Tačiau nuo 1960-ųjų pradžios nauji lėktuvai nebuvo gaminami.
Taigi seniausias iš visų eksploatuojamų ir gaminamų karinių lėktuvų lieka C-130 Hercules, kuris gaminamas jau daugiau nei 70 metų.
Šis lėktuvas buvo pirmą kartą pristatytas JAV karinėms oro pajėgoms 1956 m. Lockheed toliau gamina C-130 Lockheed Martin Aeronautics gamykloje.
Paskutinis Hercules modelis, specialių operacijų variantas, pavadintas MC-130J Commando II, nuo konvejerio nuriedėjo 2025 m. sausio mėn.
Tuo pačiu metu dabartinis serijinis modelis C-130J Super Hercules vis dar aktyviai gaminamas, ir tam yra savo priežastys.
Nepaisant didesnių ir našesnių transporto lėktuvų atsiradimo, niekas nepakeitė C-130, kuris iki šiol eksploatuojamas 63 šalyse.
„Lockheed“ pagamino daugiau nei 2500 įvairių modifikacijų C-130 lėktuvų, iš kurių daugelis buvo naudojami kariniams, nekariniams, humanitariniams ir civiliniams tikslams.
C-130 taip pat yra didžiausias lėktuvas, galintis pakilti ir nusileisti iš lėktuvnešio.
Šie lėktuvai yra labai pritaikomi ir patikimi, o jų galimybės yra neįtikėtinai įvairios. Nors daugelis C-130 yra naudojami personalui ir įrangai vežti, keletas modifikacijų yra skirtos konkrečioms užduotims atlikti.
KC-130 yra įrengtas nuimamas kuro bakas, talpinantis 3600 galonų kuro.
HC-130 yra variantas, skirtas tolimoms paieškos ir gelbėjimo operacijoms. Visos šiandien eksploatuojamos platformos yra modernizuotos pagal šiuolaikinius standartus, todėl net seniausi lėktuvai, esantys sudėtyje, išlieka tinkami eksploatuoti.
2015 m. JAV karinės oro pajėgos iš eksploatacijos pašalino savo tuo metu seniausią C-130.
Lėktuvas, gavęs „Geležinio žirgo“ pravardę, iš viso skraidė 27 533 valandas ir tarnavo 52 metus – tai viršija lėktuvnešio tarnavimo laiką.
Tačiau šiuo metu JAV karinės oro pajėgos neplanuoja išimti platformos iš eksploatacijos, todėl labai tikėtina, kad C-130 skraidys dar daugelį metų.
unian.net

Rašyti komentarą