Milijonai naujoms gatvėms: ar būsima valdžia bus dosni?

Klaipėdoje dar nesibaigia jau penkerius metus trunkantys transporto mazgo Vilniaus pl. tvarkymo darbai, o uostamiesčio Savivaldybė jau ruošiasi naujiems, ne mažiau ambicingiems, projektams. Tarp artimiausiųjų metų prioritetų - Statybininkų pr. tęsinio rekonstrukcija ir pietinis išvažiavimas.

Klaipėdos miesto savivaldybė paskelbė rinkos konsultaciją dėl Statybininkų pr. ir Lypkių gatvių rekonstrukcijos. 

Planuojama, kad šios gatvės bus sujungtos nauju viaduku per geležinkelį ir išplatintos iki keturių eismo juostų.

Šiuo metu veikianti geležinkelio pervaža, jungianti Klaipėdą su LEZ teritorija, nuo pat pradžių buvo įrengta kaip laikina.

Kartu „Via Lietuva“ jau yra parengusi kelio į Šilutę atkarpos nuo Jakų žiedo iki Lypkių gatvės rekonstrukcijos projektą. Jame taip pat numatyta dviejų lygių sankryža, o kelio atkarpa platėtų iki 4 juostų.

Skaičiuos kainą

„Bandome žiūrėti situaciją, kad išsiaiškintume kainą“, - „Vakarų ekspresui“ sakė Klaipėdos vicemeras Algirdas Kamarauskas.

Anot jo, nėra aišku, kada Statybininkų pr. ir Lypkių g. rekonstrukcijos projektas galėtų būti įgyvendintas, nes lėšų tam reikia daug ir jų tikrai nepakaks miesto biudžete.

Vicemeras atkreipė dėmesį, kad Statybininkų prospekto jungtis pagal transporto srautus šiuo metu praktiškai jau susilygino su Vilniaus pl. įvažiavimu.

Todėl projektas yra prioritetinis ir siekiama pasiruošti, kad, preliminariai žinant kainą, būtų galima dėl finansavimo tartis su centrine valdžia.

Tačiau Klaipėda galvoja, kaip planuojamus projektus įgyvendins jau su būsima Vyriausybe. Po mėnesio vyks nauji Seimo rinkimai. Nauja vykdomoji valdžia turi pradėti darbą dar šiemet.

Pasak A. Kamarausko, tikslesnes kainas pasakys ekspertai, tačiau jau dabar aišku, kad vien Statybininkų prospekto rekonstrukcija kainuos ne ką mažiau nei šiemet baigta Baltijos ir Šilutės plento estakados statyba.

Priminsime, kad minėtos estakados kaina viršijo 40,5 milijono eurų. Tačiau iš Klaipėdos biudžeto tam buvo skirta tik kiek daugiau nei dešimtadalis sumos. 

Likusi dalis - valstybės biudžeto ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos lėšos.

Pietinis išvažiavimas

Panašu, kad Klaipėdos valdžia iš būsimosios valdžios tikisi dar didesnio dosnumo nei iš dabartinės.

Aktyviai ruošiamasi įgyvendinti ir prieš du dešimtmečius gimusio pietinio išvažiavimo iš Klaipėdos projektą.

Dar prieš porą metų tuometinis Lietuvos automobilių kelių direkcijos Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktorius Aivaras Vilkelis prognozavo, kad pietinio Klaipėdos aplinkkelio kaina gali siekti ir 100 mln. eurų.

A. Kamarauskas teigia, kad šie objektai yra įtraukti į rengiamą Klaipėdos transporto mazgo plėtros programą ir tikimasi, jog ji bus patvirtinta. 

Vienas pagrindinių tikslų - transporto srautų iš ir į Klaipėdos uostą sureguliavimo.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder