TILTAS. Klaipėdos savivaldybė siekia pakoreguoti Biržos tilto rekonstrukcijos projektą, kad būtų atsisakyta nebūtinų darbų ir sumažėtų projekto kaina. Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Biržos tiltas: svarbiausia - sumažinti vibraciją, o ne perdažyti turėklus

(6)

Jau kitą savaitę Klaipėdoje laukiami projektuotojų UAB „TEC Infrastructure“ atstovai, su kurias bus tariamasi, kaip optimaliai pakoreguoti Biržos tilto rekonstrukcijos projektą, kad efektyviai būtų suremontuotos susidėvėjusios konstrukcijos už optimalią kainą.

„Senamiesčio gyventojai ne kartą kreipėsi į mane dėl Biržos tilto keliamo triukšmo ir vibracijos. Tinkamas tilto eksploatavimas nesukeliant diskomforto gyventojais - vienas iš mūsų šių dienų uždavinių“, - panešė Klaipėdos meras po to, kai trečiadienį asmeniškai susipažino su Biržos tilto būkle.

Anot jo, yra ieškoma būdų, kaip paspartinti tilto kapitalinį remontą, todėl vertinama, ar nereikalingos sąmatų ir ar net paties projektų, kuris buvo parengtas prieš kelerius metus, korektūros.

Sieks optimalios kainos

Būtinybė koreguoti Biržos tilto rekonstrukcijos projektą atsirado po to, kai jau du kartus nepavyko parinkti rangovų. Paskutinį kartą konkurse dalyvavo tik viena įmonė, tačiau jos pasiūlyta daugiau nei 2 milijonų eurų kaina netenkino Klaipėdos savivaldybės.

„Mūsų tikslas - pasiekti rezultatą už optimalią kainą, investicija turi išspręsti problemas ne metams ar keleriems, o gerokai ilgesniam laikotarpiui. Žinoma, tilto priežiūra kainuos ir toliau, tačiau darbus turime atlikti taip, kad po metų ar kelių nereikėtų dar kartą remontuoti“, - poziciją dėsto A. Vaitkus.

Anot jo, Biržos tilto remontas būtinas ir dėl planuojamos Dangės upės įveiklinimo. Miestas turi tikslą išvalyti upės dugną, sutvarkyti krantines, o didesniam laiveliui praplaukti pro Biržos tiltą šiuo metu yra neįmanoma, todėl siekiant, kad Dangės upėje atsirastų gyvybė, tilto pakėlimo mechanizmai turi veikti be jokių trikdžių.

Tarsis su projektuotojais

Klaipėdos vicemeras Algirdas Kamarauskas „Vakarų ekspresui“ sakė, kad kitą savaitę Klaipėdoje yra laukiami „TEC Infrastructure“ projektuotojai, su kurias bus tariamasi, kaip pakoreguoti projektą.

Vicemeras įsitikinęs, kad tilto rekonstrukcijos kainą galima sumažinti atsisakius planų 100 procentų perdažyti metalines konstrukcijas. Nėra būtina perdažyti visų turėklų, nes jų būklė nėra bloga. Biržos tiltas paskutinį kartą kapitaliai suremontuotas 2007 metais. Todėl pakaktų sutvarkyti labiausiai susidėvėjusias metalines dalis.

Pagrindinės investicijos turėtų būti nukreiptos sutvarkyti tilto konstrukcijas taip, kad būtų sumažinta transporto keliama vibracija ir keliamas triukšmas.

Taip pat svarstoma, kad galėtų būti pakeista transporto eismo schema taip, kad vienu metu per tiltą nevažiuotų du maršrutiniai autobusai.

Tačiau prieš priimant tokius sprendimus reikia turėti inžinerinius skaičiavimus, srautų analizę.

Taip pat ir toliau neatsisakoma idėjos, kad Tiltų gatvė ateityje galėtų tapti pėsčiųjų gatve.

Biržos tiltas taip buvo pavadintas dėl greta veikusios biržos. Iki XVIII a. tiltas buvo medinis. Tilto viduryje būdavo atidaroma nedidelė anga, kad pralįstų burlaivių stiebai. 1879 m. pastatytas naujas varstomas metalinis tiltas ant mūrinių atramų.

Antrojo pasaulinio karo metu tiltas sugriautas. Atstatytas 1948 m.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder