Pėsčiųjų tiltas per geležinkelį savaitgalį tapo išbandymų ruožu
Šį tiltą prižiūrinčios bendrovės „Klaipėdos želdiniai“ vadovas Gediminas Valašinas „Vakarų ekspresui“ tvirtino, kad šeštadienį tilto danga buvo patikrina ir nutarta, kad ji nėra slidi, nes buvo teigiama oro temperatūra. Tačiau sekmadienį, barstant šaligatvius ir tiltus, greičiausiai buvo neapsižiūrėta.
Pirmas žiemos krikštas
Anot „Klaipėdos želdinių“ vadovo G. Valašino, praėjusį šeštadienį visoje Klaipėdoje buvo sausa, centre gatvės nuvalytos ir pabarstytos.
Kodėl sekmadienį pėsčiųjų tiltas buvo paliktas be dėmesio, nevalytas ir nebarstytas, „Klaipėdos želdinių“ vadovas negalėjo atsakyti.
Anot jo, ko gero, bendrovės darbuotojai bus neapsižiūrėję. G.Valašinas pripažino, kad šis pėsčiųjų tiltas jau seniai kelia rūpesčių ne tik žiemos metu. Tilto danga yra nesaugi ir gausiai palijus, ir lengvai pašalus.
„Gal jie kažkaip pražiūrėjo. Bet dabar tikrai atkreipsime dėmesį ir žiemos metu tikrinsime kelis kartus per dieną. Beje, tiltui barstyti reikalinga speciali druska, nes yra metalinių konstrukcijų, o ir danga ten kažkokia speciali. Gali būti, kad žiemą jį papildomai reikės barstyti skaldele ar žvyru, nes druskos gali neužtekti“, - kalbėjo G. Valašinas.
Atskirais atvejais planuoja šildyti
Apie sekmadienį čiuožykla virtusį tiltą informavome ir Klaipėdos miesto savivaldybę.
„Šią situaciją jau aiškinomės su rangovu - UAB „Klaipėdos želdiniai“. Rangovas pripažįsta, kad netinkamai įvertino situaciją ir tiltas nebuvo laiku pabarstytas.
Kad situacija nesikartotų, esant žemesnei temperatūrai, tiltas bus barstomas po kelis kartus per dieną, net jei ir neatrodo didelė rizika susidaryti ledui.
Atsižvelgiant į oro sąlygas, kai bus planuojamas snygis su pašalu, atskirais atvejais bus duodamas užsakymas tiltų priežiūrą vykdančiai įmonei tiltą šildyti“, - žadėjo Aplinkosaugos ir miesto tvarkymo skyriaus vedėja Inga Kubilienė.
Galvos skausmas iki šiol
Šį pėsčiųjų tiltą dar 2020 metų pabaigoje AB „Lietuvos geležinkeliai“ perdavė Klaipėdos savivaldybei. Prieš tai pakeitė dalį dangos.
Tačiau ne kartą tvarkytas tiltas iki šiol kelia rūpesčių klaipėdiečiams ir žmonės juo vaikšto drebančiomis kojomis.
Dar 2010 metais, kai tiltas buvo pastatytas ir iškilmingai atidarytas, buvo žadėta, kad jis bus pritaikytas ir dviratininkams, ir neįgaliesiems, tačiau ir šiandien žiemos metu jis dažnai tampa neįveikiama kliūtimi net patiems atkakliausiems pėstiesiems.
Spaudoje ne kartą buvo rašyta, kad tiltą prižiūrint „Lietuvos geležinkeliams“ sniegas buvo reguliariai nukasamas.
Tačiau perdavus jo priežiūrą savivaldybei, šaltuoju metu dažniausiai būdavo apsiribojama tik barstymu.
Susikaupęs aptirpęs sniegas paversdavo tiltą čiuožykla ir tapdavo nelaimingų atsitikimų vieta. Ne kartą rašyta apie ant tilto įvykusias nelaimes, kurių metu klaipėdiečiams lūžo ir rankų, ir kojų kaulai.
Ilgiausias Klaipėdoje pėsčiųjų tiltas atidarytas 2010 metais. Jo statybos kainavo 13 mln. litų. Tais pačiais metais 330 m ilgio pakabinamas šildomas pėsčiųjų tiltas per Klaipėdos geležinkelio stoties kelius pripažintas „Metų gaminiu“ statybų pramonės kategorijoje, tačiau iki šiol klaipėdiečiai juo vaikšto virpančiomis kojomis, nes tilto danga slidi ir vasarą, ir žiemą.
Šis pėsčiųjų tiltas turi šildymo sistemą, tačiau dėl išaugusių elektros kainų ji seniai nenaudojama. 2010 metais spauda rašė, kad vien per lapkričio mėnesį tilto šildymo išlaidos siekė 15-16 tūkst. litų.
Taupant energiją tiltą apšviesdavo perpus mažiau šviestuvų. Geležinkelininkams šildyti tiltą buvo per brangu. Tad jie prašė miesto savivaldybės perimti tilto priežiūrą. Po ilgų derybų prieš ketverius metus savivaldybė tiltą perėmė.
Rašyti komentarą