„Rail Baltica“ Panevėžyje ketinama tiesti negriaunant sodų namų, paveldo objektų
Griauti pastatų nereikės kelio trasą numačius patraukti arčiau siaurojo geležinkelio, pirmadienį pranešė „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG).
„Pavyko rasti optimalų sprendimą vietos bendruomenei bei sparčiajai geležinkelio vėžei – rasti sprendiniai leis išsaugoti visus 23 sodų bendrijos „Šilas“ teritorijoje esančius statinius“, – pranešime sakė susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.
Panevėžyje suplanuota „Rail Baltica“ keleivinė stotis, krovinių terminalas ir infrastruktūros priežiūros depas.
Daliai Panevėžio miesto ir rajono gyventojų pasipriešinus projekto rengėjų siūlomam geležinkelio mazgo, kurį sudaro tarptautinė keleivių stotis vakarinėje miesto dalyje bei papildomas miestą kertantis beveik 23 kilometrų ilgio kelio ruožas, sprendiniui, LTG pirmadienį pranešė iki rugsėjo 17 dienos laukianti pasiūlymų rengiamam mazgo infrastruktūros vystymo planui.
Pernai spalį Susisiekimo ministerija patvirtino brangiausią alternatyvą su stotimi Panevėžyje bei papildomu miestą kertančiu ruožu, tačiau europinę vėžę jau numatė patraukti arčiau siaurojo geležinkelio, taip leidžiant išsaugoti anksčiau planuotus griauti privačius namus.
Kaip pranešė bendrovė, specialiajame plane detalizuotą geležinkelio trasą norima paslinkti į rytinę pusę, panaudojant siaurojo geležinkelio teritoriją. Dėl tokio sprendinio LTG sutarė su Kultūros paveldo departamentu, Kultūros ir Susisiekimo ministerijomis, suinteresuotomis institucijomis.
„Rail Baltica“ projekto rengėjai dar pernai vasarą pirmenybę teikė brangiausiam sprendiniui, pagal kurį tuomet buvo numatyta nugriauti iki 25 gyvenamųjų namų bei nusavinti sklypus.
Dėl to pernai rugpjūtį 35 Panevėžio miesto ir rajono gyventojai raštu kreipėsi į savivaldybes, Seimą, Vyriausybę bei Prezidentūrą.
Pernai spalį Susisiekimo ministerija patvirtino 438 mln. eurų vertės geležinkelio mazgo sprendinį, kuriame numatyta regioninė keleivinė stotis šalia Gustonių, taip pat krovininė stotis netoliese, infrastruktūros priežiūros depas, krovinių terminalai, krovos ir karinės technikos aikštelės
Visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi dar 2028 metais.
„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.
Rašyti komentarą