VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis.

Keleivių skaičius augo ir Klaipėdos mieste, ir priemiestyje

(7)

Praėjusiais metais VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ organizuojamais maršrutais buvo pervežtas rekordinis keleivių skaičius - Klaipėdos mieste 35 mln., Klaipėdos rajone - per 2 mln. Pagaliau buvo viršytas ikipandeminis 2019 m. rezultatas.

Ne vien tik demografija

Iš dalies tai lėmė 2022/2023 ūgtelėjęs gyventojų skaičius: 0,6 proc. Klaipėdos mieste (158 420/159 396) ir 4,9 proc. Klaipėdos rajone (63 990/67 280). Tačiau kelionių skaičiaus prieaugis gerokai viršija demografinį augimą: 9 proc. daugiau kelionių Klaipėdos mieste (+3 mln. kelionių) ir 15 proc. Klaipėdos rajone (+250 tūkst. kelionių). Tai rodo, kad viešojo transporto kelionių dalis Klaipėdos miesto ir Klaipėdos rajono kelionių struktūroje po pertraukos taip pat padidėjo.

Liepų gatvės problema

Žvelgiant į ateitį, Klaipėdos miesto ir Klaipėdos rajono susisiekimo (susisiekimo sistemos tiek suaugusios ir viena nuo kitos priklausomos, kad vertinant atskirai sisteminės problemos nebus sprendžiamos) sistemos vystymosi didžiausią perspektyvą, kartu tobulinant eismo sąlygas visiems dalyviams, matome Klaipėdos rajone. Tuo labiau kad 2023 metais, atlikus didžiąją dalį Šilutės ir Baltijos pr. estakados statybos darbų, transporto spūsčių vieta Nr. 1 iš rekonstruojamos sankryžos prieigų persikėlė į Liepų gatvę. Kaip tik čia viešojo transporto galimybės perimti dalį keleivių ir atitinkamai individualių kelionių dalį toli gražu neišnaudotos ir tai puikiai matoma per įvairias moksleivių atostogas, kai eismo kamščių nelieka.

Klipščiai – sėkmės istorija

Geru pavyzdžiu čia galėtų būti viešojo transporto pertvarkymas Klipščių-Mazūriškių kryptimi. Sutarus Klaipėdos miesto ir Klaipėdos rajonos savivaldybėms, į rajono teritoriją nuo Tauralaukio į Klipščius pratęstas 14-asis miesto maršrutas. Klaipėdos rajono savivaldybė, bendradarbiaudama su verslu, šalia prekybos centro įrengė dideliam miesto autobusui tinkamą galutinę maršruto stotelę. Su 14-uoju susietas 7-asis privežamasis maršrutas: mažos talpos autobusas surenka iš aplinkinių gyvenviečių keleivius ir atveža į 14-ojo pradžią. Pažymėtina, jog „septintukas“ yra pirmasis maršrutas, kurio trasa yra tik rajono teritorijoje, į miestą jis neveža.

Pernai registruotų kelionių iš Klipščių skaičius buvo 107 643. Ar tai yra daug, ar mažai? Suvoksime palyginę.

Semiame kibirą šaukšteliu

Kelionių iš Slengių (Gindulių) skaičius pernai buvo 50 tūkstančių – mažiau nei pusė, palyginti su Klipščiais. Iš ten į Klaipėdą veža net 4 maršrutų (25, 26, 30, 35) autobusai, tačiau rezultatas kuklus. Kodėl?

Neturėdami miesto autobusų maršruto dideliam autobusui Ginduliuose už plento, esame priversti vežti iš priemiesčių kvartalų gilumos keleivius iki pat miesto centro. Trasos ilgos, trukmė atitinkama, todėl dažnis retesnis. Iš esmės šioje kryptyje mes bandome kibirą (kelionių poreikį) išsemti šaukšteliu (mažos talpos retai važiuojančiais autobusais). Todėl ir rezultatai yra kuklūs. Nors Slengių ir Klemiškės kvartalai apgyvendinti panašiai kaip ir Klipščių ir Mazūriškių, tad ir kelionių rezultatai galėtų būti panašūs.

Pasekmės eismo sąlygoms

Miesto plėtra pastaraisiais dešimtmečiais vyko daugiausia šiaurės rytų kryptimi. Prie naujų miesto kvartalų prisišliejo ir priemiesčio gyvenvietės. Eismo sąlygos piko valandomis ten labai sudėtingos.

Tačiau Tauralaukio jungtyje dėl geriau išvystyto viešojo transporto eismo situacija geresnė nei Liepų gatvėje. Pastarojoje dabartiniai šviesoforų ciklų reguliavimo veiksmai duoda tiktai kosmetinį rezultatą, nes dėl per didelio tokiai gatvei transporto skaičiaus šis instrumentas turi natūralias ribas.

Miesto talpomis ir miesto dažniu

Priemiesčio gyventojams viešasis transportas patrauklesnis bus tada, kai dažnai kursuos dideli autobusai. Prie pradinės jų stotelės maži autobusiukai, važiuojantys irgi dažnai, priveš iš gyvenviečių gilumos surinktus keleivius, nevažiuodami į Liepų gatvę ir nedidindami ten srauto.

Sykiu pagerės eismo sąlygos ir pačiame priemiestyje. Dabar rytais siauros jų gatvės kemšasi kaip ir mieste. Atsiradus galimybei kelionės tikslą pasiekti viešuoju transportu, retesnis taps asmeninio automobilio naudojimas, vietos gatvelės taps laisvesnės.

Kiti urbanistiniai sprendiniai

Ilgalaikėje perspektyvoje prie transporto kamščių problemos mažinimo prisidės ir Klaipėdos rajono savivaldybės Slengiuose ir Mozūriškėse statomos mokymo įstaigos. Tačiau tokios statybos užtrunka ir brangiai kainuoja. Anlogiškas miesto maršrutas prie prekybos centro Ginduliuose būtų greitesnis, pigesnis ir ekologiškesnis sprendimo būdas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder