Dujiniams autobusams „Klaipėdos paslaugos“ statys užpildymo terminalą

(3)

Nors viešojoje erdvėje nuolat skelbiama, kad Klaipėdos gatvėmis netrukus važinės tik elektra varomi maršrutiniai autobusai, tai yra tik pusė tiesos. 

Pasak UAB „Klaipėdos paslaugos“ generalinio direktoriaus Vaido Ramanausko, ekologiškas viešasis transportas – tai ne tik elektriniai, bet ir dujiniai autobusai, ypač jei jie kurui naudoja iš maisto ir kitų biologiškai skaidžių atliekų pagamintą biometaną.

Būtent tokiu kuru dabar varomi UAB „Klaipėdos paslaugos“ miesto tipo autobusai.

Jų artimiausią dešimtmetį Europoje atsisakyti neketinama, todėl ir uostamiesčio savivaldybei priklausanti bendrovė greta elektrinių autobusų ketina įsigyti ir dujinių ar net hibridinių, varomų elektra ir dujomis. Siekiant  išplėsti būtiną dujinių autobusų  infrastruktūrą, UAB „Klaipėdos paslaugos“ paskelbė, jog teritorijoje partneriams leis statyti naują užpildymo terminalą.

„Jau kurį laiką matome problemą, kai darbo dienos pabaigoje prie dabartinės suslėgtų dujų kolonėlės išsirikiuoja autobusų eilė ir vairuotojai turi laukti valandą ar net daugiau kol pripildo dujų bakus paruošdami techniką naujai darbo dienai“, - pasakojo Imantas Paliakas, UAB „Klaipėdos paslaugos“ Eksploatacijos departamento direktorius.

Kol bendrovė turėjo mažai dujinių autobusų, šalia parko esančios suslėgtų dujų degalinės pajėgumų užtekdavo, bet pastarųjų pradėjo trūkti, kai suslėgtomis dujomis varomos technikos įsigijo kitų vežėjų bendrovės, lengvųjų bei komercinių automobilių savininkai.

Tad ieškant ekologiško transporto plėtros galimybių „Klaipėdos paslaugos“ savo teritorijoje leido CNG dujų operatoriui pastatyti papildomą terminalą, kur bus galima vienu metu pildyti iki 38 transporto priemonių.

„Yra dvi technologijos: greito ir lėto užpildymo. Dabartinė degalinė leidžia autobuso dujų bakus pripildyti greitai, maždaug per 10 minučių. O lėto užpildymo technologija tą patį baką pripumpuos per 5-6 valandas, tačiau mūsų vairuotojams nebereikės papildomai gaišti laiko.

Tai vyks naktį, kai autobusai paliekami parke. Identiškai, kaip dabar mūsų teritorijoje pakraunami elektra varomi autobusai“, - aiškino I. Paliakas.    

UAB „Klaipėdos paslaugos“ naujai dujų degalinei suteiks teritoriją, o visi statiniai, įrenginiai priklausys dabartiniam CNG dujų tiekimo parneriui.

„Mūsų investicija – tik naujos asfalto dangos įrengimas. Bet kuriuo atveju mes tą teritorijos dalį turime tvarkyti, nes šiuo metu ten yra avarinės būklės danga.

Planuojame, jog per metus pavyks pilnai įrengti ir paleisti naująją dujų užpildymo infrastruktūrą“, - sakė I. Paliakas.

Šiuo metu visuomenės svarstymui pateikti degalinės projektiniai pasiūlymai. Susipažinti su projektiniais pasiūlymais galima iki liepos 4 d. Garažų g. 4, Klaipėdoje, darbo dienomis darbo valandomis iš anksto susitarus telefonu +37069934205 arba internetinėje svetainėje www.klaipeda.lt/pp

Beje, kitąmet bendrovė „Klaipėdos paslaugos“ yra numačiusi atnaujinti miesto autobusų parką įsigydama hibridinius, elektra – dujomis varomus, autobusus. Jie jau būtų aptarnaujami naujajame dujų užpildymo terminale.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder