Žuvęs motosklandytuvo pilotas neturėjo licencijos?

Motosklandytuvas nukrito vos tik pakilęs iš aerodromo. Žuvusiojo piloto žmona tvirtina, kad vyras į orlaivį sėdo neturėdamas galiojančios piloto mėgėjo licencijos. Ekspertas priminė tokių avarijų klasikines priežastis ir perspėjo, kad aviacijoje patirtis matuojama ne piloto metais.

Medikai nebegalėjo išgelbėti

Praeitą šeštadienį skaudi nelaimė įvyko Jurbarko rajono Naukaimio II kaimo laukuose - čia apie 13.30 val. į žemę rėžėsi ir apvirto motosklandytuvas „Banjo STX".

Kaip informavo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas, 57 metų pilotą iš orlaivio išlaisvino gyventojai iki atvykstant ugniagesiams. Avariją patyręs vyras buvo perduotas atskubėjusiems medikams, tačiau šiems teliko konstatuoti nukentėjusiojo mirtį.

Pareigūnai pradėjo ikiteisminį tyrimą mirties priežasčiai nustatyti.

Marijampolės apskrities policijos atstovė Ieva Rinkevičiūtė „Vakaro žinioms" sakė, kad, pirminiais duomenimis, motosklandytuvas buvo ką tik pakilęs iš aerodromo: „Manoma, kad jis galėjo pasiekti apie 50 metrų aukštį.

Nelaimę matęs žmogus tvirtino, kad esą vienas orlaivio sparnas pakilo aukščiau kito, o tuomet lėktuvas staigiai ėmė leistis. Avarijos priežastis dabar tiria ekspertai."

Negalėjo patikrinti duomenų

I.Rinkevičiūtė patvirtino, kad, pareigūnų duomenimis, žuvęs vyras buvo patyręs pilotas, tačiau aiškinamasi, ar jis turėjo galiojančią piloto mėgėjo licenciją.

Tai išsiaiškinti Transporto kompetencijų agentūros Civilinės aviacijos departamento darbuotojams pirmadienį trukdė informacinių sistemų infrastruktūros sutrikimas, nes gegužės 8 d. prieš ją buvo įvykdyta kibernetinė ataka ir nepavyksta operatyviai patikrinti duomenis.

Iškart po nelaimės žuvusiojo žmona portalui „15 min.lt" tvirtino, kad jos vyras seniai neturi licencijos - jos negalėjo prasitęsti dėl sveikatos. „Vakaro žinioms" minėto departamento direktorius Vidmantas Plėta sakė, kad neatmestų tokios tikimybės.

Motosklandytuvo pilotas buvo įstojęs į Taikomosios aviacijos asociaciją. Jos narys ir žuvusįjį pažinojęs verslininkas Remigijus „Vakaro žinioms" sakė, kad su kolega kartu prižiūrėdavo aerodromą, kartu laikė angare orlaivius: „Labai gaila. Buvo labai malonus žmogus.

Kiek žinau, motosklandytuvas priklausė jam ar sūnui."

Kritinės klaidos

Aviacijos ekspertas Vidas Kaupelis „Vakaro žinioms" pastebėjo, kad žvelgiant konceptualiai motosklandytuvai yra netgi saugesni už sportinius lėktuvus, nes gerai sklendžia: „Jei užgęsta variklis, tai motosklandytuvas sklendžia ir galima pasirinkti tinkamą nutūpti lauką."

Jis pabrėžė, kad pavojus kyla, kai motoras užgęsta nepalankiu momentu - kylant ar sutikus kliūtį, o po to seka piloto klaida, neišlaikomas greitis ir galima įeiti į suktuką: „Pilotavimo klaida ir suktukas - tai klasikinis atvejis.

Tuomet orlaivis sminga į žemę. Katastrofą motoklandytuvas gali patirti ir, kai prarandamas greitis, sugenda valdymo sistema ir susiduriama ore. Aišku, nelaimė gali įvykti ir dėl sveikatos sutrikimo."

Pasak eksperto, patirtis aviacijoje matuojama ne piloto metais - reikia įvertinti, kiek jis pastaruoju metu ir kokiu orlaiviu skraidė, ar turėjo tam licenciją.
 

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder