5 žmonių tipai, su kuriais ypač sunku gyventi

Gyvenimas po vienu stogu ne visuomet būna lengvas – ypač su tam tikrais žmonių tipais. Konfliktai santykiuose yra natūralūs: mes kartais ginčijamės, prieštaraujame ar diskutuojame. Jie gali būti netgi naudingi, nes leidžia išsakyti jausmus ir rasti sprendimus. Tačiau yra žmonių, kurie konfliktus kuria nuolat ir dėl menkiausių priežasčių, o tai gali sukelti nuolatinią įtampą.

1. Užsidarėlis

Apibūdinimas: Užsidarėliai linkę nutylėti konfliktų metu, atsisako bendradarbiauti ar net kalbėtis. Tai gynybinis mechanizmas, saugantis ego ir emocijas.

Kaip padėti: Empatija ir supratimas – geriausias kelias. Vietoj to, kad kaltintumėte už tylėjimą, parodykite, kad suprantate jo jausmus.

Pasakykite ramiai ir empatiškai: „Suprantu, kad jaučiatės pervargę ir jums reikia pertraukos. Pasiūlykime padaryti pauzę ir tęsti pokalbį po pietų.‘‘

Svarbiausia – neleisti kauptis pasipiktinimui. Nėra greito „išgydymo“, tik nuolatinis darbas su santykiais.

2. Žodinis puolėjas 

Apibūdinimas: Toks žmogus ginčų metu kaltina kitus ir nesugeba prisiimti atsakomybės. Jo ego labai pažeidžiamas, todėl jis dažnai puolamas, kad apsisaugotų.

Kaip padėti: Reaguokite ramiai, venkite kaltinimų. Vietoj „tu padarei“ sakykite „aš jaučiuosi...“.

Geriausia pasakyti: „Noriu išgirsti tavo mintis, bet lengviau suprasti, kai sakai „aš noriu’‘‘ ar „aš jaučiuosi‘‘, o ne kaltini mane.‘‘

3. Konfliktų vengėjas 

Apibūdinimas: Vengėjai bet kokia kaina stengiasi išvengti konfliktų – keičia temą, nukreipia dėmesį arba juokais išsisuka.

Kaip padėti: Jei ginčas tampa per intensyvus, pabandykite sušvelninti nuotaiką humoru. Padarykite pertrauką, bet raginkite pokalbį tęsti vėliau.

Galite pasakyti: „Man taip pat sunku apie tai kalbėti. Galim padaryti pertraukėlę, bet svarbu pabaigti šį pokalbį vėliau.‘‘

4. Pasyviai paklusnus 

Apibūdinimas: Šie žmonės dažnai nusileidžia ir pripažįsta savo kaltę, net jei ji nėra jų. Jie bijo nepatikti ar sukelti pyktį, todėl tiesiog prisitaiko.

Kaip padėti: Nereikia menkinti jų baimių. Vietoj to, skatinkite tiesioginį pokalbį ir parodykite, kad jų nuomonė svarbi.

Galite pasakyti: „Žinau, kad bijai mano pykčio, bet stengsiuosi būti ramus. Tuo pačiu noriu, kad mes kalbėtumėmes ir palaikytume sveiką komunikaciją.’“

5. „Sprendimų dalintojas“

Apibūdinimas: Tokie žmonės visada siūlo sprendimus ir nori greitai užbaigti konfliktą. Jie dažnai mano, kad jų nuomonė teisinga, ir nemėgsta neapibrėžtumo.

Kaip padėti: Skatinkite juos išklausyti visus požiūrius ir leisti procesui vykti natūraliai.

Galite pasakyti: „Suprantu, kad nepatogu būti nežinioje. Bet svarbu nesistengti greitai užbaigti pokalbio. Turime pasitikėti vienas kitu ir pereiti procesą kartu.‘‘

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder