Palangos oro uostas

Palangos oro uoste jau baigti kilimo-tūpimo tako asfaltavimo darbai (3)

Rugsėjo pradžioje pradėti Palangos oro uosto rekonstrukcijos darbai vyksta pagal numatytą planą, šiuo metu jau baigtas kilimo-tūpimo tako asfaltavimas, pradedami dangų ženklinimo ir efektyvesnės LED signalinių žiburių sistemos diegimo darbai.

Beveik 2,3 kilometrų ilgio ir 45 metrų pločio kilimo-tūpimo tako rekonstrukcijos metu pakeisti tiek viršutiniai asfalto, tiek giliau esantys išlyginamieji sluoksniai. Visi rekonstrukcijos darbai skirti tam, kad esama infrastruktūra atitiktų naujausius oro uostams keliamus reikalavimus.

Šiuo metu jau pakeista apie 150 tūkst. kvadratinių metrų senosios dangos. Viso projekto metu bus pakeista daugiau nei 200 tūkst. kvadratinių metrų senosios dangos.

Perone taip pat jau atlikti pagrindų stiprinimo darbai, baigiami montuoti paviršinių nuotekų surinkimo tinklų latakai ir artimiausiu metu bus pradėti asfaltavimo darbai. Oro uostas turės galimybę surinkti paviršines nuotekas, o tai yra ypač svarbu šaltuoju metų laiku, kai lėktuvai prieš skrydį padengiami specialiais skysčiais, kurie apsaugo orlaivius nuo apledėjimo.

„Galima teigti, kad baigti tako asfaltavimo darbai yra esminis momentas Palangos oro vartų rekonstrukcijos kontekste, kadangi tai yra pagrindinė infrastruktūros dalis, kurios eksploatacijos ciklas artėjo prie pabaigos ir tako modernizavimas buvo būtinas. Iš esmės pakeitus dangą, šis takas bus pritaikytas kokybiškam, saugiam, greitesniam orlaivių aptarnavimui“, - teigia Lietuvos oro uostų Operacijų ir infrastruktūros departamento vadovas Dainius Čiuplys.

Latvijos bendrovės „A.C.B.“, atliekančios oro uosto rekonstrukcijos darbus, vykdomasis direktorius Armands Svikis teigia, kad kilimo-tūpimo tako asfaltavimo darbai yra vieni svarbiausių visame oro uosto rekonstrukcijos procese ir reikalauja didelių pajėgumų bei preciziško planavimo.

„Tokio dydžio operacija turi būti detaliai suplanuota iš anksto, mat techniniai reikalavimai jai yra itin griežti, o pats procesas - reikalaujantis ne tik žinių, bet ir laikrodžio tikslumo komandos darbo. Keliame sau aukščiausios kokybės reikalavimus, tad komandoje turime didžiausią patirtį oro uostų rekonstrukcijose sukaupusius profesionalus, kurių dėka ši projekto dalis bus įgyvendinta ir užbaigta laiku“, - komentuoja A. Svikis.

Martyno Jaugelavičiaus nuotr.

Martyno Jaugelavičiaus nuotr.

Visa oro uostų infrastruktūra yra cikliška, tai reiškia, kad eksploatacijos laikotarpis apima 10-15 metų laikotarpį, po kurio esamas dalis būtina atnaujinti iš esmės. Palangos oro uoste kilimo-tūpimo tako remontas paskutinį kartą buvo atliktas 2007 m.

Primenama, kad pagrindinio modernizavimo etapo metu oro uostas yra uždarytas, skrydžiai nėra vykdomi - šis etapas tęsis iki spalio 20 dienos. Po to Palangos oro uostas atnaujins darbą, o visi skrydžiai bus vykdomi įprastu režimu. Likę rekonstrukcijos darbai bus vykdomi iki 2021 metų gruodžio 1 dienos – procesai vyks jau veikiančiame oro uoste.   

Palangos oro uosto tinklalapyje veikia specialiai šiam projektui sukurtas polapis, kuriame galima rasti visą aktualią informaciją apie projektą, jo eigą, atsakymus į rūpimus klausimus ir kontaktus pasiteiravimui: www.palanga-airport.lt/rekonstrukcija

Ar pons mana kad tik Wilno ir Kovno skraido žmones?Tamstelės žiniai čia irgi gyvena žmones,o trenktis iki Wilno 300 km,nematau malonumo.Ir nederk Klaipėdos,tamstos kaimui iki jos kaip iki mėnulio.
To Wilno, 2021-09-24 10:14
Ai nenusikalbėk, lyg Klaipėdoj ir aplinkui gyvenančių kas jungamaisiais skrydžiais naudotusi nėra. Ar dėl kėkvieno su*ikto skrydžio dabar į Vilnių trenktis be mašinos?
To Jo, 2021-09-23 15:30
Iki šiol nesuvokiu, kam Palangoje reikalingas aerodromas. Didesnei fanaberijai? Ar triukšmui ir aplinkos teršimui? Aplinkui vien bažnytkaimiai, įskaitant ir nušiurusią klaipėdą, kam ten ir pas ką skraidyti? Rimtesniam skrydžiui visvien tenka į Rygą važiuoti, nes iš Wilno ir Kowno padoresni orlaiviai nelaksto, nes nėra rimtesnių maršrutų (ir niekad nebus).
Jo, 2021-09-23 13:23
Sidebar placeholder