Kur Kretingos rajono keliuose reiktų korekcijų

(2)

Kretingos rajone ir mieste yra sankryžų, iš kurių išvažiuoti į pagrindinį kelią yra sudėtinga, taip pat kelių ruožų, pavyzdžiui, Kretinga–Jokūbavas, kur įvyksta nemažai nelaimių.

Kretingos rajono policijos komisariato pareigūnai, Savivaldybės Eismo saugumo komisijos pirmininkė ir direktoriaus pavaduotoja Violeta Turauskaitė pasidalino įžvalgomis apie problemines, pokyčių reikalaujančias rajono kelių vietas.

Sudėtingiausiai išvažiuojamos sankryžos

Dauguma vairuotojų, važiuodami Žemaičių al., tikrai susiduria su sankryžomis, iš kurių išvažiuoti į A11 kelią Palanga–Šiauliai yra sudėtinga.

Ne vieną kartą diskutuota dėl išvažiavimo iš Tvenkinio gatvės ir prekybos centro LIDL. Toje vietoje ne tik sudėtinga išvažiuoti automobiliams, tačiau ir pėstiesiems nesaugu pereiti per pėsčiųjų perėją. Per 2021–2022 metus šioje vietoje įvyko 3 įskaitiniai eismo įvykiai, kuomet nukentėjo 4 asmenys.

„Mes neturime duomenų, kiek įvyksta transporto priemonių susidūrimų, kuomet yra tik užpildoma eismo įvykio deklaracija“, – sakė Veiklos skyriaus viršininkas Tomas Mikelkevičius.

Kretingos rajono policijos komisariatas dėl šios situacijos kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD). „A11 keliu vyksta intensyvus eismas. Ta sankryža yra apkrauta, todėl vairuotojams kyla problemų norint išvažiuoti. Taip pat pėsčiųjų perėja – nesaugi“, – esmę nusakė T. Mikelkevičius.

Kelių direkcija yra numačiusi pertvarkyti šioje vietoje esančią pėsčiųjų perėją. Tai ketina padaryti per 2023–2024 metus. „Pajūrio naujienos“ susisiekė su LAKD dėl šioje sankryžoje planuojamos pertvarkos, tačiau atsakymą pateiks kitame laikraščio numeryje. Taip pat ir dėl kelio Kretinga–Gargždai.

Eismo saugumo komisijos pirmininkė V. Turauskaitė atkreipė dėmesį, kad visame kelio ruože Žemaitės al. yra dar dvi sunkiai pravažiuojamos sankryžos – ties Melioratorių gatve ir išvažiavimas iš Kretingsodžio kaimo.

„Ne kartą dėl šių sankryžų kreipėmės į direkciją. Specialistai net buvo parengę išvažiavimo iš Kretingsodžio k. ir Pasieniečių g. galimus eismo modelius, kuriuos pateikėme ir direkcijai, tačiau dabar ji nėra įtraukta į eilę ir artimiausiu metu ten pokyčių kelių direkcija nenumato“, – atskleidė V. Turauskaitė.

Reikia saugumo priemonių

Keliu Kretinga–Gargždai taip pat vyksta intensyvus eismas. Šis kelias miestą sujungia su pagrindiniu šalies keliu A1, todėl jis – svarbus.

Šiame kelyje yra įvykusi ne viena skaudi nelaimė, taip pat į kelią dažnai išbėga gyvūnai, kurie susiduria su keliu važiuojančiomis transporto priemonėmis. To pasekmės taip pat įvairios.

Viena paskutinių skaudžių nelaimių šiame kelyje įvyko praėjusių metų rudenį, kuomet kaktomuša susidūrus automobiliams buvo stipriai sužalota jauna moteris, su kuria kartu važiavo ir mažametė.

„LAKD esame teikę siūlymą dėl galimų saugumo priemonių šiame kelyje. Ankščiau siūlėme įrengti tvorą, kad gyvūnai negalėtų išbėgti į kelią, dviračių takus, apšvietimą ir kitas priemones. Specialistai turi įvertinti ir nuspręsti, kokios priemonės ten tinkamiausios“, – kalbėjo T. Mikelkevičius.

Savivaldybė dėl šio kelio bendravo ir su Transporto kompetencijų agentūra, kuri analizuoja eismo įvykius, avaringiausias vietas. „Esame su jais bendravę, kad šiame kelyje reikia tam tikrų priemonių.

Jie tuos pastebėjimus yra perdavę LAKD, tačiau, mano žiniomis, artimiausiu metu jokių pokyčių nėra numatyta“, – kalbėjo V. Turauskaitė, pridūrusi, jog Savivaldybei svarbu, kad kelio savininkas, šiuo atveju LAKD, investuotų į jį.

Jokūbavo bendruomenė taip pat kreipėsi į direkciją dėl greičio reguliavimo per jų gyvenvietę, nes ten vairuotojai nesumažina greičio. „Esame gavę standartinį atsakymą, kad jokūbaviškiai yra kažkurioje laukiančiųjų eilės vietoje ir niekas nieko nepaskubins“, – tikino V. Turauskaitė.

Turi keistis vairuotojų elgsena

Šiame kelio ruože greitis ribojamas iki 90 km per val. Pareigūnu teigimu, pakeitus greičio ribojimo ženklus, situacija nepagerėtų. „Mes galime pridėti ženklų kiek norime, tačiau niekas nesikeis.

Visų pirma, žmonės turi pradėti nuo savęs, nes jie nesilaiko ir dabar esančių ženklų, – Veiklos skyriaus viršininkas įvardino, kad kai kurie vairuotojai mieste važiuoja gerokai didesniu greičiu, Kelių policijos tarnyba fiksuoja net 100 km per val. greitį – lygiai taip pat, kaip kai kurie vairuotojai sugeba Žemaitės al. nuo šviesoforo iki vadinamojo turbo žiedo įsibėgėti ir važiuoti didesniu kaip 100 km per val. Ta pati situacija – ir Šventosios g.“

Policijos pareigūnai atkreipė dėmesį, kad dauguma eismo įvykių įvyksta dėl žmonių klaidų, o ne dėl netinkamos infrastruktūros, pavyzdžiui, vairuotojai nepasirenka saugaus greičio, neduoda kelio, įvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą, taisyklių nesilaiko pėstieji, dviratininkai.

„Nutieskime kad ir plačiausius kelius, tačiau labai svarbu, kaip elgiasi eismo dalyviai, kokius sprendimus priima jie“, – akcentavo T. Mikelkevičius.

Pasistatė automobilį, o ką daryti kitiems?

Vienas vairuotojų atkreipė dėmesį į dažnai J. Pabrėžos gatvėje susidarančią situaciją. „Toje gatvėje, kur yra niša sustoti ties bažnyčios šlaitu, telpa vos pora automobilių. Kiti vairuotojai palieka automobilius, kurie išsikiša ant važiuojamosios kelio dalies, ir, norėdamas juos aplenkti, turiu kirsti ištisinę liniją, kas yra draudžiama“, – klausdamas, kaip turėtų elgtis tokioje situacijoje, sakė jis.

Panašios situacijos susidaro ir kitose gatvėse, pavyzdžiui, Mėguvos, Laisvės, Šiaulių, J. Basanavičiaus gatvėse Kretingos mieste.

Pagal Kelių eismo taisykles, jeigu ant kelio dangos yra nubrėžta ištisinė linija, statant automobilį turi likti 3 m iki jos. Kitu atveju galima sulaukti baudos. Vis dėlto, yra kita pusė – kaip elgtis tokius automobilius norintiems apvažiuoti vairuotojams, jeigu reikia kirsti ištisinę liniją.

Policijos pareigūnai tokiu atveju patarė atsižvelgti į situaciją. „Kiekvienoje situacijoje yra logiškas sprendimas. Idealiu atveju reikėtų užfiksuoti tokį pažeidimą, jeigu yra galimybė – apie tai informuoti policiją“, – sakė T. Mikelkevičius.

Jį papildė komisariato viršininkas Arūnas Pužauskas: „Reikia suprasti, kad tokioje situacijoje sustoti ir laukti, kol atvažiuos policijos pareigūnai, suras transporto priemonės savininką ir t. t., užtruktų nemažai laiko, taip pat susidarytų spūstys, avarinės situacijos.

Todėl, prireikus saugiai apvažiuoti automobilį, tokioje situacijoje būtų išeitis, tačiau reikėtų neužmiršti apie netinkamai pastatytą automobilį informuoti policiją.“

Pranešimų dėl ne vietoje paliktų automobilių ar netinkamai pastatytų rajono pareigūnai sulaukia kasdien. „Tokius pažeidimus fiksuojame. Tai tikrai yra problema. Kai kurie vairuotojai neįsivaro transporto priemonių į savo kiemus, yra ir kita vairuotojų grupė, kuri automobilius, jeigu tik galėtų, pasistatytų ir pačiame prekybos centre“, – automobilių statymo problemą apibendrino T. Mikelkevičius.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder