Tiltui lūženai šviečiasi remontas
(1)Bus platesnis, su apžvalgos aikštele
„Procesai vyksta. Galbūt mes ir būtume norėję daugiau pasireikšti, tačiau orientuojamės į užsakovo Kretingos rajono savivaldybės užduotis bei finansavimą“, – paprašytas pakomentuoti, sakė projekto vadovas Tomas Kazlauskas.
Atnaujintas Birutės gatvės tiltas į abi puses paplatės po maždaug 2 metrus, bus įrengti šalitilčiai su takais pėstiesiems, nauji turėklai, pakeista važiuojamosios dalies danga, sutvarkytos krantinės.
Iš pradžių buvo numatyta šalia įrengti dvi, tačiau dėl vietos stokos bus apsiribota viena apžvalgos aikštele su suoliuku bei šiukšliadėže. Tiltas ir užtvanka bus apšviesti.
Kretingiškiai su projektu gali susipažinti darbo dienomis nuo 10 iki 16 val. rajono Savivaldybėje, pasiūlymai priimami iki spalio 24-osios 10 val.
„Vieną norą aš turiu – kad paliktų metalinę tvorelę. Ji – istorinė, tegul ir ateities kartoms primena senovę“, – sakė vienas Birutės gatvės senbuvių Kazimieras Maksvytis.
Kad senosios architektūros elementus ar dalį jų pagal galimybes panaudos, patikino ir projekto vadovas T. Kazlauskas.
Meras Antanas Kalnius teigė taip pat esąs iš tų, kurie norėtų kuo daugiau autentiškumo išsaugoti, bet ar pavyks? Bėgant metams, architektūros elementai paveikti korozijos, kai kuriuos dar prilaiko keli dažų sluoksniai – pradėjus demontavimo darbus, kažin, kiek beliks?
„Ką čia daugiau pasiūlysi?“ – tęsė K. Maksvytis. Esą tam yra specialistai, tegul galvas suka, kaip ir kas geriau. Akivaizdu, kad tiltą tvarkyti reikia – pakraščiai, kuriais vaikšto pėstieji, skylėti, rodos, žengsi žingsnį ir įlūši.
Važiuojamoji dalis – siaura, žmogus kasdien mato, kaip nuo kalno leisdamiesi žemyn vos prasilenkia du automobiliai.
Žinią priėmė džiugiai
Du remontus – 1986-aisiais ir 2000-aisiais – mūriniame name visai šalia užtvankos nuo 1979-ųjų gyvenantis Kazimieras jau yra matęs. „Technika čia burzgė, statybininkai kalė malė daužė – buvo to triukšmo. Tas pats ir dabar nusimato, bet aš – nieko prieš. Kad tik gražiai sutvarkytų“, – šypsojosi jis.
Kitoje gatvės pusėje gyvenantis Adolfas Miklovas teigė čia įsikūręs gerokai anksčiau negu kaimynas – išpoškino, kad nuo pat savo gimimo dienos 1945-ųjų kovą.
„Man irgi džiugi žinia, kad tiltą suremontuos – pūva antai, eižėja visas, nesaugu nei eiti, nei važiuoti“, – pastebėjo jis.
Kad statinio būklė ypač bloga, patvirtino kaip tik tą dieną jį apžiūrėję bendrovės „Ekspertika“ specialistai.
Savivaldybės užsakymu, ši konkursą laimėjusi Kauno įmonė vertino visus Kretingos rajono tiltus, kurių yra 49, darbą pradėjo rugsėjį.
„Jau beveik ir baigiame – dauguma tiltų – pusėtinos būklės, ko nepasakysi apie tą, kuris per Alantą Kartenos seniūnijos miške, ir, žinoma, apie šį, Birutės gatvėje“, – patikino ekspertas Mečislovas Jucius.
Svarbus objektas Kretingai
Prieš daugiau kaip 60 metų pastatytą Birutės gatvės tiltą suremontuoti buvo planuojama jau anksčiau – 2015-aisiais kita įmonė buvo parengusi ir techninį projektą.
Darbus tuomet sutrukdė užsitęsusi magistralinio kelio Palanga–Šiauliai 1,4 km ilgio ruožo per Kretingos miestą renovacija, mat būtų tekę eismą per miestą atkirsti iš abiejų pusių. Prabėgus dešimtmečiui, projektas paseno.
„Kai keli tiltai Lietuvoje vienas po kito ėmė byrėti, sureagavome ir mes, užsakėme analizę. Palyginus buvusią ir dabartinę situaciją, paaiškėjo, kad senasis projektas realybės nebeatitinka visiškai.
Paprastai tariant, anksčiau buvo numatytas vos ne švelnus kosmetinis konstrukcijų remontas, dabar be kapitalinio remonto neapsieinam: per laiką atsivėrė daug išilginių plyšių, stipriai surūdijo armatūros inkaravimo zonos, tam tikrose vietose išplautas mūras“, – keletą į akis krintančių tilto defektų išvardino Kretingos rajono meras Antanas Kalnius.
Parengus projektą ir biudžete numačius reikalingas lėšas, bus skelbiamas rangovo parinkimo konkursas, apie 2026-ųjų pavasarį planuojami statybos darbai. Vizualizacija ir projektas Savivaldybei kainuos 136 tūkst. eurų.
Reali tilto rekonstrukcijos kaina paaiškės sudarius būsimų tolesnių darbų sąmatą, A. Kalniaus manymu, ji gali siekti daugiau kaip milijoną eurų.
„Bet Kretingai šis objektas labai svarbus – nesuremontavus tektų mažinti šiuo gyvybingu tiltu važiuojančio transporto tonažą. O to mes nenorėtume“, – akcentavo meras.
Paklaustas, kaip dėl remonto šioje gatvėje keistųsi eismas, rajono vadovas teigė, jog užduotyje rangovų prašoma pravažiavimą įrengti čia pat, bet, jeigu nepavyks, tiek automobiliams, tiek pėstiesiems teks naudotis aplinkkeliais.
Anot A. Kalniaus, pėsčiomis ar dviračiais patogu keliauti ir pro žuvinės tiltą – pakilus į kalną, lygiai taip pat sėkmingai ir greitai galima pasiekti autobusų stotį, lapyno teritoriją ar Bajorų pusę.
Rašyti komentarą