Vilniaus oro uostas

Vilniaus oro uostas slepia, kodėl reikėjo sugriežtinti keleivių patikrą: kas iš tiesų čia vyksta

(1)

Dar praėjusią savaitę pasipylė keleivių skundai dėl nusidriekusių milžiniškų eilių Vilniaus oro uoste. Keleiviai dalijasi nuotraukomis ir vaizdo įrašais iš Vilniaus oro uosto. Įrašuose matomos minios žmonių, perpildytos patalpos. Situacija susidarė dėl sustiprintų aviacijos saugumo patikros procedūrų. Keleiviai teigia, kad su trikdžiais dar susiduria ir situacija kol kas negerėja.

 

Kokia situacija oro uoste yra šiandien ir kada ji pagerės, „Žinių radijo“ laidoje „Ryto espresso“ pasakojo Vilniaus oro uosto atstovas Tadas Vasiliauskas.

T.Vasiliauskas pabrėžė, kad pagrindinė milžiniškų eilių priežastis – sustiprintos aviacijos saugumo patikros.

„Kalbant apie sugriežtintą aviacijos saugumo patikrą, tai yra patikra, kurią prieš skrydį turi įveikti visi keleiviai, kurie nori patekti į sterilią zoną, kiekvienas keleivis turi pateikti savo skrydžio dokumentus, peršviečiamas jo bagažas, patikrinami kiti asmeniai daiktai.

Būtent ši patikra ir yra sugriežtinta“, – aiškino pašnekovas.

Kodėl reikėjo taip sugriežtinti patikras, T.Vasiliauskas detaliai komentuoti nenorėjo.

„Tai susiję su jautria informacija aviacijos saugumo srityje“, – trumpai tarė jis.

Visgi ši priežastis – ne vienintelė.

„Piko laikotarpių per dieną mes turime tris, tada ir formuojasi eilės. Viena iš to priežasčių – infrastruktūriniai pajėgumai, kuriuos ir sprendžiame statydami naują išvykimo terminalą. Reikia suprasti, kad dabartinis Vilniaus oro uostas tiesiog yra nelabai pritaikytas tokiam keleivių skaičiui“, – teigė Vilniaus oro uosto atstovas.

Negana to, nuo spalio 1 d. pasikeitė leidimų išdavimo tvarka Lietuvos oro uostuose. Dėl to ėmė trūkti darbuotojų.

„Su šiuo iššūkiu reikės tvarkytis. Šiuo metu mes sprendžiame eilių Vilniaus oro uoste problemą. Jau nuo šio savaitgalio planuojame pasitelkti savo kolegų pagalbą iš Kauno oro uosto, vėliau – iš Palangos oro uosto.

Žiūrint iš vienos pusės, artimoje ateityje gali būti tam tikrų iššūkių su naujų darbuotojų suradimu, nors mes jų ieškome.

Tie iššūkiai sprendžiami ir palaipsniui situacija Vilniaus oro uoste gerėja“, – pabrėžė jis.

Tačiau, pasak pašnekovo, nors darbuotojai iš Kauno ir Palangos oro uosto bus kviečiami dirbti į Vilnių, minėtuose oro uostuose darbuotojų nepritrūks, eilės ten neturtų susidaryti.

T.Vasiliauskas teigė, kad didžiausi iššūkiai kyla ryte, tuomet keleivių daugiausia.

„Nuo 4 val. iki maždaug 6 val. ryto iš Vilniaus oro uosto pakyla šeši, septyni, o kartais ir aštuoni pilni lėktuvai į atostogines kryptis.

Tai užsakomieji lėktuvai, kuriuose daug keleivių, daug registruoto bagažo, jie per labai suspaustą laiką išvyksta per mūsų infrastruktūrą. Tai yra iššūkis, mes matome tam tikrų sprendimo galimybių.

Kalbant apie šios dienos statistiką, nuo 4 val. iki 6 val. ryto per Vilniaus oro uostą išskrenda netoli 1,5 tūkst. keleivių.

Organizatorių nuotr.

Tai pakankamai didelis skaičius. Reikia suprasti, kad šie keleiviai išvyksta su šeimomis, turi daug daiktų, daug bagažo. Toks skaičius tokio dydžio oro uostui – tikrai didelis“, – šnekėjo jis.

Todėl šiuo metu itin aktuali rekomendacija atvykti 2 val. iki suplanuoto skrydžio.

„Nelabai galime kliautis įpročiu į Vilniaus oro uostą atvykti likus pusvalandžiui iki skrydžio. Ši taktika turi būti pakeista, turi būti formuojami nauji įpročiai“, – priminė Vilniaus oro uosto atstovas.

Visgi jis pabrėžė: pirmieji situacijos pagerėjimo ženklai jau matyti.

„Praeitą savaitę laukimo eilės nuo įėjimo į oro uostą iki patikros siekė net apie valandą, o trečiadienį laukimo laiką eilėje fiksavome apie 40 minučių“, – kalbėjo T.Vasiliauskas.

Tačiau situacija į buvusias vėžes, kai eilių beveik nebūdavo visai, greitai negrįš.

„Reikia suprasti, kad šiuo metu esame tame laike, kai susiduria du sezonai – nesibaigęs aviacijos vasaros sezonas ir verslo reikalais keliaujančiųjų sezonas.

Ateinant spalio pabaigai, skaičiai šiek tiek koreguosis, mažės. Ir mūsų darbuotojų skaičius turėtų išaugti, tad galima prognozuoti, kad situacija normalizuosis apie spalio antrą pusę“, – aiškino pašnekovas.

Dėl susidariusios situacijos oro uostas sulaukia ir nemažai į skrydžius nesuspėjusių žmonių skundų.

„Praeitą penktadienį mes gavome šešis skundus, juos nagrinėjame. Šį trečiadienį gavome du skundus dėl pavėlavimo į skrydį. Skundų skaičiai traukiasi, tai pozityvi naujiena.

Noriu pridurti, kad išvykimo terminale dirba mūsų savanoriai, kurie visada labai aktyviai domisi, kada keleiviai išvyksta ir kada būna jų skrydis. Jei išsiaiškinama, kad kokie nors keleiviai vėluos į skrydį, jie praleidžiami be eilės. Todėl rekomenduojama išvykimo terminale ieškoti mūsų savanorių ir kreiptis į juos, kad jie suteiktų pagalbą, greičiau palydėtų iki aviacijos saugumo patikros“, – sakė T.Vasiliauskas.

Į skrydį nespėję keleiviai gali kreiptis į oro uostą, kiekvienas skundas nagrinėjamas.

„Tai priklauso nuo individualios situacijos, bet aš neatmetu ir kompensacijų galimybės“, – prasitarė jis.

T.Vasiliausko manymu, tokių ilgų eilių Vilniaus oro uoste dar nėra buvę.

„Eilių iššūkis dėl infrastruktūrinių apribojimų buvo jaučiamas ir šiek tiek anksčiau, Vilniaus oro uostas yra pasiekęs projektines ribas. Kai buvo vasaros kelionių pikas, ypač į atostogines kryptis, irgi matėme besiformuojančias eiles, bet šiuo metu eilės dar didesnės“, – pripažino jis.

Organizatorių nuotr.

lrytas.lt

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder