Mieste viešąjį transportą organizuojančios viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovas Gintaras Neniškis „Vakarų ekspresui“ sakė, kad vandens autobusas būtų rentabilus ir paslauga nebūtų nuostolinga, bilieto kaina turėtų būti apie 2 kartus didesnė nei buvo šiemet - ne 3, o 5-6 eurai.
Kiek galėtų didėti ir ar iš viso didės paslaugos kaina kitais metais, priklausys nuo miesto Tarybos politinio sprendimo.
Viršijo planą
Šiemet bandomasis tokių autobusų sezonas viršijo lūkesčius - nuo birželio vidurio iki spalio trukusio sezono metu jais pasinaudojo beveik 9 tūkst. keleivių.
„Reikia pripažinti, kad maršrutas viršijo lūkesčius (...) Nuo pačios pirmos dienos, kai jis startavo, iš karto pradėjo laukti eilės prie šios transporto priemonės ir rezultatai gerokai viršijo lūkesčius, ypač piko laikotarpiu: nuo Joninių iki Žolinių (...) Negalėjome piko metu patenkinti paklausos, kai kuriais atvejais keleivių buvo trigubai daugiau, nei autobusas gali talpinti“, - BNS teigė G. Neniškis.
Į Klaipėdos viešojo transporto sistemą integruoti du vandens autobusai kursavo šviesiuoju paros metu. Pirmoji jų stotelė yra senamiestyje, o paskutinė - Tauralaukyje.
Apie aštuonių kilometrų ilgio maršrutas prieš srovę įveikiamas maždaug per 1 val. 20 minučių, pasroviui - 10 minučių greičiau.
G. Neniškis sako, kad kitais metais, siekiant patenkinti paklausą, autobusų greitis gali būti padidintas, jie atliktų daugiau reisų, o piko metu kursuotų ir šiuo metu gaminamas trečiasis autobusas.
„Bus siekiama patobulinti laivo plaukimą, kad jis būtų truputėlį greitesnis, kad per pakeitimus išloštume 15-20 minučių per vieną ratą, kad vienas autobusas galėtų atlikti ne keturis, o penkis reisus per dieną, daugiau reisų atsirastų. Diskutavome, kad piko laikotarpiu būtų prasminga paleisti ir trečią laivą“, - sakė G. Neniškis.
Be to, kitais metais svarstoma ankstinti sezoną. Esant palankioms oro sąlygoms jis galėtų prasidėti gegužės viduryje.
Naudojasi turistai
Anot G. Neniškio, 54 proc. keleivių už kelionę atsiskaitė banko kortele, todėl daroma prielaida, jog jie nėra klaipėdiečiai. Dėl didesnio keleivių srauto šiemet lūkesčius viršijo ir finansiniai rezultatai - patirta 16 tūkst. eurų nuostolių. Tai triskart mažiau, nei tikėtasi.
„Buvo skaičiuojama, kad maršruto nuostoliai sieks apie 50 tūkstančių, o realiai išėjo tik apie 16 tūkstančių. Tai realiai keleivių srautas buvo gerokai didesnis. Nuostolis buvo planuotas, nes iš esmės tai buvo politinis sprendimas padaryti kainą mažesnę nei yra rinkos kaina“, - sakė G. Neniškis.
Anot jo, nuostolių patirta mažiau nei planuota, nes vandens autobusų sezonas buvo apie mėnesį trumpesnis nei planuota. Vienuolika keleivinių vietų turintis autobusas piko metu vidutiniškai buvo užpildytas apie 85 proc., nors pradžioje buvo planuotas 60 proc. užpildymas.
Kelionė autobusu keleiviams šiemet kainavo 3 eurus, turintiems klaipėdiečio kortelę - 2,4 euro, vaikams - 1,5 euro, o turintiems teisę į didesnę lengvatą - 60 centų. G. Neniškis planuoja, kad kainos bus peržiūrimos ir kitą sezoną gali keistis siekiant subalansuoti sąnaudas ir pajamas.
„Su tokia kaina jis net su 100 procentų užpildymu negali būti pelningas (...) Reikia galvoti ir apie komercinę sėkmę, kad pajamas ir sąnaudas daugiau mažiau kitais metais subalansuotume, greičiausiai bus peržiūrimi tarifai šiais metasi“, - teigė jis.
Elektriniai vandens autobusai praėjusį sezoną kursavo nuo 8 val. ryto iki 9 val. vakaro, kiekviename iš jų yra 10 sėdimų vietų ir viena vieta neįgaliajam vežimėlyje.
Rašyti komentarą