Ministrė Dovilė Šakalienė pasidalino jautriu vaizdo įrašu iš Pabradės: JAV kariai yra mūsų kariai, dėl kiekvieno iš jų padarysime viską

(5)

Pabradėje, Generolo Silvestro Žukausko poligone, tęsiasi antradienį dingusių keturių JAV karių gelbėjimo ir paieškos operacija. Nustatyta vieta, kur pelkėje nuskendo vikšrinė transporto priemonė, ją bandoma ištraukti. Krašto apsaugos ministrė Dovilė Šakalienė savo asmeninėje feisbuko paskyroje pasidalino jautriu įrašu: 

 

Kai kas nors nutinka mūsų kariams — labai skaudu ir sunku. Tai žmonės, pasirengę atiduoti dėl mūsų savo gyvybę. Mūsų siekis — užtikrinti jiems maksimaliai saugias ir geras sąlygas. 

Todėl parinkti žodžius tokio įvykio metu sunku. Visa širdimi pergyvenu dėl karių, jų šeimų, tarnybos draugų. 

Nuo pirmos minutės, kai sužinojome apie karių dingimą - metėme visas pajėgas jų paieškos ir gelbėjimo operacijai, mūsų kariai petys į petį su Jungtinių Valstijų kariais bei Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento pareigūnais bei padedančiomis tarnybomis ir įmonėmis dirba kiaurą parą.

Tad kol vyksta paieškos ir gelbėjimo darbai, galime tik būti kartu. Labai ačiū JAV Ambasadorei Karai C. McDonald, kad per šį sunkų procesą einame drauge.

Taip pat noriu išreikšti didelę padėką JAV kariams. 

Už ypatingą susitelkimą, profesionalumą ir solidarumą. 

JAV kariai Lietuvoje - mūsų sąjungininkai, kurie yra kartu su mumis ne tik pratybose, bet ir sudėtingiausiais momentais.  

Labai vertiname šį ryšį tarp mūsų šalių.

JAV kariai yra mūsų kariai, dėl kiekvieno iš jų padarysime viską, kas įmanoma. 

5min laidoje apie šį įvykį kalbėjęs karybos ekspertas Darius Antanaitis sako, kad M88 „Hercules“ vikšrinė transporto priemonė yra sunki, nes skirta ištraukti sunkius daiktus, tarkim, apgadintus tankus karo lauke. 

Jeigu ji būtų lengva ar amifibinė, plaukianti, ji negalėtų atlikti savo darbų. 

Paklaustas, ar ta transporto priemonė yra sandari, jis paaiškino: „Visos normalių valstybių šarvuotos technikos yra skirtos veikti radiacinio, cheminio užterštumo metu. 

Tai jos privalo būti sandarios apie techninę specifikaciją. Ir maža to, kad sandarios, jų viduje turi būti palaikomas perteklinis slėgis – tam, kad iš išorės nepatektų užterštas oras. 

Bet neįmanoma padaryti visiškai sandarios mašinos. 

Šiuo konkrečiu atveju, taiko metu, kada važiuoja žmonės, jie privalo važiuoti išlindę per liukus. 

Tai yra, kad būtų geras matomumas, nes uždarius liukus žiūrėti galima per labai siauras angas, matomumas labai prastas. 

Tad išlindę turi stebėti aplinką du žmonės – vairuotojas-mechanikas ir vadas.

Tokiu atveju, jeigu mašina įvažiuoja į vandenį, tai vanduo plūsteli ne tik per tarpus, bet ir per atvirus liukus.“

 

 

 

 

 

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.