Karantinas privertė ieškoti alternatyvių idėjų

Pandeminis laikotarpis labai sunkus kūrėjams. Karantino metu daugelis jų liko be įprastos veiklos. Tačiau kūrybingi žmonės negali ramiai sėdėti ir laukti, kol viskas savaime išsispręs. Ne veltui sakoma: „Kai užsidaro durys, atsiveria langas.“

Neseniai savo aksesuarų liniją sukūręs Klaipėdos dramos teatras tikisi ne tik papildomai užsidirbti, bet ir paskatinti žmones labiau domėtis teatru ir jo vykdomomis veiklomis. Kūrybinėmis idėjomis trykšta ir kiti uostamiesčio menininkai.

„Idėja, kad mes, kaip teatras, turime turėti ne tik aksesuarų, bet ir kitų įvairių reprezentuojančių dalykų, kilo jau seniai. Juk teatras yra laisvalaikio forma, todėl mes turime pasistengti pasirūpinti viskuo - tiek geru vakaru, tiek žmogaus patogumu“, - apie naujo prekės ženklo atsiradimą pasakojo Klaipėdos dramos teatro vadovas Tomas Juočys.

Pasak jo, ši linija skirta dar labiau skatinti žmones eiti į teatrą.

„Taip pat ir pats laikmetis rodo, kad pajamos yra reikalingos visokios. Dar praėjusių metų pabaigoje kartu su kolektyvu kūrėme šį prekės ženklą. Idėja išsirutuliojo būtent į “Drama Cha Cha„ prekės ženklą“, - teigė vadovas.

Po daugelio pokalbių su kolektyvu buvo prieita prie išvados, kad teatre nėra aukso vidurio ir kad teatras nėra pataikaujantis. „Jame yra arba tragedija, arba komedija. Todėl iš pradžių buvo mintis vienoje marškinėlių pusėje užrašyti “Aš tave myliu„, o kitoje - “Aš tavęs nekenčiu", - apie pirminę prekės ženklo idėją pasakojo T. Juočys.

Klaipėdos dramos teatras pradėjo kurti ne tik drabužius, bet ir kitus aksesuarus, tokius kaip užrašinės, daugkartiniai medvilniniai maišeliai, ženkliukai ir t. t. „Visa tai norime daryti labai kokybiškai“, - kalbėjo T. Juočys.

Birželio mėnesį teatro mėgėjų patogumui bus atnaujintas ne tik Dramos teatro interneto puslapis, bet ir elektroninė aksesuarų parduotuvė.

„Dabar dirbame dviem kryptimis - kad aksesuarai pritrauktų kuo daugiau žmonių ir kad mes, kaip teatras, galėtumėme gauti kuo daugiau pajamų, kurių šiuo metu be galo trūksta“, - teigė vadovas.

T. Juočio teigimu, naujas prekinis vardas yra dar viena galimybė žmonėms ir teatrui būti arčiau vieni kitų.

„Žinoma, Klaipėdos dramos teatro užrašas tikrai yra puikus ir jis liks. Mūsų sukurti aksesuarai yra skirti teatro gerbėjams. Todėl ir ieškome patrauklių rinkodaros sprendimų. Mes labai tikime šiuo ženklu“, - akcentavo pašnekovas.

Taip pat pradėjo veikti ir Klaipėdos dramos teatro rėmimo platforma „Patreon“. „Pamažu ji užaugs. Šiuo metu ji suskirstyta į 5 lygius, kuriuose žmonės gali kas mėnesį mus paremti pasirinkta pinigų suma. Priklausomai nuo to, gyventojai gaus skirtingas privilegijas, tokias kaip asmeninis bendravimas su teatro vadovu ar aktoriais“, - apie dar vieną naują projektą pasakojo T. Juočys.

Anot vadovo, nors teatras dar nėra iki galo pasiruošęs patogiai prekiauti savo naująja atributika, tačiau pirkėjų jau sulaukia.

„Kol kas viskas juda truputį lėčiau, tačiau atsiradus elektroninei parduotuvei, neabejoju, viskas labai greitai susitvarkys“, - kalbėjo T. Juočys.

Pasak vadovo, pasauliniame kontekste teatrų aksesuarai nėra naujiena. Didieji teatrai šią idėją yra labai plačiai išvystę.

„O karantinas mums aiškiai parodė, kad alternatyvų turėti reikia. Galiausiai tokios iniciatyvos žmones labiau pritraukia ir į patį teatrą. Jeigu asmuo “atėjo„ iki mūsų elektroninės parduotuvės, vadinasi, jis jau “atėjo„ ir iki teatro. O toliau jau prasideda mūsų, teatro atstovų, darbas, kaip žmogų paskatinti ne tik apsipirkti, bet ir giliau pasidomėti teatru“, - komentavo teatro vadovas.

Ekaterina Novikienė

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vyriausioji rekvizitininkė Ekaterina Novikienė laisvalaikiu kuria valgomas puokštes.

 

Rūpinasi ir stiliumi

 

Savo kolegų stiliumi rūpinasi ir Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) siuvėjos, garsėjančios meistriškumu. 2020 m. pavasario karantino metu jos jungėsi prie tūkstančius apsauginių veido kaukių visoje šalyje gaminančių siuvėjų, suvienytų dizainerio Roberto Kalinkino. Ligoninių personalui jos pasiuvo 1 300 kaukių.

Įkvėptos šios patirties, teatro siuvėjos taip pat pasiuvo 240 apsauginių veido kaukių Muzikinio teatro darbuotojams su užrašu „Muzika gydo“ ir teatro logotipu.

Rūta Ščervenina

Karantinas vizažistei-grimuotojai, kūno tapybos meistrei Rūtai Ščerveninai priminė, kad modeliu gali būti ir ji pati. Nuotraukoje jos ir kolegės Reginos Doseth kurtas drugelis.

 

 

Nuo rekvizito - prie maisto puokščių

 

O štai KVMT vyriausioji rekvizitininkė Ekaterina Novikienė netikėtai rado dar vieną malonų užsiėmimą - kuria valgomas puokštes ir jomis dosniai apdovanoja tiek artimuosius, tiek kolegas.

Kūrybinis įkvėpimas gimė, kai moters vyras baigė masažo kursus ir ji norėjo jį nustebinti.

„Norėjau netikėtos dovanos, sukurtos savomis rankomis. Taip iš sūrio, dešros ir alyvuogių gimė pirma mano sukurta valgoma puokštė. Po šventės pasidėjome ant stalo ir su šeima suvalgėme“, - juokiasi darbščioji kūrėja.

Laikas bėgo, o noras kurti valgomas puokštes tik stiprėjo. E. Novikienė nutarė nebepasikliauti informacija, randama internete, tad užsirašė ir nuotoliniu būdu baigė Sankt Peterburgo maisto puokščių komponavimo kursus. 2020 m. rudenį ji gavo du Jelenos Popovos floristikos mokyklos pažymėjimus - maisto floristikos ir švenčių floristikos bei dekoravimo sertifikatus.

Nustebsite sužinoję, kad valgomos puokštės ne vien grožis: tai tarsi kitoniškai pateiktas maisto patiekalas. Tarkim, visos jums įprastos salotų sudedamosios dalys gali puošti jums skirtą puokštę, o jas nuėmę ir sudėję į lėkštę suprasite, jog tai buvo salotos.

E. Novikienės kuriamos puokštės gyvuoja trumpai, nes greitai ištirpsta smagurių burnose, tačiau teikia labai daug džiaugsmo.

„Kurdama puokštę draugei ar kolegei stengiuosi joje pavaizduoti šio žmogaus pomėgius, panaudoti jo mėgstamiausius produktus. Taip gimsta didžiuliai zefyrai, greito maisto sumuštiniai ar tartaletės. Man labai gera, kad galiu pradžiuginti žmones. Pradžiuginti neįprastai, skaniai ir naudingai“, - sako valgomų puokščių kūrėja.

Laura Geraščenko

Prasidėjus karantinui, Laura Geraščenko atrado savyje drąsos pradėti naują veiklą - individualias konsultacijas moterims.

 

 

Šalia teatro - konsultacijos moterims

 

Režisierė, choreografė, šokio teatro „Judesio erdvė“ įkūrėja ir trijų vaikų mama Laura Geraščenko sustojus teatro veiklai išbandė jėgas nuotoliniu būdu individualiai konsultuodama moteris, taikant kūno judesio ir šokio judesio terapijos principus. Anksčiau L. Geraščenko vesdavo ir grupines konsultacijas moterims, tačiau, kaip pati sako, tai darydavo labiau „po teatro vėliava“.

„Jeigu kas nors prieš kokius 5-erius metus būtų man pasakęs, ką aš veiksiu šiandien, tikrai nebūčiau tuo patikėjusi. Visada buvau intravertė ir kalbėti su kitais žmonėmis buvo didžiausia mano baimė. O šiandien ne tik esu savo teatro įkūrėja ir vadovė, bet ir drąsiai vedu užsiėmimus kitoms moterims“, - savo nuveiktais darbais džiaugėsi menininkė.

Konsultacijose choreografė remiasi ne tik savo 7 metų asmenine patirtimi, bet ir kūno judesio terapijos praktikomis, įgytomis Londone, taip pat - šokio ir judesio terapijos studijų žiniomis.

„Kai nutrūksta visi darbai ir projektai, gali ir į depresiją pulti. Bet mes nepasiduodame. Pačios save gelbėjame“, - sako dvi uostamiesčio kūrėjos: vizažistė-grimuotoja, kūno tapybos meistrė Rūta Ščervenina ir įvaizdžio dizainerė Regina Doseth.

Kai prieš metus šis kūrėjų duetas pradėjo dirbti sykiu, nė neįtarė, kad koją pakiš karantinas.

Klaipėdos dramos teatras pradėjo kurti ne tik drabužius, bet ir kitus aksesuarus, tokius kaip užrašinės, daugkartiniai medvilniniai maišeliai, ženkliukai ir t. t.
 

 

 

„Kaip ir daugeliui mums sustojo visi projektai, atrodo, niekam dabar nieko nebereikia. Bet mes ne iš tų, kurios pasiduoda ir nukabina nosį. Juk turime viena kitą, tad galime ir pačios būti modeliais“, - sako R. Doseth.

 

Per karantiną kūrėjos užsibrėžė kas savaitę sukurti viena kitai bent po du skirtingų personažų įvaizdžius ir pasidalinti jų nuotraukomis su savo sekėjais.

„Žinoma, ne visada pavyksta šį planą įgyvendinti“, - pripažįsta.

Pasak Reginos, idėjų, į kokį personažą įsikūnyti, joms nepristinga.

„Man idėjos gimsta bet kur. Įkvepia ir muzika, ir žmonės, ir net daiktai“, - sako kūrėja.

Vienas paskutinių jų kurtų įvaizdžių, nemažai komplimentų sulaukęs ir socialiniuose tinkluose - drugelis. Į šį personažą įsikūnijo pati kūno tapybos meistrė R. Ščervenina.

„Dažniausiai kuriant personažus visas detales, drabužius, galvos apdangalus apgalvojame iš anksto. O šį sykį fotosesiją išgelbėjo spontaniška mintis ant galvos užsimauti žalią sijoną. Kartais tenka suktis iš padėties“, - kaip gimsta įspūdingos nuotraukos, kvatodama pasakojo Regina.

Kūrėjos viliasi, kad savo pavyzdžiu įkvėps ir kitus nenusiminti ir patiems kelti sau nuotaiką, ieškoti gyvenime grožio ir gerų emocijų.

„Juk turime kuo džiaugtis. Mūsų veidai atgauna laisvę“, - džiaugsmingai kalbėjo Regina.

Sidebar placeholder