„Aisės“ sodų kelias Šiūpariuose – problema ne tik gyventojams, bet ir pavojus vaikų saugumui
(2)Diskusijos metu visų dėmesį atkreipė salėje sėdėjusi moteris, kuri papasakojo apie itin opią mokyklinių autobusų ir kelių problemą Klaipėdos rajone.
Anot moters, jos vaikai į mokyklą važiuoja atsistoję, nes važiuojančių keleivių skaičius gerokai viršija leistiną, o griūvantis yra ne tik autobusas, bet ir kelias, kuriuo važiuojama.
Kyla grėsmė vaikų saugumui – rugsėjo pabaigoje, vežami į mokyklą jie buvo sustabdyti policijos ir išlaipinti.
Portalas „Mano Gargždai“ susisiekė su Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos skyriumi, kuris suteikė detalesnę informacija apie įvykį.
Anot Klaipėdos rajono PK, 2022-09-26 rytą, Klaipėdos r., Šnaukštų k., sustabdžius mokyklinį autobusą, kuriame buvo vežami moksleiviai, kilo įtarimas, kad vaikų jame vežama per daug, nes dalis keleivių stovėjo.
Iš vairuotojo pateiktų dokumentų nustatyta, kad autobuse yra 20 sėdimų vietų (įskaitant vairuotoją), o stovimų vietų nenumatyta.
Pareigūnai dalį vaikų išlaipino, kad galėtų išsiaiškinti tikslų keleivių skaičių – po to jiems nedelsiant leista grįžti į autobusą.
Pareigūnai nustatė, kad autobusu buvo vežama 11 vaikų per daug.
Vairuotojui surašytas administracinio nusižengimo protokolas ir paskirta piniginė bauda už keleivių vežimo taisyklių pažeidimą, nurodyta nedelsiant spręsti problemą, kad vaikai į mokyklą būtų vežami nepažeidžiant taisyklių ir užtikrinant jų saugumą.
Diskusijos metu moteris pasakojusi, kad autobusu jos vaikai į Dovilų pagrindinę mokyklą vyksta iš Šiūparių kaimo, „Aisės“ sodų, kur, anot pasakotojos, keliai yra tragiški ir nepravažiuojami – jais kartais atsisako važiuoti net viešasis transportas, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos ir greitosios pagalbos automobiliai.
„Autobusu į mokyklą vykstantys vaikai yra išmokinti, kad jeigu bevažiuojant kelyje pamato policiją – reikia tūpti.
Dėkingi jaučiamės vairuotojui, kad jis, net ir tokiomis aplinkybėmis, nepalieka mūsų vaikų ant gatvės ir pasirūpina, kad jie visi pasiektų mokyklą“, – apgailestaudama pasakojo moteris.
Pokalbio metu pašnekovė prisiminė ir žiemą nutikusį įvykį, kai pilnas vaikų mokyklinis autobusas minėtame kelyje vos neapsivertė.
„Gerai, kad baigėsi tik nulūžusiu veidrodėliu, nes galėjo baigtis ir blogiau“, – svarstė dviejų nepilnamečių vaikų mama.
„Turėjome susitikimą su Dovilų pagrindinės mokyklos direktoriumi Arūnu Grimaliu, aptarėme situaciją dėl mokyklinio transporto.
Jie taip pat labai vargsta dėl autobusų, negauna finansavimo didesnių įsigijimui, tačiau visos bendruomenės vardu galiu garsiai pasidžiaugti direktoriaus supratingumu ir rūpestingumu.
Jis pats ėmėsi maršruto grafikų derinimo su autobusų vairuotojais ir susitarė, kad vaikai būtų vežami po du kartus, todėl dabar vietos užtenka visiems“, – pokalbio metu pasakojo moteris.
Anot Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Viešųjų ryšių ir bendradarbiavimo skyriaus vedėjos E. Badalovos, vietinių kelių remonto ir rekonstravimo darbai yra vykdomi pagal ilgalaikį penkerių metų planą, į kurį objektai įtraukiami bendradarbiaujant su seniūnais, seniūnaičiais, bendruomenėmis, tačiau pastaroji sako, kad dėl kelio ne kartą buvo kreiptasi ir į Dovilų seniūniją, kuriai priklauso Šiūparių kaimas.
„Skambinome, prašėme padėti, kad bent toji pavojingiausia sodų kelio atkarpa būtų užlyginta greideriu, tačiau pagalbos nesulaukėme – iš mūsų buvo pasijuokta ir patarta važiuoti lėčiau“.
Savivaldybė taip pat patvirtino, kad lėšos darbams yra skirstomos pagal kelių ilgį ir deklaruotų gyventojų skaičių. Šiuo metu Dovilų seniūnijoje yra deklaruoti daugiau nei 6,2 tūkst. gyventojų, o Aisės sodininkų bendrijoje – 47.
Moteris tokiam teiginiui priešinasi: „Faktiškai gyvenančių čia yra daug daugiau – vien vaikų iki 12 metų savo gyvenvietėje turime apie 30“.
Diskusija, kurios metu buvo viešai įgarsinta „Aisės“ sodų kelių situacija įvyko ketvirtadienį, o šeštadienį, bendruomenės teigimu, jau sulaukta pirmojo žvyro, kuris laikinai pataisė situaciją – moteris pasakojo, kad gyventojai labai džiaugiasi ir su nekantrumu laukia darbų tęstinumo.
Deja, anot Klaipėdos rajono savivaldybės, plane iki 2025 metų šios gatvės nėra.
E. Badalovos teigimu, minima „Aisės“ sodų gatve yra nuolat rūpinamasi – ji maitinama žvyru, greideriuojama. Bendruomenė taip pat patvirtino, kad žvyras vis dar laikosi, kelias pravažiuojamas, bet, kaip bebūtų, jis kasdien vis prastėja.
Bendruomenės narė pasakojo, kad yra išsiųsti raštai į kitas aplinkines mokyklas, kurios, bijodamos artėjančios žiemos, sutiko bendradarbiauti ir kartu siekti kelių ir susisiekimo tobulinimo.
Taip pat raštai išsiųsti ir į seniūniją bei Savivaldybę, kuriais bendruomenė reikalauja pateikti informaciją apie pinigų paskirstymą minimam keliui per paskutiniuosius metus.
Šiūparių kaime, „Aisės“ sodų bendrijoje gyvenantys asmenys ir žmonės, kasdien tuo keliu važiuojantys asmeninėmis ar tarnybinėmis transporto priemonėmis sako su nekantrumu laukiantys pokyčių ir tikisi būti pastebėti Savivaldybės.
„Dėl savo pačių bei, svarbiausia, vaikų gerovės, esame pasiruošę kovoti tokiomis priemonėmis, kokių tik prireiks“, – pokalbio metu teigė moteris, pirmoji garsiai prakalbusi apie situacijos rimtumą.
Paklausus apie dar 2019 metais pradėtą, tačiau neįgyvendintą kelio tvarkymo projektą, Savivaldybės atstovė E. Badalova paaiškino, kad ruošiamu „Aisės“ gatvės projektu buvo siekiama gauti finansavimą iš specialios Susisiekimo ministerijos programos, skirtos sodininkų bendrijos esančių kelių remontui.
„2020 m. Savivaldybė teikė paraišką septynių gatvių, esančių sodininkų bendrijose, remontui už 229 tūkst. eurų, o savo lėšomis planavo prisidėti 100 tūkst. eurų.
Tačiau ministerija finansavimą skyrė tik vienai gatvei, lėšų suma – 30 tūkst. eurų“, – pasakoja Viešųjų ryšių ir bendradarbiavimo skyriaus vedėja, atkreipdama dėmesį, kad pagal 2021 metų skaičiavimus vien ESO kabelio iškėlimas, kad gatvę būtų galima asfaltuoti, kainavo 100 tūkst. eurų.
Klaipėdos rajono savivaldybė patvirtino, kad šiuo metu Susisiekimo ministerijos programos, pagal kurią skiriamas finansavimas sodininkų bendrijose esančių kelių remontui, nebėra, todėl ir finansavimo gatvės remontui šiuo metu gauti negali.
Rašyti komentarą