1. Užsidarėlis
Apibūdinimas: Užsidarėliai linkę nutylėti konfliktų metu, atsisako bendradarbiauti ar net kalbėtis. Tai gynybinis mechanizmas, saugantis ego ir emocijas.
Kaip padėti: Empatija ir supratimas – geriausias kelias. Vietoj to, kad kaltintumėte už tylėjimą, parodykite, kad suprantate jo jausmus.
Pasakykite ramiai ir empatiškai: „Suprantu, kad jaučiatės pervargę ir jums reikia pertraukos. Pasiūlykime padaryti pauzę ir tęsti pokalbį po pietų.‘‘
Svarbiausia – neleisti kauptis pasipiktinimui. Nėra greito „išgydymo“, tik nuolatinis darbas su santykiais.
2. Žodinis puolėjas
Apibūdinimas: Toks žmogus ginčų metu kaltina kitus ir nesugeba prisiimti atsakomybės. Jo ego labai pažeidžiamas, todėl jis dažnai puolamas, kad apsisaugotų.
Kaip padėti: Reaguokite ramiai, venkite kaltinimų. Vietoj „tu padarei“ sakykite „aš jaučiuosi...“.
Geriausia pasakyti: „Noriu išgirsti tavo mintis, bet lengviau suprasti, kai sakai „aš noriu’‘‘ ar „aš jaučiuosi‘‘, o ne kaltini mane.‘‘
3. Konfliktų vengėjas
Apibūdinimas: Vengėjai bet kokia kaina stengiasi išvengti konfliktų – keičia temą, nukreipia dėmesį arba juokais išsisuka.
Kaip padėti: Jei ginčas tampa per intensyvus, pabandykite sušvelninti nuotaiką humoru. Padarykite pertrauką, bet raginkite pokalbį tęsti vėliau.
Galite pasakyti: „Man taip pat sunku apie tai kalbėti. Galim padaryti pertraukėlę, bet svarbu pabaigti šį pokalbį vėliau.‘‘
4. Pasyviai paklusnus
Apibūdinimas: Šie žmonės dažnai nusileidžia ir pripažįsta savo kaltę, net jei ji nėra jų. Jie bijo nepatikti ar sukelti pyktį, todėl tiesiog prisitaiko.
Kaip padėti: Nereikia menkinti jų baimių. Vietoj to, skatinkite tiesioginį pokalbį ir parodykite, kad jų nuomonė svarbi.
Galite pasakyti: „Žinau, kad bijai mano pykčio, bet stengsiuosi būti ramus. Tuo pačiu noriu, kad mes kalbėtumėmes ir palaikytume sveiką komunikaciją.’“
5. „Sprendimų dalintojas“
Apibūdinimas: Tokie žmonės visada siūlo sprendimus ir nori greitai užbaigti konfliktą. Jie dažnai mano, kad jų nuomonė teisinga, ir nemėgsta neapibrėžtumo.
Kaip padėti: Skatinkite juos išklausyti visus požiūrius ir leisti procesui vykti natūraliai.
Galite pasakyti: „Suprantu, kad nepatogu būti nežinioje. Bet svarbu nesistengti greitai užbaigti pokalbio. Turime pasitikėti vienas kitu ir pereiti procesą kartu.‘‘

Rašyti komentarą