Nuo birželio brangsta keltų bilietai

(2)

AB „Smiltynės perkėla“ kelto keleivio bilietas brangsta 10 centų. Bendrovės generalinis direktorius Mindaugas Čiakas sako, kad keltų bilietų pabrangimas nėra susijęs su bendrovės pandemijos laikotarpiu patiriamais nuostoliais, su tuo, kad jai statomas naujas keltas, ir su pačios įmonės noru sumažinti savo nuostolius.

Naujos „Smiltynės perkėlos“ keltų bilietų kainos įsigalios šiemet nuo birželio 1 d. ir galios iki kitų metų birželio 1 d. Didžiausias tarifas buvo apskaičiuotas ir patvirtintas Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos posėdyje.

M. Čiako teigimu, bendrovė kasmet kovą Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT) pateikia visą dokumentaciją, o ši apskaičiuoja galimą maksimalią bilieto kainą.

„Toks procesas vyksta kasmet. Jeigu bilietas pabrangsta, tarkime, 3 ar 4 centais, kaina suapvalinama į mažąją pusę tam, kad būtų lengviau aptarnauti klientus. Jau nemažai metų keleivio bilietas kainavo 1 eurą. Tačiau tai nereiškia, kad jis tiek ir kainavo, galbūt jo kaina buvo 1 euras ir 2 centai. Kad nereikėtų rinkti tų centų, buvo apvalinama į mažąją pusę. Beje, į didžiąją pusę apvalinti neleidžiama. Taip buvo ir šį kartą. Keleivio bilietas turėtų kainuoti daugiau nei vienas euras dešimt centų, bet suapvalinta iki patogios sumos. Kitų metų gegužės viduryje vėl bus paskelbtos naujos keltų bilietų kainos. Jos apskaičiuojamos kiekvienais metais“, - aiškino bendrovės vadovas.

VERT nustato ir tai, kiek bendrovė gali turėti pelno. Pati įmonė pasididinti kainų tiek, kiek nori, negali. Paklaustas, ar bilietų kainų pakėlimas turės kokios nors įtakos bendrovės metiniams rezultatams, M. Čiakas atsakė: "Ne, tai jokios įtakos neturės. VERT skaičiuoja, kiek bendrovė turi uždirbti pelno, kurį turi atiduoti valstybei. Mes nepatirsime jokio skirtumo dėl tų kainų. Tie pinigai nelieka bendrovėje. Jie per dividendus keliauja akcininkams. Mūsų pagrindinis akcininkas yra valstybė. Įstatymu apibrėžta, kad kapitalo grąža turi būti 6,2 proc. Jeigu mūsų įmonė nieko neinvestuotų, turtas nusidėvėtų, kiekvienais metais leidžiamas uždirbti pelnas būtų vis mažesnis. O jeigu įmonė daro investicijas, tai jos leidžiamas uždirbti pelnas kiekvienais metais tampa didesnis. Mes dabar statome naują laivą. Kai jis bus pradėtas eksploatuoti, įmonei bus leidžiama uždirbti didesnį pelną."

Bilietas keleiviui už perkėlimą į abi puses ir keleiviui su dviračiu kainuos 1,10 euro. Persikėlimas su lengvuoju automobiliu - 13 eurų, su mopedu, motociklu - 5,20 euro, su autobusu iki 5 tonų - 26 eurus, daugiau kaip 5 tonų - 41,70 euro, krovininiu automobiliu nuo 3,5 iki 12 tonų - 30 eurų, daugiau kaip 12 tonų - 41,70 euro.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder