Spektaklis apie menininką, kuriame net bateliai yra šedevras (3)

„Man atrodo, kad geriau jau nieko nežinoti, negu žinoti tiesą, kuri yra pagražinta, restauruota, apversta aukštyn kojomis ir t. t.“, - svarbiausią naujo Klaipėdos pilies teatro spektaklio „Sebastijanas“ temą paminėjo režisierius Alvydas Vizgirda. Premjerą „Sebastijanas“, sukurtą pagal Tenesio Viljamso pjesę „Netikėtai praėjusią vasarą“, Pilies teatras pristatys Žvejų rūmuose sausio 17 d.

„Tenesis Viljamsas - pasaulinio garso amerikiečių prozininkas ir dramaturgas, dukart Pulicerio premijos laureatas. Jo kūryba statyta tikriausiai visuose šalies dramos teatruose ir turėtų būti gerai žinoma teatro mėgėjams. Tik gal ne visi žino, kad Tenesis Viljamsas rašė ne tik pjeses, bet ir puikius apsakymus“, - sakė A. Vizgirda, kuris pats į skirtingų teatrų scenas yra išleidęs net keturis T. Viljamso kūrinius.

„Kontroversiška pjesė “Netikėtai praėjusią vasarą", kai ji buvo parašyta 1958 metais, buvo pavadinta sielų ir protų drumstėja. Ji buvo užsitraukusi katalikų Bažnyčios nemalonę, pasmerkta kaip maištinga, apgailėtina, moraliai atstumianti, įžeidžianti katalikiškus padorumo standartus.

Man atrodo, kad ši pjesė yra labai daugiaplanė ir turi labai daug komponentų, dominančių žiūrovus.

Pjesėje „Sebastijanas“ vienas pagrindinių herojų yra nepaparastai talentingas menininkas, tačiau ištvirkęs vyras.

Šis kūrinys jautriai paliečia menininko likimo, visuomenės požiūrio į menininką temą ir kalba apie tai, kad nereikėtų tapatinti menininko asmenybės ir kūrybos.

Kartu tai pasakojimas apie mamos ir vaiko santykius", - kalbėjo A. Vizgirda.

Kostiumų dizainerės Ainos Zinčiukaitės sukurti vienos iš spektaklio herojų bateliai. Ainos Zinčiukaitės asmeninio albumo nuotr.

Kostiumų dizainerės Ainos Zinčiukaitės sukurti vienos iš spektaklio herojų bateliai. Ainos Zinčiukaitės asmeninio albumo nuotr.

Pasak režisieriaus, pjesė yra labai sunki, tačiau jos siužetas gana paprastas, turintis šiek tiek detektyvo elementų, o žanras - komiška drama.

"Turtinga aukštuomenės dama turi vienintelį sūnų Sebastijaną, kuris yra nepaprastai telentingas menininkas, poetas. Praėjusiais metais jis žuvo. Pjesėje mama aiškinasi, kodėl jis žuvo, ir kaltina dėl to pusseserę. Žūties aplinkybės yra katastrofiškai baisios. Mama atsisako patikėti tokia istorija...

Man atrodo, kad nesvarbu, kokia yra žmogaus biografija ar tautos istorija. Mes turime teisę žinoti tiesą. Ir dabarties situacijoje, politikoje mes matome begalę neteisybės. Dėl tos neteisybės net pradedau abejoti savo meile šaliai, kurią, regis, visada jaučiau", - kalbėjo A. Vizgirda.

Kurdamas spektaklį „Sebastijanas“ A. Vizgirda bendradarbiavo su kostiumų dizainere Aina Zinčiukaite.

„Ainos kuriami scenos kostiumai - visada labai išjausti, išgyventi. Šįsyk pamatęs ponios Vinibl batelius buvau nustebintas juvelyrinio A. Zinčiukaitės kruopštumo. Manau, kad Klaipėdos damos vien dėl šių batelių norės pasižiūrėti šį spektaklį“, - intrigavo režisierius.

Spektaklis neeilinis ir tuo, kad jame bus naudojama dviejų autorių muzika. Pagrindinį motyvą, kuris skamba spektaklio pradžioje, viduryje ir pabaigoje, sukūrė Švedijoje gyvenantis labai gerai Europoje žinomas kompozitorius, Karališkojo orkestro trombonininkas Elias Faingershas. Jo sukurtą motyvą išplėtojo klaipėdietis Edvinas Vasiljevas.

Ne taip dažnai choreografiją dramos spektakliams kurti kviečiamas choreografas. Spektaklio „Sebastijanas“ kūrybinė komanda bendradarbiavo su iš TV projektų žinomu choreografu Mantu Svirskiu.

Pasak režisieriaus, spektaklyje yra trys labai svarbūs vaidmenys. Vieną iš jų - Ponios Vinibl - kuria pirmą kartą Pilies teatre vaidinanti Auksė Naujokienė. Šio teatro senbuvis Aurimas Pintulis, pasak režisieriaus, sukūrė labai sudėtingą Gydytojo vaidmenį, kuris tampa savotišku spektaklio centru. Taip pat spektaklyje vaidina Vilma Ptašinskaitė (Ketrina), Ramūnas Šeputis (Misteris Foksas), Vilija Gruodytė (Ponia Holė), Pijus Šiaulys (sūnus Džordžas).

Sidebar placeholder