„LTG Infra“ Giruliuose pasodino penkis ąžuolus

(2)

Lietuvos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklą valdanti įmonė „LTG Infra“ Giruliuose šalia geležinkelio stoties kartu su Girulių bendruomenės, Klaipėdos žaliųjų, Klaipėdos universiteto atstovais pasodino penkis ąžuolus.

„Girulių geležinkelio stoties teritorijoje likęs vienas šimtametis ąžuolas, o greta jo augusį ąžuolą praėjusiais metais dėl pavojaus keleivių ir traukinių eismui teko pašalinti. Tuomet su Girulių bendruomene ir Klaipėdos žaliaisiais sutarėme, kad atsodinsime ąžuolus – šiandien tęsime duotą pažadą“, – sako Arvydas Dveilys, „LTG Infra“ Techninės priežiūros vadovas.

Praėjusiais metais, siekiant įvertinti abiejų šimtamečių ąžuolų būklę, „LTG Infra“ kreipėsi į Lietuvos agrarinių ir miškų mokslo centro Miškų institutą.

Po mokslininkų atliktos studijos buvo nuspręsta, kad vieną ąžuolą, esantį 3 metrų atstumu nuo bėgių, dėl nepatenkinamos medžio būklės reikia šalinti. Kitą ąžuolą, kuris auga 3,2 metro atstumu nuo geležinkelio bėgių, pavyko išsaugoti.

Triukšmo slopinimo sienutės statybų metu ąžuolo kamienas apsaugotas nuo mechaninių sužalojimų, o dirvožemis – kuo mažiau pažeistas ir suspaustas. Girulių geležinkelio stoties teritorijoje vyksta baigiamieji 1,36 km ilgio ir 3,5–5 metrų aukščio triukšmo slopinimo sienutės statybos darbai.

Statinys mažina geležinkelio skleidžiamą triukšmą iki higienos normų nustatytų ribinių verčių arčiausiai geležinkelio gyvenantiems Girulių gyventojams.

Pasak A. Dveilio, visoje Lietuvoje įmonė įgyvendina tvarumo iniciatyvą – geležinkelio apsaugos zonose kuriame žaliąsias erdves. Tokių žaliųjų erdvių naudos – mažesnis traukinių triukšmas gyventojams ir švelninama klimato kaita.

Medžiai įsisavina į aplinką išmetamą anglies dvideginį (CO2), todėl mažėja aplinkos tarša. Skaičiuojama, kad vienas medis vidutiniškai per metus sugeria apie 10 kg CO2.

Žaliųjų erdvių įveisimo ir atkūrimo darbų metu šalinami medžiai ir krūmai, turintys menkavertę medėjančią augaliją, žuvę, sausi ar intensyviai džiūstantys medžiai keliantys grėsmę saugiam traukinių eismui.

Jų vietoje, atsižvelgus į augavietes ir jų individualias savybes, sodinami nauji medžiai ir krūmai, kurie suformuos akiai patrauklią, tankią žalią zoną.

Per šiuos metus „LTG Infra“ šalia geležinkelio visoje Lietuvoje pasodino daugiau nei 20 tūkst. želdinių.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder