Kompensuos po sezono
Į redakciją kreipėsi palangiškė Danutė ir pasidalino savo pastebėjimais apie kurorto savivaldybės darbą.
„Noriu paklausti ar visoje Lietuvoje yra taip, kaip Palangoje? Norint gauti kompensaciją už šildymą savivaldybės Socialinių reikalų skyriui reikia pateikti atitinkamus dokumentus.
Registravausi pas specialistą lapkričio pradžioje, tačiau mane specialistas priims tik... 2023 metų sausio viduryje, kai šildymo sezonas jau bus įpusėjęs, o dokumentai dar net nebus pradėti tvarkyti, - pasakojo moteris.
- Manau, su panašiomis problemomis susiduria ir daugiau gyventojų, tačiau kažkodėl jie tyli. Juk už šildymą mokėti reikės jau dabar, o iki kitų metų sausio dar daug kas gali pasikeisti. Ir kaip visą šį laiką reikės verstis vienišiems ar neturintiems darbo?"
Moters teigimu, 2021 metais tokių problemų nebuvo.
„Jeigu esami darbuotojai nespėja, tai gal galėtų savivaldybė jų priimti daugiau? Ar valdininkams paprastų žmonių rūpesčiai visiškai nerūpi?" - ne vienam rūpimu klausimu pokalbį baigė moteris.
Moters įvardintą situacija pakomentavo Palangos savivaldybės administracijos Socialinės rūpybos skyriaus vedėja Irena Šatkauskienė:
„Vertinant teikiamų prašymų dėl piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams apimtis, yra akivaizdžios sezoniškumo tendencijos: šildymo sezono pradžioje, kaip taisyklė, itin padidėja besikreipiančiųjų skaičius dėl kompensacijų už šildymą skyrimo.
Ir ankstesniais metais šiuo laikotarpiu Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojai dirbdavo padidintu krūviu, tačiau šiemet besikreipiančiųjų skaičius dar labiau padidėjo.
Tai lėmė įstatymo dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams pakeitimo (padidinus valstybės remiamų pajamų dydį kompensacijoms skaičiuoti, daugiau gyventojų gali kreiptis ir gauti kompensacijas) bei dėl ženkliai išaugusių gyvenamųjų būstų šildymo kaštų.
Pažymėtina, kad per 2022 m. spalį ir iki lapkričio 15 d. prašymų dėl šildymo išlaidų kompensacijų priimta 23 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį 2021 m. Dėl piniginės socialinės paramos (pašalpoms ir kompensacijoms) per minėtą laikotarpį pernai priimta 777 prašymai, o šiemet - 953.
Atsižvelgiant į susidariusią situaciją gyventojų prašome pagal galimybes teikti prašymus per Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS), tačiau didelė dalis jų pageidauja prašymus pateikti atvykus į skyrių. Siekiant reguliuoti žmonių srautus vykdoma išankstinė registracija ir, atsižvelgiant į didelį besikreipiančių skaičių, dabar asmenys iš tikrųjų registruojami sausio mėnesiui.
Tačiau, jeigu asmuo informuoja, kad jo finansinė situacija yra labai bloga ir kompensacija būtina anksčiau, visada atsižvelgiame į tai ir siūlome ateiti į skyrių be registracijos, pagal galimybes tokį asmenį priimame anksčiau."
Gali mokėti mažiau, nei nurodyta
O kaip yra kituose miestuose?
Pasak Šiaulių miesto savivaldybės atstovo Vitalio Lebedžio, norintys gauti kompensacijas klientai jų mieste aptarnaujami tik užsiregistravę.
„Šiuo metu dar yra laisvų vietų ir 2022 m. gruodžiui, bet jau registruojame ir 2023 m. sausiui. Specialistai, be skyriuje aptarnaujamų klientų, nagrinėja ir elektroniniu būdu pateiktus prašymus, kurių nuo rugsėjo gauta labai daug.
Asmenims pateikus prašymus dėl kompensacijų teikimo nuo šildymo sezono pradžios arba šildymo sezono metu, jos, jeigu priklauso, skiriamos visam šildymo sezonui. AB „Šiaulių energija", gavusi sprendimus dėl teisės nustatymo į kompensacijas, perskaičiuoja mokėtinas už šilumą ir karštą vandenį sumas", - nurodė jis.
„Bendru Šiaulių savivaldybės administracijos ir AB „Šiaulių energija" sutarimu, šiems asmenims nebus skaičiuojami delspinigiai, jei laukiant sprendimo dėl kompensacijos skyrimo, jie negalės apmokėti visos sąskaitoje nurodytos sumos.
AB „Šiaulių energija" atkreipia dėmesį, kad apmokėdamas pateiktą sąskaitą, asmuo gali nurodyti savo mokėjimo sumą. Jei kompensacija jam bus paskirta, AB „Šiaulių energija" perskaičiuos mokėjimus už visą sprendime nurodytą laikotarpį.
Asmeniui, apmokėjusiam bendrovės sąskaitas, perskaičiavimo laikotarpiu susidariusios permokos suma bus įskaityta mokėjimams už ateinančius atsiskaitymo laikotarpius arba asmens pageidavimu grąžinta į sąskaitą", - sakė savivaldybės atstovas.
Dirbama operatyviai
Ignalinos rajono savivaldybės atstovė Lina Kovalevskienė patikslino, kad jų regiono gyventojai dėl kompensacijos net neturi kreiptis į Socialinį skyrių.
„Jie eina į savo seniūniją pagal gyvenamąją vietą. Ten parašo prašymą, kurį priima socialinis darbuotojas. Kadangi seniūnijų rajone yra 12, tai jokių spūsčių nesusidaro, žmonės priimami iškart.
Vėliau prašymai perduodami socialiniam skyriui, kur specialistai dar kartą sutikrina, ar visi dokumentai pateikti ir apskaičiuoja kompensacijas", - sakė ji.
Druskininkų savivaldybės atstovė Diana Sinkevičiūtė-Griežė nurodė, kad jų savivaldybės Socialinės paramos skyriaus specialistai iš gyventojų, atvykusių dėl būsto šildymo ir vandens išlaidų kompensacijų, prašymus priima tą pačią dieną.
„Gyventojai, dėl asmeninių priežasčių pageidaujantys atvykti į skyrių ir pateikti prašymą iš anksto nustatytu laiku, priimami dviejų savaičių laikotarpyje.
Kompensacijos gyventojams apskaičiuojamos ne vėliau, nei per mėnesį nuo prašymo ir visų reikalingų dokumentų pateikimo dienos. Nuo spalio 1 d. iki lapkričio 9 d. savivaldybė priėmė daugiau kaip 1,8 tūkst. prašymų.
Šildymo sezono pradžioje dėl sutrikusios SPIS veiklos sulėtėjo prašymų pateikimas ir sutriko jų apdorojimas, tačiau specialistai dėjo visas pastangas, kad gyventojai nepajustų jokių nepatogumų", - patikslino ji.
Rašyti komentarą