Tas pats teigiama ir apie „debilizuojamas" gatves, kuriose vis sunkiau prasilenkia lengvieji automobiliai, nekalbant jau apie autobusus ar sunkiasvorį transportą.
Prie eismo saugumo gerinimo turėjo prisidėti ir planai apmokestinti taršų transportą. Suprask, uždėjus žmonės naują mokestį, visi tuoj pat atsikratys turimų senų automobilių ir persės į naujus, modernius, ne tik ne taršius, bet dar ir turinčius gausybę papildomų saugumo sistemų. Nuo atlyginimo iki atlyginimo gyvenantys tautiečiai apie tai tik ir svajoja...
Kalbos, kaip visada, gražios, bet jos prasilenkia su realybe. Nepaisant diegiamų priemonių, įskaitinių eismo įvykių skaičius auga. 2023 m. sausio 1 d. - gegužės 31 d. šalyje įvyko 960 eismo įvykių, per kuriuos 57 žmonės žuvo, 1095 buvo sužeisti. Per tą patį šių metų laikotarpį fiksuoti 1006 eismo įvykiai, žuvusiųjų sumažėjo iki 40, bet sužeistųjų padaugėjo iki 1136.
Daug metų rašiau apie transportą, todėl drįstų prognozuoti, kad situacija tik blogės.
Viena vertus, gatvėse sparčiai daugėja elektrinių paspirtukų bei dviračių, kuriuos, faktiškai, gali vairuoti bet kas.
Kita - žmonės skatinami įsigyti dar galingesnes transporto priemones, kurias, irgi, faktiškai gali vairuoti bet kas.
Nuotraukoje užfiksuota tokia priemonė, kurios reklama garsiai skelbia, kad ją galima vairuoti ir neturint vairuotojo pažymėjimo.
Tiesa, patikslinama, kad AM kategorija, suteikianti teisę vairuoti mopedą, visgi reikalinga, tačiau esmės tai nekeičia.
Kodėl? Nes jeigu mopedą vairuojantis jaunuolis sumanys sėsti prie tokio „spuogo su ratais" vairo, jis, spėju, praktikos semsis gatvėje. Tai yra realiomis sąlygomis pratinsis prie naujų gabaritų, greičio, svorio, stabdymo kelio ir t.t.
Taip pat sėkmingai jį būtų galima leisti prie sunkvežimio ar sportinio bolido vairo ir tikėtis, kad vairavimo įgūdžių neturintis paauglys susitvarkys. Bet kam tai įdomu, kai kalba sukasi apie pelną?
Taigi, pasiimkite spragėsių, patogiai įsitaisykite, ir toliau klausykite pasakų apie tai, kaip šalies valdžia „didina eismo saugumą"...
Rašyti komentarą