Moksleivė

Jausmingas vienuoliktokės alytiškės moksleivės laiškas: esame morališkai žlugdomi

(2)

Tarpiniai vienuoliktokų žinių patikrinimai toliau kursto aistras. Per plenarinį posėdį parlamentaras Robertas Šarknickas perskaitė jausmingą alytiškės Jotvingių gimnazijos vienuoliktokės laišką, o švietimo, mokslo ir sporto ministras Gintautas Jakštas buvo apipiltas klausimais šia tema.

„Tikriausiai dauguma vienuoliktokų man pritartų, kad pernai išgirdę apie tarpinius egzaminus buvome pasipiktinę, nes tikėjomės poilsio.

Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimas įvyko ir ramių mokslo metų prieš 12 klasės egzaminus tikėjomės.

Mes buvome greitai nuraminti, jog tai tik geriau, jog tai sumažins stresą ir bus lengviau 12 klasėje.

Bet, deja, tai buvo melas, kuris yra toli nuo realybės.

Dauguma dvyliktokų yra ramūs, išsilaikę pusę savo egzaminų, kuriems yra puikiai paruošiami.

Tuo tarpu mes, vienuoliktokai, turime atnaujintas programas, pagal kurias mokytojai neriasi iš kailio - nežino, kaip mums pateikti informaciją, nes vadovėliuose to nėra.

Tarpiniai egzaminai - stresui sumažinti. Jie mus veikia atvirkščiai.

Mums liepiama vos prabudus sėstis prie kompiuterių ir spręsti užduotis, kurių klausimai net nėra suvokiami, ir nesuprantame, ko mūsų klausia.

Taip pat buvo užduočių, kurias matėme pirmą kartą gyvenime.

Laiko skiriama nedaug, daug jo prarandama, nes sistema užstringa, net nekalbu apie tai, kad po visko turime eiti į pamokas. Ir jeigu duodamas kontrolinis, privalome rašyti.

Egzaminų tvarkaraštis tragiškas, jie eina vienas po kito.

Dauguma mūsų tokią prabangą kaip miegas esame pamiršę, nes turime ruoštis ir visiems atsiskaitymams mokyklose, ir egzaminams.

Taip pat iš mūsų yra atimamoms atostogos, per jas turėsime kalbėjimo egzaminą laikyti.

Visa tai labai vargina, žlugdo morališkai. Ištisai jaučiama įtampa, juk mes irgi žmonės, nesame robotai.

Mano manymu, nėra normalu 17-18 metų moksleiviui prieš egzaminą gerti raminamuosius, o po jo išeiti iš kabineto visam perbalusiam ir drebančiam bei matyti kitus bendraamžius verkiančius.

Ar čia toks tarpinių egzaminų tikslas?" - vienuoliktokės laiške išdėstytas mintis citavo R.Šarknickas.

Politikas moksleivei padėkojo „už advokatavimą Jotvingių gimnazijos bei Lietuvos vienuoliktokams".

„Gal jūsų drąsa gal paprotins liberaliąją valdžią dėl eksperimentų, ji atsitokės ir ištaisys grubias klaidas", - per plenarinį posėdį pareiškė R.Šarknickas.

Iškart po šio pranešimo vykusios Vyriausybės valandos metu G.Jakštas sulaukė ne vieno klausimo apie tarpinius patikrinimus.

„Labai nenustebinsiu, bet aš norėčiau paklausti švietimo, mokslo ir sporto ministro. Ir klausiu turbūt tol, kol bus padarytos kokios nors išvados.

Nėra dienos, kad nesulaukčiau ko nors - žinučių arba skambučių iš tėvų, kurie pasakoja, kaip jaučiasi vaikai ir kad kai kuriems tėvams tenka su gerai besimokančiais vaikais sėdėti vakarais kartu, kad jie ko nors sau nepasidarytų.

Yra buvęs epizodas, kai jūs sakėte, kad nesate biologijos ekspertas, bet, pasirodo, psichologijos esate.

Jūs sakėte, kad vaikams stresas yra labai gerai.

Tai aš noriu paklausti: ką jūs planuojate daryti ir kokias priemones švietimo sistema diegia, kad padėtų vaikams susitvarkyti su šia trauma?

Ir ar jūs prisiimsite atsakomybę, jeigu įvyks kažkas, ko atsukti nebus galima?" - teiravosi parlamentaras Aurelijus Veryga.

Ministras atsakė, jog bendrauja su mokiniais ir iš tikrųjų tų patirčių yra įvairių.

„Iš esmės suprantame, kad egzaminai (koks jų būdas būtų - ar jie būtų pavasarį, ar jie būtų birželį) mokiniams kelia stresą.

Stresą kelia dėl to, kad nėra įpročio laikyti egzaminus.

Suprantame, kad būdavo aibė abiturientų, kurie pirmą kartą į bet kokį patikrinimą ateina, kai ateina brandos egzaminų laikotarpis 12 klasės pabaigoje.

Dabar, esant tarpinių patikrinimų galimybei, suprantame, kad stresas yra mažesnis dėl to, kad gali dalį turinio atsiskaityti dar 11 klasėje, o jeigu rezultatas netenkina, už visą turinį galės atsiskaityti 12 klasėje.

Net jeigu surinko 0 taškų, galės už visa tai gauti kad ir maksimumą taškų 12 klasėje.

Jeigu pritrūko 1 taško iki maksimumo, galės bandyti dar kartą.

Rezultatas bus įskaitytas tas, kuris yra geresnis", - paskelbė G.Jakštas.

Ekrano nuotr.
Švietimo, mokslo ir sporto ministras Gintautas Jakštas

Jis pakalbėjo ir apie švietimo pagalbą.

„Švietimo pagalba, suprantame, yra savarankiška savivaldybių funkcija, tačiau valstybė deda į tai reikšmingas investicijas, skirdama ir lėšas - ar tai būtų psichologų etatams, ar tai būtų mokytojų padėjėjams.

Šiais metais švietimo pagalbai valstybės biudžete yra skirta 163 mln. eurų, praėjusiais metais buvo mažiau nei 140 mln. eurų. Lėšos tam yra skiriamos.

Matome ir stojimą į šias specializacijas. Prieš ketverius metus įstodavo kelios dešimtys, dabar, matome, stojimas vyksta šimtais.

Tai bus ir tų, kurie galės, didinant etatus, didinant finansavimą, ateiti dirbti į mokyklas", - teigė G.Jakštas.

Nepatogų klausimą ministrui pateikė net vienas konservatorių lyderių Jurgis Razma.

„Daug priekaištų pasakyta dėl tų egzaminų užduočių. Vilniaus licėjaus mokiniai rado, rodos, apie 20 netikslumų fizikos užduotyse.

Ar jūs sutinkate, kad jų ten tiek ir yra?", - teiravosi J.Razma.

„Dėl fizikos. Ne tik Vilniaus licėjaus... Pirmieji pateikė KTU gimnazijos vienuoliktokai. Ta informacija buvo perduota komisijai, kuri peržiūrėjo fizikos užduotis.

Turime jau komisijos išvadas ir rekomendacijas.

Šiandien bus paskelbta. Išties ten yra padaryta rengėjų klaidų. Bus paskelbta, kaip tai bus ištaisyta, kad nenukentėtų mokiniai, kurie laikė šį tarpinį patikrinimą", - vakar pažadėjo G.Jakštas.

Pažadas buvo ištesėtas. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija paskelbė, jog jos suburta speciali komisija įvertino: fizikos tarpinio patikrinimo užduotis atitinka fizikos bendrojo ugdymo programą, tačiau ji sudėtingesnė nei numato reikalavimai, joje buvo nekorektiškai suformuluotų klausimų, galėjusių suklaidinti mokinius.

Atsižvelgiant į komisijos išvadas bus peržiūrėti ir pakoreguoti užduoties vertinimai.

„Komisiją subūrėme tam, kad ekspertai objektyviai įvertintų užduoties atitikimą mokyklose dėstomai fizikos programai, sudėtingumo lygį ir skiriamą laiką.

Ekspertai pateikė nuomonę, kad užduotys vienuoliktokams galėjo pasirodyti netikėtos ir pernelyg sudėtingos pagal užduotims atlikti skiriamą laiką.

Man svarbiausias mokinių interesas - jų rezultatai negali nukentėti dėl nekorektiškų užduočių, todėl įpareigojome Nacionalinę švietimo agentūrą atsižvelgti į ekspertų rekomendacijas ir keisti dalies užduočių vertinimą", - išplatintame pranešime cituojamas G.Jakštas.

Komisija pastebėjo, kad užduotyje yra nekorektiškai formuluojamų klausimų, netikslaus terminų vartojimo, perteklinės ir supratimą apsunkinančios informacijos, netikslaus žymėjimo, techninių kliūčių, trukdančių mokiniui pasirinkti teisingą atsakymą.

Taip pat pastebėta, kad dalies klausimų atsakymai priklausė nuo ankstesniuose klausimuose gautų atsakymų.

Ankstesnėje užduotyje gautas neteisingas atsakymas galėjo lemti, kad ir kito klausimo atsakymas bus neteisingas.

Vertindama fizikos tarpinio patikrinimo užduotį, komisija pateikė ir konkrečias rekomendacijas dėl užduoties vertinimo.

Siūloma mokiniams skirti papildomų balų už tam tikrus atsakymus, kurie galėjo būti neįskaityti dėl techninių kliūčių, skirtingo simbolių naudojimo ir kt.

Komisijos siūlymu, iš viso bus peržiūrėtas 12 užduočių vertinimas. Nacionalinė švietimo agentūra pateiks mokiniams galutinius vertinimus iki šv. Velykų.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder