Autobusai Danėje: jei ne šiemet, tai kitąmet

Vieni klaipėdiečiai tiki, kad Danės upe jau šiemet „važinės“ elektriniai autobusai, kiti ne. Projektas po truputį juda į priekį, nors projektuotojai vilniečiai šiek tiek užstrigo. Vakar uostamiesčio Savivaldybės ir projekte dalyvaujančių institucijų atstovai su jais aptarė esminius klausimus, manoma, kad reikalai pajudės.

Neatsisakoma idėjos vystyti vandens transportą Danės upėje. Tam reikalinga infrastruktūra. Pėsčiųjų takų ir aikštelių ties planuojamomis įrengti pontoninėmis prieplaukomis Danės upėje projektą rengia Vilniaus bendrovė „Realprojektas“.

„Kranto infrastruktūra projektuojama ir pontoninės prieplaukos taikomos būtent elektriniam vandens transportui. Jis turės būti integruotas į Klaipėdos viešojo transporto sistemą, kad žmonės Danės upe galėtų pasiekti miesto centrą“, - „Vakarų ekspresui“ sakė Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Andrius Dobranskis ir pridūrė, kad pagaliau šioje srityje prasidėjo realūs darbai.

Planuojama, kad du elektriniai autobusai kursuos nuo Tauralaukio iki miesto centro, bus įrengtos šešios stotelės. Pasak Savivaldybės atstovo, visos jos vienu metu, ko gero, nepradės veikti, bet su laiku jų bus tiek.

Galutinę stotelę mieste planuojama įrengti šalia silkių sandėlio. Kelionė prasidės nuo Tauralaukio tilto, bus sustojama prie Botanikos sodo, Žolynų kvartalo, Danės vingio, Liepų gatvės tilto.

BĮ „Klaipėdos paplūdimiai“ yra atsakinga už infrastruktūros įrengimą upėje, turi nupirkti pontonines prieplaukas. Miesto savivaldybė atsakinga už tai, kad žmonės galėtų patogiai prieiti prie stotelės, ir už paties kranto suformavimą. VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) atsakingas už tai, kad būtų paskelbtas konkursas ir parinktas rangovas, teiksiantis paslaugą.

Projektuotojai buvo užstrigę

"Norėjome, kad maršrutas startuotų šiemet. Tačiau kadangi Danės upėje atsiras hidrotechniniai statiniai, tam reikia paruoši krantines, priėjimo takus ir kt. Būtina įvertinti labai daug dalykų: vandens lygį, aukščius, dydžius ir kt. Nesinori skubėti, kad būtų patogu naudotis šia paslauga.

Projektuotojai buvo šiek tiek užstrigę. Manau, kad po šio mūsų susitikimo reikalai pajudės.

Kada tiksliai pradės kursuoti elektriniai autobusai, sunku pasakyti. Turint projektą, nupirkus pontonines prieplaukas, parinkus vežėją, iškils rangos darbų klausimas. Jų atžvilgiu situacija sudėtinga. Kai kurie konkursai tiesiog neįvyksta, nes neatsiranda rangovų, arba įvyksta, bet siūlomos kainos nėra adekvačios.

Labai norėtųsi, kad startuotume šiais metais, bet dvejonių yra. Dar liko derinamų klausimų. Pageidautume, kad projektuotojai nesiimtų kokių nors sudėtingų dalykų, kad sprendiniai būtų racionalūs ir įgyvendinami, vertė adekvati. Manau, rasime optimalų variantą", - sakė A. Dobranskis.

Prieplaukų dar neperka

"Prieplaukų dar neperkame, bet esame pasiruošę nuo metų pradžios: turime technines specifikacijas, dokumentai suruošti, biudžetas yra. Mes laukiame projektavimo pabaigos, nes mūsų dalis priklauso nuo kranto planavimo.

Prieigos turės aikšteles, ant kurių mes turime pastatyti savo lieptus. Jie sujungs pontonus su jomis. Nuo to, kur bus aikštelės, koks bus aukštis, atstumas nuo kranto, priklausys mūsų lieptų ilgis. Kol to nežinome, negalime eiti toliau. Jau viską aptarėme, manau, kad antroje gegužės pusėje galėsime skelbti pirkimą„, - “Vakarų ekspresui„ sakė “Klaipėdos paplūdimių" vadovas Olegas Mariničius ir pridūrė, kad prieplaukos galbūt gali atsirasti šios vasaros pabaigoje.

Stabdys nebus

„Jau buvome paviešinę specifikaciją, kad susipažintų galimi konkurso dalyviai. Sulaukėme komentarų ir pastabų. Ją atnaujinsime ir tada galėsime skelbti apie paslaugos pirkimą“, - sakė KKT direktorius Andrius Samuilovas ir pridūrė, kad dvi įmonės pateikė savo siūlymus ir komentarus.

Pasak A. Samuilovo, KKT įvertins tai, kada tam bus paruošta pati upė ir infrastruktūra. Jeigu šiemet atsirastų prieplaukos ir stotelės, autobusai galėtų pradėti kursuoti. Jeigu ne, tada visa tai persikels į kitus metus.

„Norime tikėti, kad mes šiuo atveju grandinėje stabdys nebūsime. Kartu su visais mes darome savo darbus“, - sakė A. Samuilovas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder