojo Lietuvos jūrų muziejaus direktorė Olga Žalienė. – Džiaugiamės, jog gavę finansavimą 2014–2020 m. Lietuvos ir Rusijos bendradarbiavimo per sieną programos  projektui  „Įveikiant kliūtis vaikų reabilitacijoje: nuo korekcijos link inkliuzinio bendradarbiavimo (BREAK)“, galėjome įrengti socialinių įgūdžių lavinimo laboratoriją su vaizdo analizės kabinetu, kuriame aptariami individualūs centro klientų pasiekimai. Projektą, prasidėjusi 2020 metais, įgyvendiname kartu su Klaipėdos universitetu, I. Kanto universitetu bei vaikų sanatorija „Teremok“, įsikūrusia Kaliningrado srityje. 

Esminė šio projekto idėja – ne vien mokyti vaiką su negalia įgūdžių laboratorijoje, bet ir rasti būdus, kurie stimuliuoja, skatina ir įgalina patį vaiką su negalia pradėti mokytis. Tai, ko paprasti vaikai išmoksta su tėvais namuose, neįgalūs mokosi šioje laboratorijoje. Taip vadinamas kabinetas su specialia įranga, kuriame be kitų kasdienių darbų, vaikai išmoksta ... kepti keksiukus. Tai suteikia jiems džiaugsmo ir paskatą žengti tolyn.

Delfinų terapijos centro vadovė dr. Brigita Kreivinienės teigimu, vaikų su negalia savarankiškumo formavimas iš esmės lemia vaiko geresnes socializacijos galimybes, mažina stresą bei priklausomybę nuo kitų šeimos narių, stiprina šeimos vidinę darną.
 

– Vaiko su negalia savarankiškumo ugdymas yra itin svarbus parenkant asmeniškai jam tinkančią aplinką bei veiksnius, kurie padidina motyvaciją mokytis, siekti pritaikyti naujus įgūdžius realiame gyvenime, – sako centro vadovė. – Šie įgūdžiai sudaro galimybes ateityje žmogui su negalia jaustis nepriklausomu jo kasdieniame gyvenime. O įsitraukimas į socialinę sąveiką yra svarbus gyvenimo kokybės elementas.

Projekto metu buvo priimta nemokamai 20 vaikų su negalia socialinių įgūdžių vertinimui, lavinimui bei užtvirtinimui bendradarbiaujant su Klaipėdos universiteto mokslininkais – Holistinės medicinos ir reabilitacijos katedros kolektyvu. Mokslininkai vykdė vaikų vertinimą savo laboratorijoje, o kompleksinė intervencija buvo teikiama Delfinų terapijos centre, apjungiant jau sukurtas metodikas su naujomis – socialinių įgūdžių ugdymo bei lavinimo.

Dabar Delfinų terapijos centras yra pasirengęs teikti platų paslaugų spektrą – ne tik delfinų asistuojamos terapijos paslaugas, tačiau ir kitas kompleksines programas: sensorinės integracijos, judesio lavinimo, socialinių įgūdžių vertinimo bei lavinimo, komunikacijos.

Dr. Brigitos Kreivinienės teigimu, dažniausiai neįgaliais vaikai Lietuvoje pripažįstami dėl raidos sutrikimų. Vaiko negalia neišvengiamai paveikia visą šeimą – pasikeičia dienotvarkė, kinta tėvų galimybė siekti karjeros, paveikiama psichologinė šeimos darna. Tokiai šeimai būtina reali pagalba specializuotuose centruose, galinčiuose sutelkti daugiau įvairių specialistų.

– Socialiniai įgūdžiai yra platus terminas, apibrėžiantis asmens savarankiškumą gyvenime – nuo bendravimo iki apsitarnavimo ir darbinių įgūdžių išsiugdymo, – sako centro vadovė. – Vis dėlto ankstyvoji intervencija, kuomet tikslingai užčiuopiami socialinių įgūdžių pradmenys bei yra lavinami konkretūs įgūdžiai, gali būti kritiniai vaiko raidos procese.

Lietuvos jūrų muziejuje bendravimo su delfinais užsiėmimai buvo pradėti rengti 2002 metais. Delfinų terapijos centras įkurtas 2015 metais. Delfinų terapijos centras yra parengęs strateginį tyrimų planą delfino ir žmogaus gerovės tyrinėjimams.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder