Festivalis „Plartforma“ kvies pažinti šiuolaikinių scenos menų įvairovę

Jau tapo tradicija, kad rugsėjis Klaipėdoje tampa šiuolaikinio meno mėnesiu. Jau rašėme apie pirmąją Klaipėdos meno bienalę, dar vyks šiuolaikinės muzikos festivalis „Permainų muzika“, animacijos ir videožaidimų festivalis „BLON“. Šiandien pristatome jau devynioliktąjį kartą organizuojamą tarptautinį menų festivalį „Plartforma“.

Menininkų grupės „Žuvies akis“ rengiamas festivalis „Plartforma“ vyks rugsėjo 4-spalio 28 d. Klaipėdoje ir Vakarų Lietuvoje: Priekulėje, Šilutėje, Kretingoje.

Pasak festivalio prodiuserės Godos Giedraitytės, festivalis „Plartforma“ išlaiko pasirinktą kryptį - pristatyti tuos šiuolaikinio meno žanrus, kurie dar nerado savo nišos kituose uostamiestyje ir Vakarų Lietuvoje vykstančiuose festivaliuose.

"Pastaraisiais metais daugiau dėmesio skiriama šiuolaikinio cirko menui. Būtent šio žanro spektakliai šiemet atidarys ir uždarys festivalį su cirko spektakliais. Taip pat daugiau dėmesio skiriama garso menui.

Šiuolaikinio šokio, garso, cirko meno pasirodymus, performansus festivalyje pristatys menininkai iš Belgijos, Jungtinės Karalystės, Slovakijos, Latvijos, Ukrainos, kitų Lietuvos miestų.

Didžiuojamės, kad festivalio programoje bus keletas projektų, kurie buvo įvertinti tarptautinio šokio tinklo „Aerowaves“. Tad tikrai labai įdomu bus pamatyti naujausias šokio tendencijas", - anonsavo G. Giedraitytė.

Pašnekovės pastebėjimu, kasmet „Plartformos“ festivalyje išryškėja dominuojanti tema.

„Šiemet festivalio pasirodymuose nemažai dėmesio yra skiriama vidiniam žmogaus karui su savimi, pavyzdžiui, nagrinėjant senėjimo (amžėjimo) temą ir išoriniams iššūkiams, aplinkos pavojų analizei, kalbant apie klimato kaitą, geopolitines grėsmes ir panašiai.“

Festivalio programa

Festivalį rugsėjo 4 d. Klaipėdos „Kultūros fabrike“ atidarys pasaulinę šlovę pelniusi, jau daugiau nei tris dešimtmečius auditoriją žavinti žonglierių Seano Gandini ir Kati Ylä-Hokkala trupė „Gandini Juggling“. Naujausias jų spektaklis „HEKA“ jungia žongliravimą ir magiją.

Ukrainos menininkių Ritos Liros ir Tetianos Znamerovskos spektakliai „Spąstai“ ir „Pėdsakai“ vizualiai labai skirtingi, bet abu kalba apie tai, kas mus formuoja ir veikia.

Šį fizinį ir psichologinį įkalinimą simbolizuoja R. Lira spektaklio kostiumas it „antrosios odos“ kokonas, nuo kurio driekiasi ilgos audinio juostos, susipindamos su atlikėją supančiais objektais.

T. Znamerovskos kūrinys remiasi C. G. Jungo mintimis apie kolektyvinę pasąmonę. Mūsų veiksmus dabartyje lemia tai, kas įvyko praeityje, o mūsų elgesys yra ankstesnių kartų patirties veidrodis.

Vis dažniau įvairius menus įsileidžiančioje „Klaipėdos energijos“ Turbinų salėje festivalio žiūrovai turės progos pasiklausyti eksperimentinio skambesio meistrų Vytauto Labučio ir Donato Bielkausko koncerto.

Spalį LMTA Klaipėdos fakulteto Koncertų salėje koncertuos kompozitorė Agnė Matulevičiūtė ir pianistė Marta Finkelštein.

Tęsiant festivalio rezidencijų programą, šiemet Klaipėdoje svečiuosis vienas ryškiausių Lietuvos postindustrinės scenos kūrėjų - Laurynas Jukonis. Rezidencijos metu autorius tyrinės miesto aplinką, fiksuos garso fragmentus ir iš jų formuos naują kūrybinę medžiagą.

Visus keturis festivalio miestus šiemet aplankys „Auksiniam scenos kryžiui“ geriausių metų šokėjų ir choreografijos kategorijose nominuotas kompanijos „Low Air“ spektaklis „Vienudu“.

Šokėjai Laurynas Žakevičius ir Rokas Šaltenis šiame spektaklyje ieško, kaip atskleisti vyro tapatybę šiuolaikiniame pasaulyje, pasitelkiant breiko ir lietuvių liaudies šokio judesius.

Latvių choreografo Artūro Nīgalio naujausias cirko ir šokio spektaklis „Laiškų siluetai“ pasakos apie tėvo ir vaiko santykius per vaikystės prisiminimus, pasitelkdami ilgą virvę. Per judesius ir erdvę spektaklis žaidžia su dualybėmis - buvimu ir nebuvimu, ryšiu ir atskirtimi, savimi ir kitu. Šis spektaklis tapo pirmuoju Latvijos choreografiniu darbu, atrinktu į prestižinį Europos šokio platformos „Aerowaves“ kylančių choreografų sąrašą.

Kitas „Aerowaves“ atradimas - slovakų grupės „threeiscompany & Jaro Viňarský“ darbas „IHOPEIWILL“. Tai - fizinis performansas, garso dizainas ir vizualinė instaliacija, tyrinėjanti mūsų bendrą ateitį tarp politinių įtampų ir klimato iššūkių.

Įspūdingas, žavus ir nuotaikingas cirko ir šokio pasakojimas apie žmogaus kūno galimybes „Šlovingieji kūnai“ spalio 28 d. kultūros centre Žvejų rūmuose uždarys festivalį „Plartforma“.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder