Senjorė

Lietuvos pensininkus bankas per prievartą suvarys į internetą

(4)

Daugybė vyresnio amžiaus žmonių Lietuvoje bankų paslaugomis naudojasi retai. Pavyzdžiui, gavę pensiją, ją išsigrynina bankomate ir tiek. Tačiau tokiems pasyviems klientams bankai jau sugalvojo apribojimus.

Štai Šilutėje gyvenantis Stasys sužinojo, kad paštu gautos kortelės bankomate aktyvuoti nebegalima, privalu naudotis elektroninės bankininkystės paslaugomis ir dar išmanų telefoną įsigyti.

Išimtis jam buvo padaryta tik įsikišus „Vakaro žinioms".

Į „Vakaro žinių" redakciją kreipėsi Stasio sūnus Darius, kuris pasipiktino, sužinojęs, kad jo tėčiui pagaminta „Swedbank" kortelė negali būti aktyvuota niekaip kitaip kaip tik prisijungus prie elektroninės bankininkystės.

O tiksliau, ėmus naudotis šia paslauga, nors Dariaus tėčiui ji visai nereikalinga.

Liepė įsigyti išmanųjį telefoną

Daugiabučio penktame aukšte gyvenantis Dariaus tėtis turi neįgalumą, nes jo judėjimas yra labai ribotas.

Darius žurnalistams pasakojo, kad anksčiau bankas rasdavo būdų, kaip suteikti tėčiui paslaugas patogiu būdu. „Prieš kurį laiką reikėjo atnaujinti tėčio duomenis banke.

Pasakiau, kad jis yra nevaikštantis, gyvena penktame aukšte. Tuomet pas jį atvyko banko darbuotoja, atnaujino informaciją, tėtis pasirašė ir viskas.

Dabar, kai jo banko kortelė baigė galioti ir buvo pagaminta nauja, paklausiau, ar vėl būtų galima ją pristatyti, kad tėčiui nereikėtų vykti į skyrių.

Bet sužinojome, kad net jei kortelę ir atsiųstų, jis kortele naudotis negalės. Pasirodo, jos neaktyvuos net įdėjęs į bankomatą, nes aktyvavimas dabar galimas tik internetu.

Man buvo paaiškinta, kad mano beveik 80-ies metų tėtis privalės pradėti naudotis elektronine bankininkyste, nes tik per ją galima aktyvuoti kortelę.

Pasirodo, kad jungtis prie bankininkystės jam reikės „Smart-ID" programėlės.

Kai banko darbuotojai pasakiau, kad tai senas žmogus ir jis neturi išmanaus telefono, man darbuotoja atšovė, kad tai mano problema.

Aš turėsiu nupirkti jam telefoną, suinstaliuoti programėlę, nes tik taip jis galės aktyvuoti savo kortelę. Kkitaip jis ta kortele naudotis negalės.

Kaip bankas įsivaizduoja, kad tokio amžiaus žmogus naudosis elektronine bankininkyste ir dar „Smart-ID" programėle?" - retoriškai klausia Darius.

Senas žmogus jaučiasi žeminamas

Vyras neslepia nustebęs, tad papildomai skambino bendru „Swedbank" informacijos numeriu, kur sužinojo tą patį: „Argi tai nėra pasityčiojimas iš seno, neįgalaus žmogaus?

Bandžiau paaiškinti, kad tai senas žmogus ir tokių paslaugų, kaip internetinė bankininkystė, jis bijo, nepasitiki. Jis kategoriškai nesutiks jomis naudotis.

Man buvo pasakyta, kad tai mano problema jį įkalbėti. Man negaila pinigų nupirkti jam telefoną, bet tai yra prievarta naudotis paslaugomis, kurių žmogui nereikia.

Kiek yra tokių žmonių Lietuvoje, kurie neturi pasirinkimo, bet yra priversti turėti elektroninę bankininkystę, nes taip liepė bankas."

Visgi Darius banke išgirdo dar vieną alternatyvą - tėtis galėtų parašyti jo vardu įgaliojimą. „Senyvo amžiaus žmonės bijo rašyti tokius dokumentus, baiminasi, kad vaikai padarys kažką su jų turtu, ko jie nenori.

Ir aš savo tėvą suprantu: kodėl jis negali būti savarankiškas? Tik todėl, kad bankui būtų patogiau? O jeigu jam iš kortelės dings pinigai, kas bus kaltas? Sūnus?!

Anksčiau net kortelė buvo siunčiama į namus.

Dabar jau ir to nedaro. Viskas daroma taip, kad bankui būtų patogiau, kad žmogus būtų priverstas naudotis jo paslaugomis, kurių žmogui nereikia. Aš savo tėvo taip žeminti neleisiu", - rėžė Darius.

Sužinojęs apie tokią banko tvarką Dariaus tėtis ne juokais supyko ir jau buvo pasiruošęs visų banko paslaugų atsisakyti.

Tuomet dėl situacijos su „Swedbank" susisiekus „Vakaro žinioms", banko darbuotojai patys susisiekė su Dariumi.

Tačiau vis tiek primygtinai siūlė, kad tėtis parašytų sūnui įgaliojimą.

„Man buvo pasakyta, kad aš turiu rasti kompromisą su juo. Bet aš pasakiau, kad nematau reikalo dėl tokio banko elgesio pyktis su savo tėčiu.

Tai yra jų paslaugos ir jie patys turi rasti kompromisą su savo klientu. Po tokios patirties jis kategoriškai nebenori banko paslaugų. Jie pripažino, kad bankomate kortelės nebeaktyvuojamos.

Man taip pat buvo pasiūlyta tėtį atvežti į banko skyrių, bet jis jau nebenorėjo su jais bendrauti, pasijuto įsižeidęs.

Jis nesuprato, kodėl bankas negali atvežti jam aktyvuotos kortelės į namus. Išgirdau, kad bus bandoma ieškoti sprendimo", - pasakojo Darius.

Bankas pasitikėjimo nekelia

Vyras pasakoja, kad jau patyrė nemalonumų dėl banko paslaugų: „Dar prie lito buvo situacija, kai „Swedbank" sistemos sustreikavo ir banko sąskaitose pasikeitė pinigų sumos.

Buvo pranešta, kad jeigu matote, kad jūsų sąskaitoje pinigų daugiau nei turėtų būti, nesugalvokite tais pinigais naudotis. Esą bankas per tris dienas sutvarkys sistemas ir vis tiek sužinos. Man dingo 1000 litų.

Aš atvykau į banko skyrių ir sužinojau, kad tokių kaip aš yra daugiau.

Po kelių dienų pamačiau, kad atsirado tik 500 litų, dar tiek pat trūksta. Vėl nuvykau į skyrių ir sužinojau, kad su tokia problema atvyksta ir daugiau žmonių.

Mane įspėjo, kad jeigu parašysiu skundą, o paaiškės, jog aš meluoju, man bus skirta nuobauda.

Darbuotoja patarė geriau to skundo nerašyti. Įsivaizduojate, ką daro bankas?

Aš vis tiek parašiau skundą ir po savaitės man grįžo pinigai. Gavau atsiprašymą, bet kiek žmonių išsigando, neparašė tokio skundo ir prarado savo pinigus?"

Po žurnalistų užklausos padarė išimtį

Komentuoti situaciją delsę, bet atsakymą galų gale pateikę „Swedbank" atstovai tik patvirtino Dariaus informaciją.

„Visuomet siekiame bendradarbiauti ir pasiūlyti tinkamiausią išeitį klientui. Jei gyventojas pagamintos kortelės atsiimti padalinyje negali, nesinaudoja ir neketina naudotis „Swedbank" interneto paslaugomis, tuomet to asmens šeimos nariui siūloma pasirūpinti notariniu įgaliojimu, su kuriuo įgaliotas asmuo gali užsisakyti prie kliento sąskaitos papildomą atstovo vardu pagamintą mokėjimo kortelę ir tokiu būdu atlikti reikiamus veiksmus", - rašoma banko komentare.

Visgi, po žurnalistų kreipimosi į banką Stasiui buvo padaryta išimtis - su sūnumi nuvykęs į banko skyrių senjoras gavo jau veikiančią - aktyvuotą naują banko kortelę.

Darius sako, kad tik žiniasklaida padėjo išspręsti situaciją. „Jeigu ne jūs, nieko nebūtume pasiekę. Atvykus į banką, matėsi, kad darbuotojai nėra patenkinti mūsų vizitu.

Kortelė veikia, jokios bankininkystės tėtis neatidarė. Pasakiau jam, kad jis dabar kaip karalius - jam vienam padaryta išimtis!

Daugybė žmonių yra tokioje situacijoje ir jiems sąlygos nepasikeitė - bankas ir toliau vers juos atsidaryti elektroninę bankininkystę ir naudotis ja, pirkti išmaniuosius telefonus ir naudoti programėles, nors žmonėms to nereikia.

Turbūt tam ir buvo panaikintas kortelės aktyvavimas bankomate, kad dar nesinaudojantys elektronine bankininkyste per prievartą ten būtų suvaryti. Ir dar programėle išmania imtų naudotis.

Gal taip siekiama padidinti išmaniųjų telefonų pardavimus?

Gal bankas tuoj ir kokias nuolaidas tokiems telefonams pensininkams pasiūlys?

Sudarys partnerystę su kokiu ryšio operatoriumi, kad iš pensininkų visi daugiau uždirbtų", - svarsto Darius.

Organizatorių nuotr.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder