
IŽA nariai Seimo Pirmininkui Sauliui Skverneliui pateikė siūlymus įvesti skaitmeninių paslaugų mokestį, stiprinti skaitmeninę prenumeratą
(1)IŽA pirmininkės Linos Bušinskaitės teigimu, išsakytos siūlomos idėjos nacionaliniu mastu stiprinti dabar veikiantį skaitmeninės žiniasklaidos prenumeratos modelį, pavyzdžiui, numatyti lengvatas pažeidžiamiausioms ir mažiausias pajamas gaunančioms visuomenės grupėms, tarkime, senjorams, žmonėms, turintiems negalią, norint įsigyti prenumeruojamą skaitmeninės žiniasklaidos turinį.
„Jei valdančioji dauguma imtųsi tokios iniciatyvos ir ieškotų būdų, kaip nacionaliniu mastu stiprinti skaitmeninės žiniasklaidos prenumeratos modelį, tai būtų labai sveikintina. Esame pasirengę diskusijoms, nes tai svarbu.
Skaitmeninė prenumerata yra vienas iš pajamų šaltinių naujienų portalams. Nors tai yra nedidelis pajamų šaltinis, tačiau jis turi potencialo augti. Mokamas turinys populiarėja Europoje ir visame pasaulyje. Ateityje jo tik daugės“, - sako L. Bušinskaitė.
Pasak jos, tai ypač svarbu, kai šalies žiniasklaidos sektorius, ypač skaitmeninė žiniasklaida patiria vis daugiau iššūkių stiprėjant pasaulinių socialinių tinklų įtakai Lietuvai.
Būtent todėl IŽA ir siūlo Lietuvoje įvesti skaitmeninių paslaugų mokestį (angl. digital tax), apmokestinant mūsų šalyje veiklą vykdančias pasaulines kompanijas tokias kaip META, Google, Yuotube, Tik Tok, Amazon ir kt., kurios savo IT įrankiais skleisdamos naujienų portalų sukurtą turinį Lietuvoje generuojama pajamas mūsų šalyje.
„Dalis šio surinkto mokesčio galėtų būti sugrąžinta atgal į skaitmeninės žiniasklaidos rinką, pavyzdžiui, per Medijų rėmimo fondą.
Siūlome apmokestinti pasaulines kompanijas, kurios Lietuvoje vykdo veiklą, generuoja didžiules pajamas, bet nėra apmokestintos taip, kaip vietinės žiniasklaidos kompanijos. Tai būtų galima padaryti nelaukiant pasaulinės mokesčių reformos starto“, - sako L. Bušinskaitė.
Susitikimo metu IŽA nariai taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad augantis visuomeninio transliuotojo (LRT) finansavimas ir tinkamos išorinės kontrolės nebuvimas vis labiau iškreipia Lietuvos žiniasklaidos rinką ir konkurenciją joje.
Taip pat susitikimo metu išsakytas prašymas pabaigti įgyvendinti buvusios Vyriausybės pažadą bent dalinai kompensuoti būsimus praradimus toms žiniasklaidos priemonėms, kurios dėl būsimo azartinių lošimų reklamos draudimo neteks ženklių finansinių pajamų jau nuo 2025m. liepos, įsigalios azartinių lošimų reklamos draudimui su pereinamuoju laikotarpiu.
Rašyti komentarą