13 psichologinių dėsnių, kuriuos naudinga žinoti

1. Kai juokiasi grupė žmonių, kiekvienas jų instinktyviai žiūri į tą, kuris jam simpatiškiausias (arba į tą, kurį jis norėtų laikyti artimu žmogumi).

2. Kai tenka daryti atsakingus poelgius ir dėl to nervintis, verta pagromuluoti kramtomąją gumą arba net pakramsnoti kokio nors maisto. Tai pasąmonės lygmenyje asocijuojasi su saugumo pojūčiu, nes įprastai mes valgome, kai mums niekas negresia.

3. Jeigu kas nors ant mūsų pyksta, o mes vis tiek išliekame ramūs, to žmogaus pyktis veikiausiai tik sustiprės. Bet po to jam bus gėda dėl savo elgesio.

4. Jeigu į pateiktą klausimą žmogus atsako tik iš dalies arba pernelyg aptakiai, neverta klausti iš naujo. Labiau apsimoka tylint pažvelgti jam į akis. Jis veikiausiai supras, kad toks atsakymas nepatenkino jo pašnekovo, ir pats pratęs pokalbį.

5. Pasirodo, veido išraiška ne tik atspindi žmogaus jausmus, bet ir sukelia juos. Atgalinis ryšys yra absoliutus dėsningumas, todėl norintieji būti laimingi turi šypsotis kuo dažniau.

6. Kalbantis bei susirašinėjant geriau nevartoti tokių frazių kaip „aš manau“ arba „man atrodo“. Jos suteikia jūsų žodžiams nepasitikėjimo atspalvį.

7. Prieš svarbų pokalbį naudinga įsivaizduoti, kad mus su pašnekovu sieja sena artima bičiulystė. Nuo mūsų pačių priklauso, kaip mes reaguojame į situaciją, o mūsų vidinė ramybė bei nuoširdumas persiduoda mūsų pašnekovui.

8. Jeigu mums pavyksta džiaugtis ką nors sutikus, per kitą susitikimą tas žmogus taip pat apsidžiaugs mus pamatęs. (Beje, šiuo triuku bendraudami su mumis nuolatos naudojasi šunys.)

9. Žmonės būna linkę mums padėti dėl mažesnių dalykų po to, kai būna mums jau atsakę dėl svarbesnių prašymų.

10. Daug naudingos informacijos galima gauti atkreipiant dėmesį į pašnekovo kojas. Jeigu, tarkime, jo apavo nosys žiūri į šoną, tai paprastai reiškia, kad žmogus nori greičiau užbaigti pokalbį.

11. Daugeliui mūsų teko dalyvauti susirinkimuose, kai būdavo tikėtina, kad sulauksime aštrios ir nemalonios kritikos. Tokiu atveju geriausia atsisėsti šalia to žmogaus, kuris gali tokios kritikos pažerti. Praktika rodo, kad tuomet jis pasidarys ne toks aršus ar bent bus minkštesnis.

12. Dauguma žmonių neskiria tikrų žmogaus dorybių nuo paprasčiausio pasitikėjimo savimi. Tad jeigu išmoksime išoriškai demonstruoti pasitikėjimą savimi, žmonės pradės mus labiau vertinti.

13. O štai geras patarimas tiems, kurie dirba aptarnavimo srityje: verta sau už nugaros pakabinti veidrodį. Žmonės ims elgtis kur kas mandagiau, nes juk niekam nepatinka matyti save piktą ir suirzusį.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder