Nori pateikti skundą dėl smarvės? - mutatis mutandis

(4)

„Vakarų ekspresas“ jau ne kartą rašė apie šiemet paaštrėjusią smarvės problemą pietinėje Klaipėdos dalyje. Net aplinkos ministras Simonas Gentvilas žadėjo padėti aplink Dumpius gyvenantiems žmonėms išsivaduoti nuo smarvės, tačiau nei ministras, nei meras, nei Seimo nariai asmeniškai negali imtis sankcijų, tai turi daryti kontroliuojančios instancijos reaguodamos į gyventojų skundus.

Viena tokių yra Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVCS). Į jį ir kreipėsi klaipėdietė (vardas ir pavardė redakcijai žinomi) tikėdamasi, kad bus nustatyti smarvės kaltininkai ir imtasi priemonių juos pažaboti.

Surašiusi skundą dėl smarvės elektroniniu paštu ji pasijuto tarsi gavusi šlapiu skuduru per veidą. Iš NVSC ji gavo atsakymą, kad skundas nepriimtas, nes neatitinka skundams keliamų reikalavimų. Kartu gavo dešimties punktų instrukciją, kaip reikia rašyti skundus.

„Man tai panašu į nenorą dirbti prisidengiant biurokratinėmis procedūromis“, - sakė klaipėdietė.

Ji pastebi, kad jau daugelį metų pietinę Klaipėdos dalį kankina smarvė, tačiau su ja niekaip nepavyksta susidoroti. Akcentuojama, kad ypač smarvė paaštrėja naktimis ir švenčių dienomis.

„Panašu, kad teršėjai bijo kontroliuojančių institucijų ir smarvės šaltinius atidaro, kai kontroliuojantys specialistai nedirba. Tačiau visai nesuprantu, kodėl gyventojams, kurie kenčia nuo smarvės, kuriamos papildomos biurokratinės kliūtys. Juk net policija ar mokesčių inspekcija nagrinėja anoniminius skundus“, - svarstė moteris.

Pasirodo, norint pranešti, kad smirda - reikia gan stipriai teisiškai pasikaustyti.

Reikia pirma išsiaiškinti, kad „mutatis mutandis“ yra teisinė sąvoka, reiškianti „su tam tikrais pakeitimais“. Taip pat reikia paisyti ir kitų devynių punktų. Dar reikia susipažinti su Civilinio kodekso nuostatomis ir ES reglamentu.

Anot NVSC Kokybės vadybos ir komunikacijos skyriaus patarėjos Linos Grinytės-Jauniškienės, nagrinėdamas skundus NVSC vadovaujasi LR Vyriausybės patvirtintomis Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis.

„Atkreipiame dėmesį, kad skundus, gautus elektroniniu paštu, NVSC priima ir nagrinėja, tačiau priimant sprendimą dėl anoniminio skundo nagrinėjimo atsižvelgiama į skundo pobūdį (pvz., nagrinėjami anoniminiai skundai dėl socialinės globos įstaigų, gydymo įstaigų, paslaugų teikėjų, vykdančių veiklą be leidimo-higienos paso). Kitais atvejais pareiškėjų prašome pateikti trūkstamą informaciją, nes skundai dėl kvapų susiję su pareiškėjo gyvenamosios aplinkos vertinimu, tad būtina turėti pareiškėjo asmens duomenis“, - paaiškina NVSC atstovė.

„Mano skundas nebuvo anoniminis. Iš elektroninio pašto adreso galima nustatyti vardą ir pavardę“, - pastebėjo skundą NVSC bandžiusi pateikti klaipėdietė.

Ji nesupranta, kodėl skundą dėl gydytojo veiklos galima rašyti anonimiškai, o dėl smarvės - ne.

NVSC atkreipia dėmesį, kad, kreipiantis dėl kvapų, svarbu nurodyti vardą, pavardę, gyvenamosios vietos adresą ir kontaktinius duomenis; ūkinės veiklos, kurioje naudojami taršos šaltiniai skleidžia kvapą gyvenamosios aplinkos ore, vykdytojo pavadinimą, veiklos vykdymo adresą, išskyrus atvejus, kai šių duomenų pareiškėjas negali pateikti ir tai motyvuotai paaiškina skunde; kvapo pobūdį bei laiką, kada jaučiamas kvapas, kada jis intensyviausias, ir laiką, kada pareiškėjas siūlo atlikti kvapo kontrolę.

Į NVSC su skundais ar prašymais nuo šio mėnesio galima kreiptis per e.paslaugų portalą.

Taigi skundų pateikimo tvarka evoliucionuoja labai sparčiai, tačiau panašu, kad smarvės problemos Klaipėdoje tai išspręsti nepadeda.

Norint NVSC pateikti skundą dėl smarvės, jis turi atitikti šiuos reikalavimus:

23.1. fizinio asmens vardas, pavardė ir (ar) kita įstatymuose ar jų pagrindu priimtuose teisės aktuose nustatyta informacija, būtina siekiant asmenį identifikuoti arba patikrinti prašymo ar skundo autentiškumą, išskyrus Taisyklių 18 punkte nurodytą atvejį;

23.2. Civilinio kodekso 2.44 straipsnio 1 dalyje nurodyta informacija, jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu;

23.3. kontaktinė informacija ryšiui su asmeniu palaikyti - telefono numeris, elektroninio pašto adresas, adresas arba prireikus kitų elektroninių ryšių priemonių nuorodos ar (ir) numeriai.

24. Prašymas ir skundas raštu turi būti:

24.1. parašytas valstybine kalba arba turėti vertimą į valstybinę kalbą, kurio turiniui ir autentiškumui užtikrinimui mutatis mutandis taikomos Taisyklių 23.1, 23.3, 24.2, 24.3 ir 24.5 papunkčių nuostatos (išskyrus Taisyklių 25 ir 26 punktuose nurodytus atvejus);

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 890, 2022-08-31, paskelbta TAR 2022-09-02, i. k. 2022-18225

24.2. parašytas įskaitomai;

24.3. konkretus ir suprantamas;

24.4. parašytas taip, kad jo turinys ar forma nepažeistų etiketo ir geros moralės normų;

24.5. pasirašytas prašymą pateikusio asmens arba jo atstovo. Kai teikiant prašymą naudojamos elektroninių ryšių priemonės, turi būti pateikta pasirašyto prašymo skaitmeninė kopija arba prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu Reglamente (ES) 910/2014 nustatytus reikalavimus, arba suformuotas tokiu būdu, kuris leidžia prašymą ar skundą teikiantį asmenį identifikuoti arba patikrinti prašymo ar skundo autentiškumą.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder