ačiū kortelė

„Ačiū“ ir kitų nuolaidų kortelių savininkams – skubus perspėjimas: galite prarasti pinigus

Nors dažnas prekybcentryje savo nuolaidų kortelę skolina kitam nieko blogo neįtardamas, socialiniuose tinkluose vis daugėja raginimų to nedaryti. Pasitaiko atvejų, kai gyventojai pasiskolinę pinigus tyčia iš svetimo žmogaus nuolaidų kortelės nuskaito joje susikaupusius pinigus – o nuskaičiuotos pinigų sumos siekia ir 50 eurų ar daugiau. Prekybcentrių atstovai teigia, kad tokių skundų kartais pasitaiko ir primena skolinant kortelę išlikti budrius.

„Neskolinkite savo nuolaidų kortelių“, – tokie ar panašūs įspėjimai pasipylė socialiniuose tinkluose. Nukentėję žmonės aktyviai dalijasi savo neigiama patirtimi po to, kai kortelę paskolino nepažįstamajam.
Gyventojai dalijasi ir perspėja, kiek pinigų pasisavino sukčiai

„Paskolinau panelei savo ačiū kortelę „Maximoje“, o ji taip atsidėkodama nusirašė sukauptus pinigus. Žinau, kad pati kalta, kad skolinau, bet einame su tokiu žmonių elgesiu iki to, kad visi vieni kitų bijome, kurioje vietoje apgaus“, – rašo nukentėjusysis.

„Maximoje“ tai dar nieko, ten centukais kaupiasi, o „Norfoje“  sumos konkretesnės.Tai pat kartą paskolinau savitarnoje ir 15 eurų neliko. Daugiau neskolinu, nebent per kasininkę“, – rašo kita gyventoja.

Komentaruose ir daugiau žmonių dalijasi savo patirtimi bei teigia, kad toks pinigų išviliojimo būdas išties egzistuoja.

Naujienų portalui tv3.lt susisiekus su nukentėjusiais, jie tvirtina, kad nurašytos sumos – ne keli centai.

„Aš pati pastebėjau tik namuose, kad buvo nurašyta 10 eurų nuo mano „Maximos“ kortelės „Ačiū“, – pasakoja Agnė.

Kita moteris teigia, kad prekybcentrių kasininkės yra pastebėjusios, jog kai kurie sukčiai tai daro nuolat.

„Man taip 10 eurų savitarnoje nuskaičiavo nuo kortelės, kai savo paskolinau. Po kiek laiko girdžiu, kad vėl kažkas klausia, kas turi, galvoju, jau baisu ir duoti kam po tokios paskutinės patirties.

Šalia stovėjo kasininkė ir papasakojo, kad buvo keletas panelių,  kurios ištisai jau taip daro, kad vis prašo žmonių paskolinti nuolaidų korteles ir vis pinigus neskaičiuoja žmonėms. Sako, jau mes pradėjome jas sekti, kad negražiai elgiasi“, – pasakoja pašnekovė.

Tačiau nukentėję žmonės dažniausiai apie problemą niekam nepraneša.

„Nieko nedariau, kol aš atsiskaičiau už prekes, tos mergaitės jau ir pėdsako neliko. Aš dažnai paskolinu kortelę, jei reikia, ir šis kartas ne išimtis, mergaitė nemažai saldainių pirko, jai kaip tik nuolaida buvo su kortele, galvoju, na, negi gaila?“ – savo patirtimi dalijasi kita moteris.
Iš nuolaidų kortelės nuskaičiavo 50 eurų

Nors nuskaičiuotos pinigų sumos dažnai nebūna labai didelės, tačiau kai kurie gyventojai kortelėje būna sukaupę ir, pavyzdžiui, 50 eurų.

Deimantė naujienų portalui tv3.lt pasakoja, kad po to, kai nepažįstamasis pasiskolinęs nuolaidų kortelę nuskaičiavo visus joje sukauptus 50 eurų.

„Šių metų rugpjūčio 2 dieną, kartu su vyru apsipirkinėjome „Maxima“ parduotuvėje, Kaune. Apsipirkinėjome savitarnos kasoje. Mums atsiskaitant už prekes, gretimoje kasoje apsipirkinėjusi moteris paklausė, gal turime paskolinti nuolaidų kortelę tam, kad būtų pritaikytos nuolaidos jos pirkinių krepšeliui. Kortelės neturėjau, buvau įsidiegusi „Maximos“ programėlę, kurioje buvo užregistruota mano „Maximos“ nuolaidų kortelė.

Sutikau padėti, todėl telefonu, atsidariusi programėlę, nuskanavau tos moters kasos ekrane buvusį QR kodą. Tuo metu net nenutuokiau apie jos klastą. Atsitiktinai pinigų nenuskaičiuosi, viskas labai aiškiai, didelėmis raidėmis ir skaičiais parašyta, kiek „Maximos pinigų“ norėtumėte panaudoti“, – pasakoja pašnekovė.

Ji priduria, kad moteris, kuri pasiskolino nuolaidų kortelę, už savo pirkinius turėjo sumokėti 47,32 eurus, tačiau be leidimo pasisavino ir panaudojo 46,85 eurus iš nukentėjusiosios nuolaidų kortelės.

„Nieko nenutuokdama grįžau namo, o apie „Maximos pinigų“ trūkumą sužinojau tik po poros dienų, kito apsipirkimo metu. Tą pačią dieną kreipiausi į „Informacijos kasą“ tos pačios „Maximos“ parduotuvėje, paaiškinau situaciją. Kasininkė susisiekė su prekybos centro apsauga, kuri, nupasakojus datą, laiką ir aplinkybes surado įrašą, kuriame matosi, kad skanuoju telefonu jos kasoje esantį QR kodą.

Matosi ir besiskolinanti moteris. Kasininkė pasiūlė nueiti iki apsaugos darbuotojų, kad jie patartų, ką toliau daryti. Apsaugos darbuotojai patarė kreiptis į policiją vietoje, arba per e-policija portalą. Kreipiausi į e-policiją el. paštu nurodžiusi aplinkybes.

Matomai, nusikaltimas arba labai sunkus, arba labai bereikšmis, kad per daugiau nei 4 mėnesius nebuvo pasistūmėta į priekį. Gavau tik nutarimą, kad esu pripažinta nukentėjusia ir kad man padaryta turtinė žala. Pasak policijos atstovės, su kuria bendraujame el. paštu, sunku gauti asmens duomenis iš banko. Paskutinį atsakymą iš jos gavau lapkričio 21 dieną, nuo tada tyla“, – pasakoja moteris.

Pašnekovė pasakoja, kad „Maximos“ apsaugos darbuotojai teigė, jog tokie atvejai, kai iš žmonių, kurie geranoriškai leidžia pasinaudoti savo nuolaidų kortelėmis, „Maximos pinigai“ nuskaičiuojami kone kasdien. Dažniausiai nuskaičiuotos sumos siekia 2–5 eurus.

„Kreipiausi ir į „Maximos“ pagalbos liniją el. paštu. Apibendrinant gautą atsakymą: jie nieko padėti negali, o kad praradau pinigus yra mano kaltė. Taip, tai mano kaltė, nesiginčysiu, reikėjo būti budresnei, būti mažiau patikliai. Iki šio atvejo net nebuvo minties, kad galimi tokie sukčiavimo būdai“, – pripažįsta Deimantė.
Prekybos centrų atstovai: tokių situacijų pasitaiko

„Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento vadovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė tvirtina, kad tokių situacijų atsitinka, tačiau skundų sulaukiama retai.

„Kuriam nors pirkėjui pamiršus ar neturint „Ačiū“ kortelės, pastebime, kad kiti klientai būna išties labai geranoriški ir savo „Ačiū“ kortelę paskolina. Visgi savo pirkėjams labai rekomenduojame naudotis ir turėti savo „Ačiū“ kortelę bei atsakingai ją saugoti, kad „Ačiū“ kortele nepasinaudotų tretieji asmenys, o jūsų minimu atveju – paskolinus  – nenuskaičiuotų kortelėje sukauptų pinigų.

Tiesa, tokių skundų sulaukiame itin retai, mat pirkėjai patys supranta, kad turėtų būti atidesni ir savo kortelės geriau neskolintų“, – pažymi I. Trakimaitė-Šeškuvienė.

O „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis tvirtina, kad ši problema vadovybei nėra žinoma ir skundų nėra sulaukiama jokių, tačiau patvirtino, kad tokia galimybė nuskaityti kortelėje sukauptus pinigus – yra. Perspėja būti budriais.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder