Kodėl žmonės perka akmenis rinkoje. Arba žvilgsnis atgal į 1975 m. šventinį šėlsmo laikotarpį

Vieni įsigyja naminius gyvūnėlius – kates, šunis ar papūgas, kiti – robotus, tamagotchi ir kitus elektroninius draugus. Tačiau yra dar viena neįprasta mada: žmonės perka akmenis ir jais rūpinasi. Papasakosime, kaip akmenys tapo naminiais gyvūnais, kas sugalvojo juos parduoti ir ką pardavėjai turėtų žinoti apie šią madą.

Kas yra akmuo-augintinis

Akmuo-gyvūnas, arba Pet Rock, yra nedidelis akmenukas su didelėmis išraiškingomis akimis. Kartais – su juokinga šukuosena ar kitais atributais, kurie suteikia jam išraiškingą ir „gyvą“ išvaizdą.

Kas sugalvojo akmenis-augintinius

Idėja kilo 1975 m., kai amerikiečių reklamos specialistas Gary Dahl su draugais leido laiką bare. Jie diskutavo apie problemas, su kuriomis susiduria naminių gyvūnų savininkai. 

Dal, kuris visada mėgo juokauti, pasakė, kad akmuo yra idealus augintinis. Draugai perėmė juoką ir spėjo, kad iš to galima užsidirbti pinigų. 

Kai visi išsiskirstė po namus, Gary toliau galvojo apie akmeninius augintinius ir jau kitą dieną pradėjo dirbti prie realaus produkto.

Verslininkas paėmė įprastus akmenis, davė jiems vardus ir supakavo į specialias dėžutes su minkštu paminkštinimu, skylutėmis „kvėpavimui“ ir akmens priežiūros instrukcija. Pirkėjai įvertino prekę: daugelis amerikiečių įsigijo akmeninius augintinius sau ir savo artimiesiems. Tiesa, populiarumas buvo trumpalaikis ir po pusės metų praktiškai išnyko.

Idėja „įsigyti“ akmenis vietoj naminių gyvūnėlių atgijo XXI amžiuje Pietų Korėjoje. Tam didžiąja dalimi prisidėjo 2020 m. koronaviruso pandemija, kai daugelis žmonių jautėsi vieniši ir reikėjo draugijos. 

Žmonėms reikėjo kažko, kas galėtų išklausyti ir nuraminti. Jei anksčiau JAV akmenys-augintiniai linksmino savininkus, tai laikui bėgant jie tapo tyliais klausytojais ir kompanionais.

Pavyzdžiui, korėjietė Ku A Ёn pasidalino, kad po darbo keitimo ji patyrė didelį stresą, bandydama prisitaikyti prie naujų sąlygų. Mergina nenorėjo apsunkinti savo problemomis draugų ar šeimos. Rūpintis naminiu gyvūnėliu jai atrodė pernelyg sudėtinga, todėl ji įsigijo akmenį, davė jam juokingą vardą ir pradėjo dalytis savo išgyvenimais su naujuoju draugu.

Štai dar keletas priežasčių, kodėl žmonės įsigyja akmenis:

Akmuo nesuserga ir nemiršta – jį galima prarasti tik fiziškai arba netinkamai laikant. Tai svarbu žmonėms, kurie susidūrė su „tradicinio“ augintinio mirtimi ir nenori daugiau patirti panašaus streso.

Kiekvienas akmuo yra unikalus, galima pasirinkti „gyvūną“, kuris atitinka savininko charakterį ir stilių.

Gyvūnui reikia vietos gyventi, o akmeniui tinka savininko lentyna, krepšys ar kišenė.

Akmuo yra prieinamos kainos, nereikia išleisti pinigų maistui, veterinarams ir priežiūrai.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder