Pagal Peterio Šilingo projektą tuometės Rytų Vokietijos Apoldos liejykloje buvo pagaminti 48 kariljono varpai, kurie Klaipėdos centrinio pašto bokšte buvo sumontuoti 1987 metais.
2006-aiais juos pakeitė kiti, pagaminti Olandijoje. Senojo kariljono varpai iki šiol buvo saugomi Klaipėdos universitete. Du iš jų Savivaldybė padovanojo bendruomenėms, šeši buvo pavogti.
Šiuo metu Klaipėdos miesto savivaldybei nuosavybės teise priklauso 40 senųjų varinių varpų, grojimo stalas su mediniu suolu ir kiti priedai. Jei Taryba pritars, visas šis turtas, 20 metų laikotarpiui bus perduotas patikėjimo teise valdyti VšĮ fondui „Augustus“.
Šio fondo iniciatyva jau restauruota viena dujų fabriko saugyklų ir joje atidarytas senovinių automobilių muziejus. Šiuo metu rekonstruojama kita saugykla ir išskirtinis dėmesys skiriamas jos konstrukcijoms bei akustikai, nes, pasak VšĮ fondo „Augustus“ atstovo, verslininko Augustino Jankevičiaus, čia planuojama įrengti „Garsų saugyklą“.
„Senąjį kariljoną planuojame rekonstruoti ir pakabinti saugykloje. Tikimės, kad pavyks iš bendruomenių atgauti padovanotus varpus, nes norime išlaikyti kuo labiau autentišką instrumentą.
Žinoma, į pavogtų varpų vietą teks sumontuoti naujai nulietus. Taip pat iš naujo perdaryti klaviatūrą, nes senoji jau labai blogos būklės. Planuojame, kad sumontuotas instrumentas bus valdomas dviems būdais: tiek grojant mediniais klavišais, tiek elektroniniu būdu. Prie varpų bus įrengta apžvalgos aikštelė, kad instrumentą lankytojai galėtų ir paliesti“, - sakė A. Jankevičius.
„Garsų saugykloje“, anot pašnekovo, skambės ne tik varpai, bet bus pastatyti ir vargonėliai, įrengta įgarsinimo aparatūra. „Tikimės, kad po poros metų klaipėdiečius ir miesto svečius pakviesime į nuolat veikiančią interaktyvią, edukacinę, koncertinę erdvę“, - sakė A. Jankevičius.
Į klausimą, kiek kainuos „Garsų saugyklą“ įrengti, pašnekovas atsakė iškalbingu palyginimu: „Saugyklos, kurioje įkurtas automobilių muziejus, konstrukcijoms buvo panaudotos 45 tonos metalo, o “Garsų saugyklos„ konstrukcijoms reikės 100 tonų metalo.“
Rašyti komentarą