Monospektaklis „Be ryšio“ – apie žmogų, kuris prarado save
(2)Premjera numatyta lapkričio 6 d. 19 val. Klaipėdos „Kultūros fabrike“, o po jos spektaklis iškeliaus į gastroles po Vakarų Lietuvą.
„Be ryšio“ pasakoja apie apsaugininką Karolį, kurio ramų, kruopščiai apgalvotą gyvenimo planą suardo netikėtas įvykis – koridoriuje pasirodęs balandis.
Šis, rodos, smulkus sutrikimas tampa lemtingu lūžiu – vyro kelione į savo vienatvės gelmes, į bandymą suprasti, kada ir kodėl nutrūko ryšys su savimi, su kitais ir su pasauliu.
Spektaklio režisierius Dominykas Matulionis pabrėžia, kad šiuolaikinis šokis čia tampa kalba, per kurią išreiškiamos personažo būsenos, kai žodžiai jau nebeveikia.
Choreografė Gintarė Marija Ūsė kuria judesio partitūrą, kuri leidžia žiūrovui „pajausti“ personažo uždarumo, kontrolės ir išsilaisvinimo procesus.
Šokis čia ne papildo, o praplečia dramos ribas – tampa vidinės kovos ir transformacijos atspindžiu.
Šokis čia ne papildo, o praplečia dramos ribas – tampa vidinės kovos ir transformacijos atspindžiu.
Spektaklio dramaturgiją kūręs Raul Barranco remiasi įvairiausiais egzistencializmo ir literatūros klasikos pavyzdžiais, kuriuose nagrinėjamas einantis iš proto miestietis, mėgstantis komfortą, vienatvę ir sudvasinęs darbą bei hierarchinę struktūrą.
Tuo tarpu scenografė Kotryna Klara Rupainytė žiūrovą įveda į viešbučio kambarį – simbolinę erdvę tarp realybės ir sapno, kurioje žmogus lieka vienas su savo mintimis. Lova kaip pagrindinis scenos objektas tampa vienatvės, trapumo ir dvasinės tuštumos simboliu.
„Šiame spektaklyje mus domina šiuolaikinio žmogaus „mašinalumas“ – kai rutina, perfekcionizmas ir saugumo siekis pamažu užgožia vidinį balsą“, – sako režisierius D. Matulionis.
„Personažas, kaip ir daugelis mūsų, įsitaiso rutinoje, kol vieną dieną supranta, kad ji jį spaudžia labiau nei bet kas kitas“, – papildo L. Luotė, kuris pats inicijavo šio spektaklio kūrimą.
Spektaklis „Be ryšio“ – ironiškas, bet jautrus pasakojimas apie šių laikų žmogų, bandantį išgirsti save triukšme, kurį pats susikūrė. Čia humoras tampa priemone kalbėti apie baimę, vienatvę ir ryšio ilgesį.

Rašyti komentarą