Vilniuje pradėtos naujo pėsčiųjų ir dviračių tilto per Nerį statybos

(1)

Prasidėjus naujo pėsčiųjų ir dviračių tilto, kuris sujungs A. Goštauto ir Upės gatves, statybos darbams, sostinės savivaldybė penktadienį pernešė apie laikinus eismo pakeitimus.

Kaip teigiama pranešime, tilto statytojai gyventojų ir miesto svečių prašo nebesileisti į krantinių apačią ir, vadovaujantis ženklais, apeiti arba apvažiuoti dviračiais statybų teritoriją.

Anot savivaldybės, šiuo tikslu suformuoti laikini apvažiavimo ir pėsčiųjų apėjimo takai abiejose upės pusėse.

Eismo pakeitimai tęsis visų statybų metu – tai yra iki 2026 metų pabaigos, kai planuojama užbaigti tilto statybas.

Tiltas bus apie 112 metrų ilgio ir apie 14 metrų bendrojo pločio. Didžiausios konstrukcijos – sijų – ilgis sieks 47,1 metro, o jų svoris sieks apie 9 tonas.

Vilniaus meras Valdas Benkunskas pastebi, jog nuo 2003-iųjų, kai buvo pastatytas Karaliaus Mindaugo tiltas, Vilniuje neatsirado nė vieno naujo tilto per Nerį.

„Transporto srautai intensyvėja, gyventojų įpročiai keičiasi – todėl jungtys, skirtos ne tik automobiliams, bet ir pėstiesiems, dviratininkams, tampa būtinybe. Naujasis tiltas sujungs vakarinius sostinės rajonus – Žvėryną, Karoliniškes, Viršuliškes, Justiniškes, Pilaitę – su Senamiesčiu“, – teigia jis.

Savivaldybės užsakymu darbus atliekančios įmonės „Tilsta“ techninis direktorius Tadas Daškevičius sako, jog statybų darbai prasidės nuo spraustasienės kalimo pirmiausia vienoje, o po to kitoje Neries upės kranto pusėje, anot jo, tik po to galima pradėti kitus pagrindinius statybos darbus.

„Tai bus arkinės konstrukcijos tiltas. Visas tilto konstruktyvas – arkos ir perdanga – bus iš medžio. Tik pamatai bus gelžbetoniniai, o medinės konstrukcijos bus sujungtos metalinėmis įdėtinėmis detalėmis“, – teigia T. Daškevičius, pastebėdamas, jog savo forma statinys bus panašus į Karaliaus Mindaugo tiltą.

Bendrovės „Do architects“ bendraįkūrėjas architektas Algimantas Neniškis sako, kad naujojo tilto konstrukcijai medis pasirinktas dėl sąsajų su „Žvėryno charakteriu ir jo medinės architektūros tradicija“.

Tilto statybų metu bus įrengtos dvi atraminės sienos, bus pastatyti takai, skirti pakilti nuo upės krantinių į viršų. Tilto viduryje įrengti laiptai suteiks papildomą patogią prieigą į tilto viršų tiesiai nuo krantinės.

Jo prieigose taip pat bus formuojamos naujos laisvalaikio ir bendravimo zonos, projekto metu bus suremontuota ir A. Goštauto g. atkarpa, ties tiltu įrengta nauja pėsčiųjų perėja,  atnaujinti apšvietimo ir lietaus nuotekų tinklai.

Šiuo metu naujasis tiltas neoficialiai vadinamas Alberto tiltu, tačiau sostinės savivaldybė pažymi, kad dėl tilto pavadinimo sprendimas dar nėra priimtas.

Kaip rašė BNS, statybų kaina turėtų siekti 12 mln. eurų.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder