Įdomiosios švyturių istorijos (24)

Viena žaviausių, nežinomo fotografo XX a. 4 dešimtmetyje darytų nuotraukų. Ji puikiai atspindi, su kokiu malonumu žmonės keliaudavo tiesiog smagiai, romantiškai praleisti laiką ant šiaurinio molo. Ir būtinai įsiamžinti Klaipėdos „Eifelio bokštui“ savo populiarumu ir reikšme prilygusio Baltojo švyturio (1884-1945) fone. 

Ankstesnę švyturių istoriją rasite čia 

Sekančią švyturių istoriją rasite čia 

XIX a. pabaigoje baigtas statyti, o vėliau – nuolat tvarkomas šiaurinis molas buvo atviras, be apsauginių tvorelių, neužgožtas milžiniškų cemento luitų, todėl jis atrodė grakštus, tarsi jūros promenada. 

Na, o Baltasis švyturys pavadinimą gavo dėl savo fasado spalvos (ant pietinio molo, Kopgalyje, stovėjo Pilkuoju pramintas neišvaizdus švyturiukas), o degė jame raudona šviesa.

Remiantis senoviniais brėžiniais, nuotraukoje matomas arti 9 metrų aukščio navigacinis objektas stūksojo pačiame anuomet 2 150 m ilgio šiaurinio molo gale ant specialiai įrengto mūrytų akmenų postamento. 

Iki švyturio vedė siaurojo geležinkelio bėgiai, kurių likučiai dar neseniai buvo aptinkami Pirmojoje Melnragėje ir net naudoti prie molo esančių sodybų tvoroms įrengti.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder