Tikisi, kad turizmo kryptis „jūra ir kultūra“ galios ir žiemą

(3)

Baigiasi vasara, ir Klaipėda ištuštėja. Taip buvo daug metų, tačiau šiemet taip nenutiko. Ar todėl, kad vasara užsitęsė, ar situacija keičiasi - parodys laikas. O šiandien kalbame apie Klaipėdos turizmo sezoną - koks jis buvo šią vasarą ir kaip išlaikyti mūsų miesto patrauklumą saviems ir svečiams šaltuoju metų laiku.

„Visame pasaulyje, išskyrus tas šalis, kuriose vasara tęsiasi visus metus, egzistuoja sezoniškumas, nuo kurio priklauso ir turizmo sektorius“, - teigia Klaipėdos turizmo ir informacijos centro direktorė Romena Savickienė.

Pasak jos, mūsų pajūryje vasaros sezono pabaigą paprastai žymi Pasaulinė turizmo diena, minima rugsėjo 27 d.

Apibendrindama šios vasaros sezoną, R. Savickienė sakė, kad yra kuo pasidžiaugti.

„Vasara prasidėjo anksti - geras oras jau gegužę priviliojo daug svečių ir dabar, baigiantis rugsėjui, taip pat dar turime turistų“, - džiaugėsi pašnekovė.

Pasak R. Savickienės, šią vasarą augo lankytojų skaičius Klaipėdos turizmo ir informacijos centre, viešbučių užimtumas, taip pat muziejų lankytojų skaičiai.

PRISITAIKYMAS. Keičiantis klimatui, vasaros sezonas pajūryje ilgėja. Tad ir paplūdimio infrastruktūrą verta pastatyti anksčiau pavasarį ir palikti ilgiau. Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Atranda lenkai

Didžiausią Klaipėdos svečių srautą šią vasarą, anot Klaipėdos turizmo informacijos centro vadovės, sudarė vietos turistai, t. y. kitų Lietuvos miestų ir miestelių gyventojai.

"Nauja tendencija, kad Klaipėdą atranda lenkai. Lietuvos jūrų muziejaus lankytojų statistikoje lenkai yra antroje vietoje. Taip pat Klaipėdos viešbučiuose lenkų turistų buvo apsistoję labai daug.

Svečiai iš Lenkijos į Klaipėdą dažniausiai atvyko automobiliais.

Jų kelionės pagrindinis tikslas - poilsis prie jūros, derinamas su renginiais ir pramogomis", - sakė R. Savickienė.

Renginiai traukia

„Jūra ir kultūra“ - tokia Klaipėdos turizmo strategija, anot R. Savickienės, šiais metais labiausiai pasiteisino mūsų mieste.

„Klaipėdos svečiams patiko, kad mieste šią vasarą vyko daug įvairių renginių. Toks miestas, kuriame galima pasimėgauti saule ir jūra, o vakare atrasti įdomios veiklos, turistams patinka“, - įsitikinusi pašnekovė.

R. Savickienės pastebėjimu, ateinančiais metais reikėtų daugiau dėmesio skirti renginių viešinimui.

"Šiemet buvo daug netikėtų renginių, apie kuriuos sužinojome likus 2-3 savaitėms iki įvykio. Per tokį trumpą laiką žinia gali apkeliauti Lietuvą, bet pasiekti latvius, estus, lenkus ir juos pakviesti - reikia daugiau laiko.

Labai patrauklūs žmonėms yra Klaipėdos teatrai ir jų repertuaras, jų komunikaciją taip pat reikėtų stiprinti", - akcentavo pašnekovė.

Prioritetas finansuojant kultūrą

Sezoniškumo mažinimas šiais metais buvo vienas iš prioritetų kultūros ir meno projektų finansavimo konkurse. 

Pasak Klaipėdos miesto savivaldybės Kultūros skyriaus vedėjo Pauliaus Ignatavičiaus, devyniems projektams pagal šį prioritetą buvo skirtas dalinis finansavimas, taip pat paremtos kultūros ir meno įstaigos, vykdančios veiklą visus metus.

"2025 metais mes planuojame atlikti kultūros lauko tyrimą, kurio viena iš užduočių bus įvertinti, kiek kultūriniai renginiai Klaipėdoje padeda mažinti sezoniškumą.

Tad vienareikšmio atsakymo, kiek konkrečiai menas ir kultūra prisideda prie sezoniškumo mažinimo, šiuo metu nedrįsčiau pasakyti.

Tiek dalinio finansavimo projektai, tiek mūsų įstaigų renginiai vyksta ne tik vasaros metu, bet ir ištisus metus.

Žinoma, vasarą renginių koncentracija didesnė, bet mes siekiame, kad ir ne sezono metu Klaipėdos kultūrinis laukas turėtų ką pasiūlyti miestiečiams ir miesto svečiams.

Tikimės, kad tos pastangos atsipirks ir miestas bus gyvas ištisus metus. 2025 metų kultūros projektų dalinio finansavimo prioritetuose vėl planuojame įtraukti sezoniškumo mažinimą„, - komentavo “Vakarų ekspresui" P. Ignatavičius.

Reikia lankstumo

R. Savickienė atkreipė dėmesį, kad Klaipėdai dar trūksta lankstumo, prisitaikant prie šylančio klimato pasekmių.

"Klimatui šylant vasara tęsiasi ilgiau, ir tik nuo mūsų lankstumo priklausys, kaip greitai ir efektyviai mes tuo pasinaudosime.

Suprantama, kad su gelbėtojais sudaromos darbo sutartys ir turi būti nustatyti jų terminai, tačiau jeigu šilti orai prasideda anksčiau ir baigiasi vėliau, galima ir palikti ilgiau ar atvežti vieną kitą suolą ar persirengimo kabiną pajūryje ir leisti verslininkams patiems nuspręsti, kada atidaryti kavinę paplūdimyje", - svarstė Klaipėdos turizmo ir informacijos centro vadovė.

Anot pašnekovės, sezoniškumą mažintų ir šaltajam metų laikui pritaikytos verslo paslaugos ar produktai.

"Jūra traukia žmones visada. Ne tik tada, kai saulė šviečia, bet ir kai audros siaučia. Klaipėdoje labai trūksta SPA centrų su vandens pramogomis, tačiau taip pat žmonėms patraukliai atrodo maudynės jūroje žiemos metu po pirties. Gal galime pastatyti mobilias pirtis Klaipėdos paplūdimiuose?

Arba surengti žiemos gongų koncertą prie jūros, organizuoti žygius pajūriu ir pan.", - galimybes vardijo R. Savickienė.

Pasak Turizmo informacijos centro vadovės, orientacija į žiemos pramogas yra nauja tendencija, kuri ryškėja tarptautinėje Europos turizmo rinkoje.

"Viena iš naujų tendencijų - kruiziniai žiemos maršrutai Baltijos jūroje.

Šiais metais pirmą kartą kruizinio laivo Klaipėdoje sulauksime gruodžio 8 d.

Juo į Klaipėdą atvyks apie 600 svečių iš Vokietijos. Dar vienas kruizinis laivas ketina užsukti į mūsų miestą vasario 18 d. Ar šie kruizai pasiteisins, labai priklausys ir nuo to, kokią Klaipėdą šaltuoju metų laiku išvys svečiai, kokius renginius ir pramogas jiems pasiūlysime", - sakė R. Savickienė.

Sceną elinge nori palikti visus metus

Klaipėdos miesto meras Arvydas Vaitkus pažymėjo, kad jo vienas svarbiausių tikslų ir siekių, kad Klaipėda būtų gyva visus metus.

„Viena iš priemonių, kuri, matau, kad pasitvirtina - tai renginių, švenčių maratonai Klaipėdoje. Šią vasarą mieste buvo tikrai labai daug renginių, ir jie sulaukė didelio dėmesio ir didelių žmonių srautų. Gal ne visi renginiai pasiteisino, tačiau, manau, kad tikrai pavyko pakelti džiaugsmo bangą ir darysime viską, kad ji nenuslūgtų ir šaltuoju metų laiku“, - sakė Klaipėdos meras.

Pasak A. Vaitkaus, uostamiesčio renginių organizatoriai, pramogų verslo atstovai ypač akcentuoja orientaciją į jūrinius renginius ir kultūrą.

"Kaip viena iš ypač išskirtinių ir patrauklių Klaipėdos erdvių buvo įvardintas elingas ir renginiai jame.

Tad rudenį ir žiemą su šią erdvę valdančiais verslininkais spręsime, ką galime padaryti, kad scena elinge būtų surenkama ne tik per vasaros festivalį, o kad renginiai šioje vietoje galėtų vykti visus metus.

Pažymėtina, kad kalba būtų ne tik apie elingą, bet ir apie visą Kruizinių laivų terminalo teritoriją. Tokia, kokia ji yra dabar, - mūsų netenkina. Bus tariamasi, ką daryti, kad ši erdvė taptų patrauklesnė", - sakė A. Vaitkus.

Vienus mokesčius keičia kiti

Klaipėdos meras sakė, jog jam yra žinomos Klaipėdos senamiesčio verslininkų problemos, ir patikino, kad jos nebus sprendžiamos draudimų ir bausmių būdu.

"Uždaryti, neleisti - tai sovietinė atgyvena.

Laikas išlįsti iš postsovietinių marškinių. Kontrolieriai su garso matuokliais nėra pageidaujami Klaipėdos senamiestyje veikiančiose kavinėse ir baruose.

Ir reikalavimas šaltuoju metų laiku nuardyti vasaros terasą, į kurią investuota 40-50 tūkst. Eur, nėra normalu.

Barų ir kavinių savininkams noriu pasakyti, kad gyvenimas keičiasi, ir paraginti, jog pirktų šildytuvus ir statytų lauko terasose, kad žmonės jose kuo ilgiau galėtų sėdėti", - sakė A. Vaitkus.

Meras pažymėjo, kad po ilgų diskusijų miesto Taryboje buvo priimtas sprendimas neimti mokesčio už automobilių parkavimą Klaipėdos senamiestyje ir jo prieigose šaltuoju metų laiku (įsigaliojo nuo rugsėjo 15 d.).

„Manau, kad šis sprendimas tikrai pasitarnaus, kad ir vietiniai, už Palangos plento gyvenantys „klaipėdiečiai“, atrastų Klaipėdą laisvalaikiui leisti“, - kalbėjo uostamiesčio vadovas.

Pašnekovas taip pat priminė, kad nuo sausio 1 d. Klaipėdoje, kaip ir kituose turistiniuose miestuose, įsigalios pagalvės mokestis, kurį mokės visi Klaipėdoje apsistojantys svečiai. „Surinktos lėšos bus skirtos turizmui skatinti“, - akcentavo A. Vaitkus.

Jis pažymėjo, kad Klaipėdos patrauklumą svečiams didina daugelio priemonių kompleksas. „Tai ir investicijos, ir Klaipėdos senamiesčio pastatų atnaujinimas, ir naujų erdvių, tokių kaip augantis „Mėmelio miestas“, kūrimas, Dangės krantinės iki Šiaurinio rago atnaujinimo projektas ir Atgimimo aikštės rekonstrukcija“, - vardijo Klaipėdos meras.

Statys 5* viešbutį ir SPA

Arvydas Vaitkus „Vakarų ekspresui“ pranešė ir labai džiugią naujieną, kad „Hilton“ viešbučių tinklas ketina statyti Klaipėdoje 5 žvaigždučių viešbutį su SPA centru, kokio Lietuva dar neturi.

„Neseniai buvau susitikęs su investuotojais ir jie patvirtino šiuos planus bei išsakė savo lūkesčius miestui dėl infrastruktūros, susisiekimo“, - sakė meras.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder