Grįžti iš Neringos prilygo iššūkiui: eilėse prie kelto pasipylė pykčiai

(7)

Besibaigiančios vasaros kasdienybe tapusios Smiltynėje ties perkėlomis nusidriekiančios automobilių eilės trumpam tampa ir nesantaikos židiniu. 

Vieni keiksnoja lėtai dirbančius keltus, kiti – automobiliams skirtas vietas keltuose užimančius dviratininkus, treti – be eilės skubančius motociklininkus. 

Rugpjūčio 25-ąją, sekmadienį bendrovės „Smiltynės perkėlos“ keltai pasiekė rekordą – iš Smiltynės į Klaipėdą per Kuršių marias perkėlė 2957 automobilius. Tačiau absoliutus rekordas buvo pasiektas prieš savaitę.

„Smiltynės perkėlos“ generalinio direktoriaus Mindaugo Čako teigimu, šiais metais didžiausias per Kuršių marias perplukdytų automobilių skaičius buvo fiksuotas ilgąjį Žolinių savaitgalį. „Šiuo laikotarpiu į abi puses perkeltos 18068 transporto priemonės. 

Tačiau pagal grįžtančių automobilių skaičių praėjusį sekmadienį buvo didžiausias transporto srautas. Iš Smiltynės į Klaipėdą perkelta 2957 automobiliai, atlikta 118 reisų“, – informavo bendrovės vadovas.

Taip pat praeitą sekmadienį, rugpjūčio 25-ąją keltais per Kuršių marias kėlėsi ir 6017 dviratininkų.

Grįžtančiųjų į žemyną automobilių eilės ties perkėla Smiltynėje pradėjo formuotis apie 15 valandą. Vakarop ties perkėla nusidriekė trijų kilometrų eilė. 

Kelio Smiltynė-Nida ketvirtajame kilometre esančioje sankryžoje ties posūkiu į Naująją perkėlą apie 18 valandą susidarė didelės spūstys, nes ėmus krapnoti lietučiui iš Jūrų muziejaus, pliažų ir Neringos visi plūstelėjo perkėlų link.

Tuo metu vienu metu keleivius ir automobilius per marias plukdė trys „Smiltynės perkėlos“ keltai, kurie kursavo be grafiko, tačiau jie nebespėjo perkelti automobilių, kurių vis daugėjo. Vienu metu vienas keltas gali plukdyti iki 40 lengvųjų automobilių.

Automobilių eilė ties perkėla nusidriekė ne tik pajudėjus poilsiautojams iš Neringos gyvenviečių, bet ir prie jų prisijungus grįžtantiesiems iš Jūrų muziejaus, kurį praėjusį sekmadienį buvo galima aplankyti nemokamai.

Papildomas keltas buvo skirtas perplukdyti keleivius ir dviratininkus iš Smiltynės ties Senąja perkėla. Taip buvo atsižvelgta į meteorologines sąlygas, nes ėmė lyti, o perkėloje sutelkė per 3000 keleivių. Į vieną keltą telpa apie 1000 keleivių, todėl norėta paspartinti jų grįžimo į žemyną procesą.

Milžiniškos eilės ties keltais susidaro vos kelias dienas per metus. Galbūt dėl to, kad tai trumpalaikis reiškinys, eilėje laukiančių keleivių patogumu šiemet nebuvo pasirūpinta – todėl prispyrus reikalui eilėje laukiantiems keleiviams tekdavo bėgioti į kalnapušių tankumynus.

Eilėje ne vienam teko pralaukti nuo 1,5 valandos ir ilgiau. AB „Smiltynės perkėlos“ duomenimis, per tris savaitgalio dienas (penktadienį, šeštadienį, sekmadienį) iš Klaipėdos į Smiltynę perkelti 6286 automobiliai.

Daugiausiai penktadienį – net 2494. Diduma automobilių apsisukdavo ir į Klaipėdą grįždavo tą pačią dieną, o Kuršių nerijoje likdavo apie 200 automobilių. 

Tačiau, tikėtina, kad didžioji dalis sekmadienį nusprendusių grįžti namo į Neringą atvažiavo kur kas anksčiau. Todėl ir susidarė ilgoka laukiančiųjų eilė.

Automobiliuose savo eilės įvažiuoti į keltą kantriai laukė ne tik vadinamieji neringiškiai, gyvenamąją vietą kurioje nors iš Kuršių nerijos gyvenviečių deklaravę kitų miestų gyventojai, kurie nedrįso kirsti dvigubos ištisinės linijos ir skubėti į perkėlą priešpriešinio eismo juosta. 

Tokai išimtis buvo suteikta tik nuo grafiko atsiliekančiam autobusui Nida-Vilnius, kurį iki kelto palydėjo policijos automobilis su įjungtais švyturėliais.

Tačiau motociklus vairavę asmenys bendroje eilėje nestovėjo. Absoliuti jų dauguma kirsdavo ištisinę skiriamąją liniją ir išvažiavę į priešpriešinio eismo juostą skubėdavo eilės priekin. Patys motociklininkai ir jiems prijaučiantieji dėl to jokio kriminalo neįžvelgė.

„Nematau problemų jei motociklas kultūringai atsargiai pravažiuoja į priekį, nuo to tikrai Jūsų nei laukimo laikas nei vietą (eiliškumas) nepasikeis...“, – komentavo vienas.

„Visam pasauly motociklą praleidžia be eilės, bet tik ne Neringoj. Kažkokia vatnikų kultūra, jei man blogai, tai ir kitam turi būti blogai. 

Su tokiu pat myžčiojimu susidūriau tik grįžtant iš Tilžės eilėje prie karalienės Luizės tilto. Tegu važiuoja tie motociklai“, – gynė juos antras.

„Jei visi su motociklais būtų - nebūtų kamščio išvis. O jei visi motociklai į bendrą eilę atsistotų, dar ilgiau lauktumėt“, – paaiškino dar vienas.

„Tie, kas važinėja ar susidūręs su motociklais žino, kad visame pasaulyje galioja taisyklė dviratėms priemonėms be eilės. Gal net koks dokumentas yra, reikėtų pagooglinti. 

Muitinėse, keltuose ir kitose panašiose vietose motociklai eilėse nestovi, gal tai ir šviesoforams galioja. Kodėl? Nagi todėl, kad nėra kondiškių ir stogo virš galvos, taip pat motociklai ir motoroleriai prisideda prie kamščių ir eilių mažinimo, viskas sąžininga. Peace“, – reziumavo ketvirtas.

„Gudruolių visada bus, kita vertus neturėtų būti jokių „priority“ juostų, nesuprantama, kodėl vietos gyventojai turi turėti privilegiją keliaujant viešuoju keliu? Visi piliečiai lygūs ir negali būti lygesnių. Naikinti sovietinę privilegiją“, – popierinių neringiškių adresu kirto kitas.

Tačiau nuomonės apie motociklininkų elgesį kelyje paklaustas policijos pareigūnas net nustebo: „Motociklai yra tokios pačios transporto priemonės ir joms galioja bendros Eismo taisyklės“, – paaiškino perkėloje tvarką reguliavęs pareigūnas.

„Dviguba ištisinė linija skiria priešingų krypčių transporto srautus keliuose ir draudžia paženklintame kelio ruože važiuoti priešpriešinio eismo juostomis. Šią liniją kirsti draudžiama“, – rašoma Kelių eismo taisyklėse.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder