KARTU. Marius Kučinskas siūlo, kad miesto maršrutiniais autobusais naudotis galėtų ne tik pėstieji, bet ir dviratininkai. Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Ar įteisinti daugiau patogumų dviratininkams, Savivaldybė diskutuos pavasarį

(6)

Nors dviračių sezonas dar neprasidėjo, Klaipėdos savivaldybė jau sulaukė siūlymų, kaip gerinti dviračių infrastruktūrą mieste. Tiesa, aktyviau šia tema nuspręsta diskutuoti orams atšilus.

Į Klaipėdos miesto savivaldybę kreipęsis Marius Kučinskas pateikė prašymą išnagrinėti klausimą dėl neatliktos dviračių takų apžiūros, taip pat prašė Tarybos patvirtinti keleivių ir bagažo taisyklių pakeitimą, kad dviratį būtų galima vežtis viešajame miesto ir tarpmiestiniame transporte.

Pasak M. Kučinsko, dalį klausimų Savivaldybei jis pateikė dar rudenį. Tiesa, atsakymų jis nesulaukė.

Siūlymą leisti dviračius gabenti miesto viešajame transporte M. Kučinskas buvo iškėlęs ir Vilniaus bei Panevėžio savivaldybėse. Ten jo idėjos buvo patvirtintos ir įgyvendintos.

„Dviratį galima vežti su sąlyga, kad tai netrukdo keleiviams, neištepa rūbų, kad dviratininkas atsako už visus išteptus rūbus ir taip toliau. Siūlau nukopijuoti nuo Vilniuje jau patvirtintų ir išdiskutuotų keleivių ir bagažo gabenimo pakeitimo taisykles į Klaipėdos miestą“, - teigė M. Kučinskas, siūlantis jog dviračius būtų galima vežti autobusų ar maršrutinių autobusų salonuose, stovimose vietose.

Tiesa, jo siūlymu, norintiems vežtis dviračius viešajame miesto transporte galiotų keletas taisyklių: tai daryti būtų galima ne piko valandomis, o dviratį savininkas turėtų laikyti rankomis.

„Tokia tvarka yra Vilniuje, Kaune, Panevėžyje ir Šiauliuose. Iš didžiųjų miestų teliko Klaipėda“, - kalbėjo M. Kučinskas.

Tačiau anot VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus Gintaro Neniškio, dėl galimybės gabenti dviračius viešuoju miesto transportu reikia gilesnės diskusijos.

„Yra specifinių dalykų tiek Klaipėdoje, tiek Vilniuje. Tose vietose važinėja ir mamos su vežimėliais, neįgalieji, taip pat riedlentininkai, paspirtukininkai, augintinių savininkai, kurie irgi nori vežtis ir jie visi pretenduoja į tą pačią vietą. Reikėtų gilesnės ir labiau kompleksinės diskusijos“, - teigė G. Neniškis.

PRAŠYMAS. Siūloma Klaipėdos savivaldybėje įrengti dviratininkų pervažas, kad važiuojant per gatvę dviratininkui nereikėtų nulipti nuo transporto priemonės. Asociatyvi redakcijos archyvo nuotr.
PRAŠYMAS. Siūloma Klaipėdos savivaldybėje įrengti dviratininkų pervažas, kad važiuojant per gatvę dviratininkui nereikėtų nulipti nuo transporto priemonės. Asociatyvi redakcijos archyvo nuotr.

Anot G. Neniškio, viešuoju transportu besinaudojantys žmonės praeityje turėjo galimybę gabenti dviračius autobusais, tiesa, ne autobuso salone, o prie autobuso galo, kur buvo įrengti dviračių laikikliai.

„Tvirtinome ant tų autobusų, kur žmonės reiškė didžiausią poreikį. Tai prie autobuso, važiuojančio į Karklę. Per du sezonus buvo pervežti penki keleiviai su dviračiais“, - patirtimi dalijosi G. Neniškis.

Tobulins pavasarį

M. Kučinskas pastabų taip pat turėjo ir dėl dviračių takų.

"Pirmas dalykas - yra pėsčiųjų ir dviračių takas ant šaligatvių ir tu negali važiuoti gatve, turi vadovautis Kelių eismo taisyklėmis, kitaip gausi baudą.

Taip pat savivaldybėse įrengta daugybė kelių, kuriuose kelio ženklas žymi pėsčiųjų taką. Tai draudžia dviratininkams važiuoti tuo keliu.

Reikalingos ir dviračių pervažos. Abiejose kelio pusėse yra dvirčių takas, bet ateina perėja ir kiekvieną kartą dviratininkas turi dviratį varytis. Kad tokių dalykų nebūtų, Savivaldybė turi susižiūrėti ir įrengti dviračių pervažas. Svarbiausia, kad Savivaldybės administracija sužiūrėtų dviračių takus", - problemas įvardijo M. Kučinskas.

Jis taip pat siūlė įrengti pertvaras tarp dviračių ir pėsčiųjų takų.

Pasak Savivaldybės atstovų, dalis neatitikimų dėl kelio ženklų jau yra taisomi, apie tai informuota atsakinga įmonė.

Bendros kitos pobūdžio pastabos dėl dviračių takų bus analizuojamos ir pavasarį teikiami siūlymai.

„Planas yra, turime žemėlapį, yra probleminės vietos. Mes tą planą rengiame, mes su juo ateisime. Tačiau dviračių takų kiekis yra tikrai nemažas ir natūralu, kad pasikeitus teisės aktams reikalingos tam tikros korektūros“, - kalbėjo Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus ir pridūrė, jog kompleksiniam svarstymui bus pasiruošta antroje pavasario pusėje.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder