Autoavarija

Saugaus greičio pasirinkimas vis dar sunki užduotis: edukacija vyksta ir lenktynių trasose

Pagrindine eismo įvykių priežastimi išliekantis greičio viršijimas verčia specialistus sukti galvą, kaip patraukliais būdais įtikinti vairuotojus to nedaryti. Viena iš galimybių, padėsiančių suvokti kritinę greičio žalą, galėtų būti lenktyninės „Nemuno žiedo“ trasos, kurią planuojama paversti ir saugaus eismo edukacijos vieta, išbandymas.

Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktoriaus Aivaro Vilkelio, greičio viršijimas dažniausiai nulemia itin skaudžias eismo įvykių pasekmes.

„Raginame vairuotojus laikytis Kelių eismo taisyklių, paisyti kelio ženklų nurodymų, važiuoti leistinu, saugiu greičiu. Kelių eismo taisyklių privaloma laikytis visuomet, nepriklausomai nuo to, kokios greičio kontrolės priemonės yra taikomos“, – primena pašnekovas.

„Slalomo akademijos“ vadovo Sauliaus Vilčinsko teigimu, norint važiuoti saugiau kelyje ir sumažinti riziką sukelti eismo įvykį, reikėtų vadovautis keliais principais.

„Judėti eismo srauto greičiu, nevažiuoti šalia kito automobilio ilgiau nei kelias sekundes, ilgai neužsibūti aklosiose kitų vairuotojų matomumo zonose, būti lengvai prognozuojamam kities eismo dalyviams“, – sako S. Vilčinskas.

Edukuotų ir patyrusius vairuotojus

Šių metų pavasarį pasirašytame „Nemuno žiedo“ memorandume, be kita ko, numatyti planai vykdyti praktinę vairavimo edukaciją, prieinamą visiems, norintiems tobulinti vairavimo įgūdžius. Pasak lenktynininko Igno Gelžinio, tokio centro reikia ir pradedantiesiems, ir patyrusiems vairuotojams.

„Tokia vieta ne tik reikalinga, bet, sakyčiau, netgi būtina. Man į galvą ateina Austrijos pavyzdys, kai ten sportinėse trasose buvo sukurti panašūs centrai, kurie leido vairuotojams įsitikinti, kad ir kaip tai skambėtų paradoksaliai, jog jie nemoka taip gerai vairuoti, kaip įsivaizduoja. Ir tada tai veikia prevenciškai, nes trasoje „nesėkmių“ patyręs žmogus, tikrai suabejos, ar verta tai atkartoti realioje situacijoje gatvėje“, – aiškina lenktynininkas.

„Įsivaizduokite situaciją, kai trasoje užvažiavęs ant slidžios dangos vairuotojas nesuvaldo automobilio vieną kartą, antrą, trečią... O instruktorius tą padaro nesunkiai. Ateina supratimas apie savo galimybių ribas“, – priduria I. Gelžinis.

Žinios pritaikomos daugeliui

Nacionalinės sporto agentūros Infrastruktūros skyriaus vedėjo Rimanto Šerkšno teigimu, sutvarkyta trasa Kačerginėje yra tinkama įvairioms veikloms.

„Čia galėtų vykti karių, pareigūnų mokymai, vairuotojų pažymėjimų perlaikymai. Netgi taksi vairuotojai ir pavėžėjai čia galėtų atskirus mokymus turėti. Fiziniam aktyvumui tai apskritai unikali vieta, kuri vietos bendruomenės galėtų būti naudojama tuo metu, kai nevyksta lenktynės“, – sakė Nacionalinės sporto agentūros Infrastruktūros skyriaus vedėjas.

Publikacija parengta bendradarbiaujant su AB Lietuvos automobilių kelių direkcija

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder