Klaipėdiečių ausis džiugino choras „Aukuras“

Klaipėdos koncertų salės šiuolaikinės muzikos festivalis „Permainų muzika“ sekmadienį finišo tiesiąją pasiekė dovanodamas klaipėdiečiams tik ypatingomis progomis skambantį kompozitoriaus Osvaldo Balakausko kūrinį „Requiem in memoriam Stasys Lozoraitis“. Jį atliko choras „Aukuras“.

Kompozitorė Loreta Narvilaitė pasakojo, kad Klaipėdoje šis kūrinys skambėjo trečią kartą. Ji buvo visų atlikimų iniciatorė, o Klaipėdos choras „Aukuras“ ir Klaipėdos kamerinis orkestras meniškai įgarsino šio sudėtingo opuso partitūrą.

„1996 metais, O. Balakauskui tik baigus kurti opusą, Klaipėdoje skambėjo pusė šio kūrinio (6 dalys). 2009 metais ir vakar šis kūrinys skambėjo mano sudarytos “Permainų muzikos„ festivalio programoje“, - dalinosi kompozitorė.

Anot jos, O. Balakausko kūrinys uostamiestyje vėl buvo atliekamas neatsitiktinai.

„O. Balakauskas yra susijęs su Klaipėda: jis mokėsi Vytauto Didžiojo gimnazijoje, o vėliau - dabartinėje Stasio Šimkaus konservatorijoje. Šiuo metu jis yra vienas garbiausių lietuvių kompozitorių“, - sakė L. Narvilaitė.

Už „Requiem in memoriam Stasys Lozoraitis“ sukūrimą 1996 metais kompozitorius apdovanotas Lietuvos nacionaline premija.

L. Narvilaitė pabrėžė, kad šis O. Balakausko kūrinys plačiausia palete aprėpia kompozitoriaus kūrybos svorį bei gelmę, o jo atlikimas puikiai atskleidžia choro ir orkestro techninį pajėgumą.

„Kurdamas “Requiem in memoriam Stasys Lozoraitis„ O. Balakauskas atsigręžė į grigališkąjį choralą, Ars Nova mokyklos motetus, konsonansinį skambesį, nors pasigirsta ir septakordų, atėjusių iš kitos kompozitoriaus meilės - džiazo. Dėl itin originalios šio kompozitoriaus kūrybos technikos “Requiem„ yra tikrai nelengvas uždavinys tiek chorui, tiek orkestrui. Kita vertus, nors parašytas sudėtinga muzikine kalba, kūrinys yra labai gražus, gilus, skambus ir prasmingas klausymosi atžvilgiu“, - teigė L. Narvilaitė.

Dėl itin originalios šio Balakausko kūrinio kompozicinės technikos yra tikrai nelengvas uždavinys jį atlikti tiek chorui, tiek orkestrui.

Kompozitorė džiaugėsi, kad Klaipėdos choras „Aukuras“ ėmėsi šio iššūkio, parodžiusio smarkiai išaugusį choro meistriškumą.

Koncerto klausęsis choro dirigentas ir pedagogas Arvydas Girdzijauskas sakė, kad ankstesnio „Requiem in memoriam Stasys Lozoraitis“ atlikimo jam neteko girdėti, bet skambėjusį Pranciškaus Asyžiečio bažnyčioje vertina itin palankiai.

„Šiuolaikinės muzikos partitūra chorui yra reikli didelei ją atliekančių dėmesio koncentracijai. Būna, kad nuo to šiek tiek nukenčia garso kokybė bei atsiranda tam tikras dainavimo mechaniškumas. Džiugino, kad choras dainavo labai minkštai, garsas skambėjo gražiai ir vieningai. Choras “Aukuras„ nusipelno ne vieno komplimento ir dėl dinaminės skalės bei garso kokybės išlaikymo visame diapazone“, - sakė A. Girdzijauskas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder