Pasak jo, nuo šiol į kalną bus galima patekti tik keliaujant pėsčiomis akmenimis grįstu taku ir mediniais laiptais nuo Vilnios upės pusės.
Muziejaus teigimu, keltuvas yra visiškai nusidėvėjęs. Per pastaruosius dvejus metus jis buvo sugedęs apie 70 kartų.
„Gedimų ne tik daugėja – jie darosi vis rimtesni, o dabartinis sutrikimas – vienas sudėtingiausių per visą veikimo laikotarpį. Net ir sėkmingai pašalinus esamą gedimą, tai būtų tik trumpalaikis sprendimas.
Dėl unikalios keltuvo konstrukcijos tampa vis sudėtingiau rasti atsarginių detalių, o kiekvienas remontas užtrunka ilgiau ir kainuoja brangiau“, – nurodoma pranešime.
Pastarąjį dešimtmetį Lietuvos nacionalinis muziejus ne kartą yra kreipęsis į Finansų ir Kultūros ministerijas dėl naujo keltuvo būtinybės. Įvykus gedimui į pastarąsias institucijas dėl naujo keltuvo projektavimui ir įrengimui skirto finansavimo kreiptasi pakartotinai.
Muziejaus skaičiavimais, naujo keltuvo įrengimas kainuotų apie 8 mln. eurų, o jo statyba užtruktų 3–4 metus.

Rašyti komentarą