S. Gentvilas: pajamas iš naujo taršos mokesčio skirsime savivaldybėms

(6)

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad nauju automobilių taršos mokesčiu surenkamomis lėšomis bus finansuojamos priemonės skatinti gyventojus rinktis alternatyvias transporto rūšis.

„Atiduosim visus pinigus savivaldybėms, kad pirktų autobusus, tiestų dviračių takus ir t. t. Kad būtų iš esmės pasiūlyta alternatyva“, – žurnalistams prieš Vyriausybės posėdį sakė S. Gentvilas.

Aplinkos ministerijos Vyriausybei teikiamomis Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo pataisomis numatoma nuo 2023 m. apmokestinti daugiau kaip 130 g/km C02 išmetančių transporto priemonių vairuotojus metiniu naudojimo mokesčiu.

Naujasis mokestis būtų apskaičiuojamas, automobilio išmetamą CO2 kiekį dauginant iš atitinkamo mokesčio tarifo, taršos koeficiento ir mokesčio tarifo indeksavimo koeficiento.

Kaip nurodo ministerija, 131–160 g/km išmetančioms transporto priemonėms būtų taikomas 0,56 Eur/g mokesčio tarifas. Kasmet minimalus tarifas būtų taikomas vis mažiau teršiantiems automobiliams, o 2026 m. būtų apmokestinami ir daugiau kaip 100 g/km CO2 išmetantys lengvieji automobiliai.

„2026 metais galima tikėtis, kad elektromobilių kaina susivienodins su elektromobilių kaina. Tai reiškia, kad iš esmės jau prasidės visiškai ekologiško transporto era, todėl žiūrėdami į priekį ir sumažinom tą taršos limitą, kad išvien su Europa ir kaimyninėmis valstybėmis mažintume paskatas pirkti vidaus degimo variklius“, – tokį sprendimą argumentavo S. Gentvilas.

Pasak jo, pirmuosius dvejus metus mokesčiui būtų taikoma 50 proc. lengvata, o pusei visų vairuotojų jis atsieitų iki 100 eurų kasmet.

Kaip pažymi ministras, jau dabar trečdalio Lietuvos automobilių parko CO2 emisijos neviršija 130 g/km.

Ministerijos teigimu, naujuoju mokesčiu siekiama skatinti vairuotojus rinktis mažiau taršias transporto priemones ir atkreipti dėmesį į jų sukeliamą poveikį aplinkai bei mažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder