Vietoj kondicionieriaus autobuse įjungė šildymą (8)

„Vakarų ekspreso“ skaitytojas Ričardas, savaitgalį į pajūrį vykęs maršrutiniu autobusu, buvo nustebintas, kad per patį net 30 laipsnių siekusį karštį autobuse ne tik nebuvo kondicionavimo sistemos, bet net veikė šildymas.

Žmonės girdi miesto valdžios raginimus naudotis viešuoju transportu. Kad būtų didesnis stimulas rinktis viešąjį transportą, net yra didinama ir rinkliava už automobilių parkavimą. Ji šiemet pajūryje išaugo du kartus. Tačiau realybėje kelionė miesto autobusu tampa išbandymu žmonių sveikatai.

„Važiavau nuo jūros 4 maršruto autobusu, buvo tikrai karšta, autobuse daug žmonių, nemažai senjorų, moterys garsiai skundėsi, kad karštis nepakeliamas, darėsi bloga. Priliečiau šalia sėdynės esantį autobuso salono šildymo radiatorių ir vos nenusideginau rankos, jis veikė“, - iš pirmo žvilgsnio neįtikėtina istorija pasidalino jau į septintą dešimtį įkopęs Ričardas.

Jis sakė, kad bandė aiškintis situaciją su UAB „Pajūrio autobusai“ vairuotoju, tačiau negavo jokio konkretaus atsakymo, be to, buvo nemaloniai nustebintas, kad vairuotojas bendravo nemandagiai.

Techninis gedimas

Keleivių pervežimo paslaugą mieste organizuojanti ir kontroliuojanti VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) patikrino „Vakarų ekspreso“ skaitytojo pateiktą informaciją - ji pasitvirtino.

„Nustatyta, kad buvo autobuso gedimas ir vairuotojas įjungė šildymą salone, kad nukreiptų dalį šilumos nuo variklio, kuris galėjo perkaisti“, - situaciją paaiškino laikinai einantis KKT direktoriaus pareigas Andrius Samuilovas.

„Galėjo ir pats vairuotojas paaiškinti, kad gedimas, atsiprašyti dėl tokios situacijos, būtume supratę“, - žmogiško bendravimo pasigedo p. Ričardas, kuris po kelionės miesto autobusu gailėjosi, kad nevažiavo savo automobiliu, nes taip galvojo sutaupyti parkavimo mokesčio.

Mažai kondicionierių

A. Samuilovas „Vakarų ekspresui“ sakė, kad oro kondicionavimo sistemos yra įrengtos visuose mažuosiuose autobusuose (mikroautobusuose). Iš didžiųjų autobusų salonuose kondicionierius veikia aštuoniolikoje naujausių autobusų, kuriuos UAB Klaipėdos autobusų parkas įsigijo 2019 metais, taip pat „Dancer“ elektra varomuose autobusuose ir dar keliuose. Tačiau tai yra tik apie 15 procentų visų didžiųjų autobusų, vykdančių keleivių pervežimus Klaipėdoje.

„Įmonės vidaus politika yra tokia, kad nuo 2019 metų visi naujai įsigyjami autobusai yra su kondicionieriais“, - sako laikinai Klaipėdos autobusų parko generalinį direktorių pavaduojantis Eksploatacijos departamento direktorius Imantas Paliakas. Anot jo, nors tiek patys autobusai su kondicionieriais yra brangesni, tiek jų eksploatacija, tačiau esanti apmokėjimo vežėjams tvarka neleidžia tikėtis didesnio uždarbio už papildomą komfortą. Nebent ateityje pasikeistų konkursų vežti keleivius sąlygos ir jose būtų numatyti kondicionieriai.

„Yra ir atnaujintų autobusų, kuriuose papildomai sumontuojamas kondicionierius, tačiau jis įrengiamas daugiau vairuotojo zonoje“, - leidžia suprasti, kad karštis kelia problemų ne vien keleiviams, bet ir vairuotojams, A. Samuilovas. Jis negalėjo pasakyti, ar yra nustatytos normos, kokia galima maksimali temperatūra keleivius pervežančio autobuso salone.

„Termometrų autobusuose nėra“, - patikino A. Samuilovas.

Pavojinga sveikatai

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Klaipėdos departamento vadovas Raimundas Grigaliūnas „Vakarų ekspresui“ sakė, kad temperatūros normos yra daugiau reglamentuotos uždaroms patalpoms ir paprastai jos negali viršyti 28 laipsnių Celsijaus. Keleivių vežimo taisyklėse taip pat yra nustatyta rekomenduojama temperatūra, kuri salone neturėtų viršyti 28 laipsnių Celsijaus.

„Aukštesnė temperatūra jau sukelia diskomfortą organizmui“, - pastebi R. Grigaliūnas. Anot jo, reikia atsižvelgti į tai, kad autobusais vyksta ir senjorai, ir tėvai su mažamečiais vaikais, žmonės, sergantys širdies ir kraujagyslių ligomis. Visa tai žmonių grupės, kuriems karštis kelia didesnę riziką sveikatai.

„Paslauga yra mokama, todėl vežėjai turėtų užtikrinti komfortiškas sąlygas keleiviams “, - įsitikinęs R. Grigaliūnas.

Raktažodžiai
Baikit zysti, jau erzinat!
Chi, 2021-06-22 23:45
Labai teisingai buvo pastebėta, paslauga mokama, todėl vežėjas jei negali pasirūpinti komfortu, tai bent jau privalo užtikrinti, kad aplinka nėra kenksminga sveikatai. Man tik įdomu, ar po šio straipsnio sveikatos centro vadovas p. Grigaliūnas imsis ko nors. Keleiviai tikrinami ir bauduojami už menkiausius pažeidimus. Pav. šiemet sumokėjau 2 kartus baudą už savo vaikus, kurie važiavo netyčia pasiėmę ne tą pažymėjimą. Bet jie yra moksleiviai, pagal jų amžių negali būti niekas kitas. Ne, reikia mokėti baudą, nors abu turėjo bilietus. Tai kodėl niekas netikrina, ar autobusų salonai atitinka higienos normas? Siūlau keleiviams vežiotis termometrus, fotografuoti autobusuose esančią temperatūrą ir viešinti. Nes sąlygos šiomis dienomis yra tragiškos. Važiuoja abiturientai į egzaminus, jei toliau reikia važiuoti, pasidaro bloga, o reikia skubėti, išlipti negali, nes kol kito autob sulauks, gali ir į egzaminą pavėluoti. Žodžiu, labai tikiuosi, kad gyventojai bus išgirsti ir visuomenės sveikatos centras pareikalaus visuose iki vieno autobusuose įrengti kondencionierius ir tikrins, ar juose temp neviršija 28 laipsnių
Pasipiktinusi, 2021-06-22 08:48
Vytautas Petrauskas vairuotojas prie humoro
Ina Petrauskienė, 2021-06-22 08:24
Sidebar placeholder