5 blogiausi Antrojo pasaulinio karo naikintuvai

Pagrindinių kariaujančių šalių pajėgos sukūrė daug legendinių karinių lėktuvų Antrajame pasauliniame kare. Rotaciniai, radialiniai ir V formos varikliai Focke Wulf 190, P-51 Mustang, Supermarine Spitfire, P-47 Thunderbolt, Mitsubishi Zero ir daugelis kitų įėjo į aviacijos istoriją kaip savo laikmečio legendos. O kiti lėktuvai – ne visai.

Kiekvienam lėktuvui su išskirtine karine istorija tenka dešimtys, kurie pasirodė blogai, rašo SlashGear. Yra sąrašas iš 5 orlaivių, kurie iš pradžių pasirodė gerai, bet vėliau „paseno“ arba tiesiog turėjo prastą našumą. Visi jie yra „blogiausi“ Antrojo pasaulinio karo laikotarpiu.

Brewster F2A Buffalo

Joks blogiausių Antrojo pasaulinio karo naikintuvų sąrašas nebūtų išsamus be smarkiai kritikuojamo Brewster F2A Buffalo. Techniniu požiūriu tai yra tarpukario laikotarpio lėktuvas: prototipas pirmą kartą pakilo į orą 1937 m. gruodžio mėn., bet jis buvo pagrįstas 1931 m. Brewster FA prototipo konstrukcija.

Blogą Buffalo reputaciją būtų galima priskirti pasenusiam dizainui, tačiau jo tiesioginis konkurentas dėl JAV laivyno sutarties buvo vėliau sėkmingas Grumman F4F Wildcat, o 1939 m. birželio mėn. pristatymas padarė jį puikaus Mitsubishi A6M2 Zero, debiutavusio 1940 m. liepos mėn., amžininku.

„Buffalo“ buvo daugiau nei 8 metrų ilgio, apie 3,7 metro aukščio ir svėrė daugiau nei 2100 kg. Jis galėjo pasiekti 517 km/h greitį ir buvo ginkluotas dviem 12,7 mm kalibro kulkosvaidžiais. Popieriuje lėktuvas atrodė gerai. Miduway mūšyje – lemiamame Ramiojo vandenyno kampanijos momentu – jis atrodė ne taip įspūdingai. Jūrų pėstininkų korpuso pilotai prarado 65 % lėktuvų: 13 iš 20 buvo sunaikinti.

Iš viso buvo pagaminta 509 vienetai.

Messerschmitt Me 163 Komet

Amerikiečiai nebuvo vieninteliai, kurie susidūrė su sunkumais kurdami modernius lėktuvus. Luftwaffe (Trečiojo reicho oro pajėgos) galėjo pradėti karą su įspūdingu lėktuvų parku, bet artėjant konflikto pabaigai teko naudoti vis labiau eksperimentines ir pavojingas technologijas. Vienas iš tokių pavyzdžių yra Messerschmitt Me 163 Komet.

Komet priklauso vėlyvojo karo „stebuklingų ginklų“ kategorijai, į kuriuos kai kurie megalomaniai dėjo viltis išgelbėti Vokietiją. Raketiniai ir reaktyviniai lėktuvai pasirodė paskutiniosiomis karo dienomis, o Komet yra ryškus abejotinos inžinerijos pavyzdys. Tai nėra reaktyvinis lėktuvas, toks kaip Me 262.

„Komet“ yra beuodegis raketinis naikintuvas. Jo pora 30 mm pabūklų galėjo sunaikinti didelius lėktuvus, bet greitis buvo toks didelis, kad pataikyti į tikslą buvo panašu į bandymą pataikyti į „taikinį“ ant judančio taikinio iš lenktyninio motociklo galinės sėdynės.

Trumpas lėktuvas buvo ypač sudėtingas pilotuoti, nestabilus beveik bet kokiomis sąlygomis ir linkęs į važiuoklės gedimus, dėl kurių pilotai patirdavo nugaros traumas. Jis liko istorijoje savo revoliucinio „giminaičio“ Me 262 Schwalbe šešėlyje.

Iš viso buvo pagaminta 320 vienetų.

Morane-Saulnier M.S. 406

Daugelis Antrojo pasaulinio karo istorijų prasideda nuo Britanijos mūšio arba Vokietijos puolimas Lenkiją. Tačiau dažnai pamirštamas trumpas, bet intensyvus oro karas virš Prancūzijos 1940 m. vasaros pradžioje.
Prancūzijos Armée d'Air išleido Morane-Saulnier M.S. 406 – gražų, klasikinėmis linijomis, bet pasenusį tarpukario lėktuvą, sukurtą dar 1935 m.

Jis buvo pradėtas naudoti 1938 m., ginkluotas vienu 20 mm pabūklu ir dviem 7,5 mm kulkosvaidžiais – pagal karo pradžios standartus tai buvo neblogai.

Pagrindinė M.S. 406 problema buvo variklis. Silpnas Hispano Suiza 12Y31 variklis išvystydavo 860 AG. Lėktuvas galėjo pakilti į 9 100 m aukštį, pasiekti maksimalų 486 km/h greitį ir 399 km/h kreiserinį greitį 5 000 m aukštyje. Tačiau to nepakako, kad būtų išvengta katastrofiškų nuostolių.

Per Prancūzijos mūšį buvo numušta daugiau nei 300 Morane-Saulnier 406, tačiau jie spėjo pasiekti 269 pergales.

Iš viso buvo pagaminta 1074 vienetai.

Lavochkin Gorbunov Gudkov Lagg-3

Panašiai kaip Mikojanas ir Gurevičius (MiG), šis sovietų gamintojas gavo pavadinimą iš savo konstruktorių vardų derinio: Lavochkin, Gorbunov ir Gudkov. Lagg-3 buvo sukurtas remiantis Lagg-1, skubotos SSRS industrializacijos 1930-aisiais rezultatu, kur buvo akcentuojamas kiekis, o ne kokybė.

Lagg-3 vengė naudoti deficituojančias karines medžiagas, tokias kaip plienas ir kiti metalai. Medinė konstrukcija – tik viena iš priežasčių, dėl kurių jis buvo pramintas „medine karste“. 

Kita priežastis buvo bendras pralaimėjimas, palyginti su Bf 109. Vis dėlto Lagg-3 nebuvo toks katastrofiškas kaip Brewster Buffalo.

Jis suteikė deramą atkirtį Luftwaffe, bet tik dėl drąsių pilotų ir masinės gamybos. Šiuos lėktuvus galima priskirti prie blogiausių tik lyginant su elitiniais naikintuvais.

Iš viso buvo pagaminta 6528 vienetai.

Nakajima J1Ni-S Gekko

Viena iš priežasčių, kodėl garsusis Mitsubishi Zero taip įsimintinas, yra tai, kad jis buvo pagrindinis Japonijos naikintuvas per visą karą. 

Puikus karo pradžioje, netrukus jis buvo pasivytas ir pralenktas amerikiečių lėktuvais, kol paskutinėmis desperatiškomis karo savaitėmis tapo kamikadze.

Tačiau amerikiečių pilotai susidūrė ir su kitais japonų lėktuvais, vienas iš kurių buvo Nakajima J1Ni-S Gekko.

Iš pradžių skirtas trijų žmonių įgulai, šis eskortinis naikintuvas pirmą kartą pakilo 1941 m. 1943 m. jis buvo perkeltas į naktinius naikintuvus – kaip kažkada padarė vokiečiai su nevikriais Bf 110 su trimis įgulos nariais.

Gekko turėjo vieną 20 mm Type 99 patranką, porą 7,7 mm kulkosvaidžių ir du nuotoliniu būdu valdomus 7,7 mm kulkosvaidžius. 

Išliko tik vienas „Gekko“ egzempliorius, o tai rodo, kad šis lėktuvas galbūt nebuvo patikimas, tvirtas ar veiksmingas koviniams skrydžiams Antrajame pasauliniame kare.

Iš viso buvo pagaminta 479 vienetai.

Šaltinis: unian.net

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder