Štai maršrutiniai taksi, važiuojantys maršrutu Gargždai–Klaipėda, seniau kainavo 1,60 Eur, o dabar – 1,80 Eur. Norintys iš Vėžaičių nuvykti į Klaipėdą vietoje seniau mokėtų 2,10 Eur, turės pakloti 2,45 Eur.
Išaugusias viešojo transporto kainas labiausiai lėmė COVID-19 pandemija ir sumažėjęs keleivių skaičius.
Vis dėlto, pasak Statybos ir infrastuktūros skyriaus vedėjo Vytauto Valantino, šio tarifo dydis nėra išskirtinai didelis.
„Dabar padidinti mūsų tarifai neišsišoktų iš aplinkui esančių savivaldybių. Pavyzdžiui, Šilutės savivaldybėje irgi yra 13–14 ct/km tarifas“, – Švietimo, kultūros ir sporto komiteto posėdyje teigė V. Valantinas.
Planuose – ir nemokamas viešasis transportas
Ekonomikos ir biudžeto komiteto posėdyje nuskambėjo Tarybos nario Alfredo Šiaulio mintis dėl nemokamo viešojo transporto idėjos įgyvendinimo.
Visgi artimiausiu metu šiai iniciatyviai virsti realybe nėra galimybių.
„Pagal dabartines sutarties sąlygas UAB „Vežetai“ negalėtume skirti dotacijų, kad padengtume visas kelionės išlaidas. Tačiau 2023 m. baigsis sutartis su UAB „Vežeta“, yra vedamos derybos su VšĮ „Klaipėdos keleiviniu transportu“, tad galbūt, jei pavyks susitarti, atsiras ir techninės galimybės įgyvendinti šią idėją“, – pakomentavo V. Valantinas.
Šiuo metu dotacijos vežėjams yra skiriamos tik už mokinių, neįgaliųjų, pensinio amžiaus ir kitų spec. grupių vežimą. Iš viso 2021 m. vežėjų nuostoliams kompensuoti buvo išmokėta 130 tūkst. eurų dotacija, o 2022 m. planuojama skirti 150 tūkst. eurų.
Didesnes diskusijas nemokamo viešojo transporto vizija sukėlė Klaipėdos rajono savivaldybės tarybos posėdyje.
Tarybos narys Vaclovas Macijauskas siūlė pasekti kitų savivaldybių pavyzdžiu ir suteikti gyventojams galimybę naudotis nemokamu viešuoju transportu.
„Vis dėlto tokiu būdu žaliasis kursas, kuris ragina žmones persėsti į visuomeninį transportą, ko gero, būtų labai paskatintas, nes žmonės atrastų visuomeninį transportą. O pagal dabartinę situaciją, kainos didėja – važiuojančių mažėja“, – tvirtino V. Macijauskas.
Pasak Klaipėdos rajono mero Broniaus Markausko, šią idėją įgyvendinti būtų paprasčiau, jei Savivaldybė turėtų savo autobusų parką. Be to, anot mero, jei viešasis transportas būtų populiaresnis, tai galėtų sumažinti kamščių, įvažiuojant į Klaipėdą, problemą.
Bendru Klaipėdos rajono savivaldybės tarybos narių sutarimu buvo nuspręsta pasiūlyti Administracijos direktoriui Justui Ruškiui sudaryti darbo grupę. Ji aptartų viešojo transporto plėtros perspektyvų Klaipėdos rajone, įvertinant ir nemokamo viešojo transporto teikimo, galimybę.
Rajono gyventojus vežanti įmonė patyrė sunkumų
Transporto paslaugas Gargždų autobusų stočiai ir Klaipėdos rajono savivaldybei teikiančios įmonės UAB „Vežeta“ direktorius Romanas Galdikas teigė, kad kelerius pastaruosius metus įmonė patiria nuostolių.
„Kai buvo karantinai, mes silpnai dirbom. Vykdėme kai kuriuos maršrutus tik tam, kad gyventojai neliktų be susisiekimo. Kai kuriais maršrutais važiuodavome po vieną kartą per savaitę. Bet viskas buvo nuostolinga. Kažkiek gavome išmokų, tai buvo palengvinimas. Tačiau ir dabar yra liūdna situacija“, – tvirtino R. Galdikas.
Pasak UAB „Vežeta“ direktoriaus, nuo pandemijos pradžios keleivių skaičius sumažėjo 30–40 proc.
„Didesnis poreikis važiuoti yra dėl mokinukų ir senyvo amžiaus žmonių, kurių niekas į miestą nenuveža. O turintys namus užmiestyje važiuoja nuosavais automobiliais“, – situaciją apžvelgė R. Galdikas.
Nors 2023 m. baigiasi UAB „Vežetos“ sutartis su Savivaldybe, įmonė kol kas dar nesikreipė į ją tam, kad būtų galima gauti didesnes dotacijas. Vis dėlto, idėją, kad viešasis transportas gyventojams galėtų tapti nemokamas, R. Galdikas vertina teigiamai.
„Gal ir būtų gerai: ir vežėjams būtų lengviau, ir, galbūt, padaugėtų besinaudojančių viešuoju transportu. Tik tam, kad būtų įgyvendinta ši idėja, reikia politikų valios“, – teigė UAB „Vežeta“ direktorius.
Rašyti komentarą