Klaipėda prieš 100 metų (39)

Dienraštyje „Vakarų ekspresas“ tęsiame istorinių straipsnių ciklą „Klaipėda prieš 100 metų“. Šio ciklo tikslas - patyrinėti, kaip keitėsi mūsų miestas, kaip ir kuo gyveno klaipėdiečiai po to, kai Klaipėdos kraštas 1923 metais buvo prijungtas prie Lietuvos.

Laiškai iš Palangos

"Palanga vasarą taip išsiplečia, kad, rodos, čia koks tautų kraustymasis prasideda. Pilna įvairiausių žmonių, visa eilė cukrainių, kavinių, bufetų, viešbučių.

O gražiai pasipuošę ir pravirais vartais vasarnamiai tik viliote vilioja visus atvažiavusiuosius viešnagėn, nors ir už stambius litus„, - vasaros sezoną Lietuvos kurorte apibūdino laikraštis “Klaipėdos žinios" 1925 m. birželio 23 d.

Tame pačiame tekste informuojama apie keletą svarbių įvykių Palangoje.

"Tik šiemet taip neramu Palangos gatvėse: pilna akmenų - mat plentą iš Nimerzatės (Nemirsetos - aut. past.) per visą miestelį tiesia.

/.../ Birželio 19 d. Palangoje buvo toks retas atsitikimas, kuris labai svarbus ne tik vietos žmonėms, bet ir visai lietuvių tautai.

Atvažiavo iš Kauno Palangon, drauge su karo orkestru, Lietuvai pagražinti draugijos Centro valdybos pirmininkas generolas Nagevičius su minėtosios draugijos reikalų vedėju p. Kubiliu ir žemės tvarkytojo padėjėju ir 12 val. dienos, lydimi palangiškių būrelio, nusavino Birutės kalną, kurį pasiėmė globoti Lietuvai pagražinti draugija.

Po iškilmių ten pat ant Birutės kalno po atviru dangumi įvyko palangiškių, dalyvaujant generolui V. Nagevičiui, pasitarimas, kuriame galutinai įsikūrė Lietuvai pagražinti draugijos Palangos skyrius.

Jį centro Valdyba ir įgaliojo laikinai Birutės kalną globoti. Pasitarime priimta atstatyti seniau buvusius laiptus pajūrin ir parkan, tvarkyti takelius, pagaminti suolų ir medžiais bei gėlėmis apsodinti Birutės kalną."

Rotorlaivis „Buckau“ jau Klaipėdoje

Tokią naujieną pranešė „Klaipėdos žinios“ 1925 m. birželio 24 d.

"...Staiga pasirodė Kuršių įlankoje (marėse) niekad dar čia nematytas žalias laivas su dviem paslaptingais abiejuose laivo galuose geltonais ne tai kaminais (bet jiedu nerūksta ir sukasi…!) ne tai bokštais (tik ir vėl - visai ne smailios jiedviejų viršūnės, kaip bokštų paprastai būna, ir jiedu taip pat sukasi..!).

Tik didžiulėmis raidėmis šone išrašytas pažymėjimas „Rotorschiff Buckau“ įspėja, kad tai ir esama tų dviejų paslaptingų, visai naujų varomosios jėgos gamintojų - rotorų bokštų.

Iš gražiųjų Smiltinės vasarnamių ir Kopgalio žvejų namukų pasipylė į įlankos krantą maloniai nustebinti vos iš miego akis tepratrynę vasarotojai ir senai jau sukilusios žvejų šeimos, o taip pat Klaipėdos uosto krante ir ypač Šiaurės Rago gale rinkosi nuolat daugiau žiūrėtojų, nustebusiais linksmais žvilgiais belydinčių kaip veidrodys lygiu įlankos vandens paviršiumi rotorų bokštams besisukant gana greitai bešliaužiantį nematytąjį laivą.

Ne iš vienų pagyvenusio vyro lūpų girdėjau: „Nemažiau mūsų tėvus turėjo stebinti kadaise išvystas pirmą kartą garlaivis...“ Motorlaivis „Buckau“, išdidžiai prislinkęs, sustojo Akmenės (Dangė) įtakoje į įlanką ties Uosto inspekcija, pasiryžęs dvi dieni rodyti klaipėdiečiams ir iš toliau užklydusiems smalsuoliams savo rotorų bokštų slėpinius."

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder