Aelita SKARBALIENĖ, Klaipėdos universiteto mokslininkė
Man akcijos, ko gero, poveikio nedaro. Netgi sąmoningai stengiuosi nesiblaškyti dėl jų, prekybos centre vaikštau turėdama konkretų tikslą. Esu iš tų žmonių, kurie gerai žino, ko reikia parduotuvėje, prekių ženklus, kuriais galima pasitikėti, pagal tai viską ir renkuosi.
Žmonės, susigundę akcijomis, paskui supranta, kad pirko prekes pasidavę emocijoms, apsidžiaugę, jog buvo akcija, ir nelabai pagalvoję, ar jiems jų tikrai reikia.
Manau, pirkėjai domisi akcijomis norėdami pabėgti nuo monotonijos. Jos tam tikra prasme parduotuvėje išsklaido tą monotoniją. Yra tokių žmonių, kurie eina specialiai ir ieško akcijų, laukia staigmenos, kam šiandien bus taikomos nuolaidos. Ko gero, kai kam tai yra prasiblaškymo būdas. Be to, akcijų skelbimai būna ryškūs, rėkiantys, traukiantys žvilgsnį.
Save priskirčiau prie tų, kurie mano, kad siūloma prekė pigi. Rimčiau pasigilinęs į akcinių prekių kokybę, pamatysi, kad jų kokybė ne visada būna tokia gera kaip šalia esančių.
O apskritai labiau mėgstu prekintis per internetą. Pastebėjau, kad jame dar labiau galima pabėgti nuo akcijų, todėl, kad renkiesi tai, ko tau iš tikrųjų reikia.
Gintaras VAIČEKAUSKAS, lietuvis
Vienas dalykas - aš akcijų nesivaikau. Daiktą perku tik tada, jeigu man jo reikia, ir nesvarbu, kiek jis kainuoja. Man nerūpi, ar kuopos kainuoja 1,2 ar 1,7 euro, jeigu man jų reikia, perku ir už 1,7 euro. Tokie dalykai kaip akcijos manęs neveikia.
Prekybininkai akcijas organizuoja, nes baigiasi prekių galiojimo laikas ir reikia jas išparduoti. Be to, žmonėms būna smagu. Yra tokių, kurie laukia laimingų valandų, nuo 13 iki 15 val. vaistus perka pigiau. Būdamas ne pensininkas negalėdavai pigiau vaistų nusipirkti, nes reikėdavo stovėti siaubingose pensininkų eilėse.
Pasitaiko ir gerų dalykų. Paskutinė batų pora irgi pigiau kainuoja, ir tie batai būna visai neblogi.
Kitas dalykas - dabar gyvenu tokiame rajonėlyje, kur mane tenkina visi mažytės parduotuvytės reikalai - gaunu tai, ko man reikia. Be to, didelė paspirtis yra tos vasaros gėrybės, kurių mes su ponia Giedre (žmona - aut. past.) prisirinkome Žagarėje - vyšnių ir dar kažko.
Henrika RUGINĖ, Klaipėdos universiteto ekonomistė
Veikia tos akcijos, duoda per širdį, bet labiau tada, kai tu kažkada ieškojai tokio daikto - suveikia racionalumas. Matote, kaip yra - pastaruoju metu aš tiriu žiedinę ekonomiką. Mano mokslinio darbo dalis yra susijusi su tuo, kad kiek galima mažiau būtų vartojama naujų daiktų, kad jie būtų paleidžiami ratu ir neišleidžiama į gamtą to, kas ją teršia.
Tai sau pradėjo taikyti ir mūsų šeima, ir, žinokite, susivaldome nuo dalies dalykų. Nuo skanėstų gal ir ne, bet jeigu daiktas turi plastmasės ir yra trumpo naudojimo, darykit akcijų kiek norite, nei manęs, nei mano vaikų tai neveikia.
Manau, kad dažniausiai tos akcijos būna tada, kai reikia pravalyti lentynas, išgryninti pinigus. Būkime „biedni“, bet teisingi - ta teorija suveikia. Juk būna sezoninių batų išpardavimas. Perkame juos kitam sezonui, o paskui spintoje dėžės nepasigendame, pamirštame, kad nusipirkome.
Labai tikiuosi, kad ir per tą taupymo vajų mano požiūris į akcijas nepasikeis. Gal tik dar griežčiau savęs klausiu, ar tikrai man to reikia. Juk per akcijas prisiperki atsargų, užšaldai pinigus.
Mes šeimoje pradėjome tvarų vartojimą. Jeigu tikrai reikia, ieškau geresnės kainos, bet jeigu nereikia, nesandėliuoju - vis tiek užmiršti ir nusiperki paskui brangiau.
Renaldas KULIKAUSKAS, senamiesčio seniūnaitis
Turiu įprotį žiūrėti į kilogramo arba litro kainą. Jeigu akcija siūlo geresnę, tai perku jos metu, išskyrus tuos patikrintus produktus, kurie labai neskanūs. Blogiausias dalykas būtų, jeigu akcijos mus skatintų pirkti tokius dalykus, kurių mums nereikia.
Lietuvoje akcijų yra daug. Viena vertus, vartotojai yra išlepinti, kita vertus, daugelis tarptautinių gamintojų produktų mums yra sunkiau įkandami todėl, kad mūsų atlyginimų vidurkis ilgą laiką buvo žymiai mažesnis nei vokiečių, skandinavų ar lenkų. Per akcijas atsirasdavo galimybė jų įsigyti.
Prekybininkai mus prie jų pripratino, tai normalu, kad jomis visi naudojasi. Aš kavą perku tik tada, kai yra akcija, nes ne taip dažnai vartoju. Jeigu šiandien patrauklios kainos nėra, tikėtina, kad ji bus po savaitės.
Pienui, sviestui, kurie perkami kasdien, akcijos daro mažesnį poveikį. Šiuo atveju gal labiau veikia skonio dalykai. Jeigu yra akcija, tada malonus netikėtumas, o jeigu nėra, vis tiek perki tą produktą, kuris skanus. Man visada buvo nesuprantama, kodėl žmonės važiuoja apsipirkti į Lenkiją. Kaip aš galėčiau ten pirkti, jeigu nežinau tų produktų skonio savybių.
Vilija GRUODYTĖ-ŠEPUTIENĖ, Klaipėdos pilies teatro aktorė, pedagogė
Visada žiūriu, kas yra parduodama. Jeigu tas daiktas, kuris yra su akcija, man tinka, tai jį perku. Specialiai akcijų neieškau. Visai nesu akcijų žmogus. Bet jeigu tuo momentu galiu nusipirkti pigiau, tai ir darau.
Norėdama gauti pigiau, aš ieškau kavos pupelių. Niekada nelaukiu, kol jos pasibaigs. Paprastai žiūriu bendrą vaizdą, kiek jos kainuoja, ir, jeigu jau matau akciją, visada perku. Bet irgi žinau, kokios pupelės man patinka, kokios konkrečios firmos. Akcijos būtent toms pupelėms aš kažkaip dažnai nesulaukiu. Man svarbiausia, kad jų būtų namie.
Akcijos organizuojamos norint privilioti, tai rinkodaros klausimas - nebūtinai tas daiktas yra iš tikrųjų nukainotas. Kitas dalykas - yra užsilikusių prekių, kurias reikia išparduoti. Ir trečias dalykas, galbūt nuleidžiamos kainos kitų prekių sąskaita. Rinkodara veikia: vieni dalykai pabranginami, kiti papiginami, viskas vyksta ratu. Ar tai yra blogis ar gėris, čia jau kiekvienas turi spręsti pats. Kitą kartą ir šiaip prisiperki nesąmonių, nereikia nė akcijų.
Dovydas BAJORAS, visuomenininkas, kretingiškis
Spontaniškų pirkinių, kad gal kada gyvenime prireiks, tai pasidėsiu į sandėliuką, jau esu išmokęs nepirkti. Akcija visada atkreipia dėmesį, kai ieškau kokio nors daikto. Jeigu jo neieškau, manęs ji neveikia. Jeigu į parduotuvę eini su sąrašu, tai akcijos įtakos nedaro ir nesąmonių neprisiperki. Jeigu reikia kokių nors įrankių, pasižiūriu ir dažniausiai pataikau ant akcijos.
Prieš pirkdamas lygini, kokios to daikto kainos yra internete, ne tik Lietuvoje, bet ir parsisiunčiant iš kitų šalių, ir tada išsirenki geriausią. Pasitaiko, kad Lietuvoje prekė ir su akcija brangiau kainuoja, nei ją parsisiųsti iš kitos šalies. Nors pastaruoju metu stebiu, kad jeigu taikoma akcija, vis dėlto būna pigiau.
Prekybininkų logika labai aiški - taip jie nori skatinti pardavimus. Ir šis būdas vis dar efektyviausias, kol kas dar niekas neišrado geresnio.
Redakcijos ir asmeninio albumo nuotr.
Rašyti komentarą