"30 metų tyrinėjo ilgaamžiškumą": ekspertas įvardijo 5 tabu tiems, kurie nori gyventi iki 100 metų

(1)

Gydytojas pataria iš mitybos raciono pašalinti miltinius patiekalus ir gazuotus gėrimus.

30 metų ilgaamžiškumą tyrinėjantis daktaras Trentas Orfanosas įvardijo penkis maisto produktus, kurių reikėtų vengti, jei norite sulaukti 100 metų, rašo "Parade".

"Maistas yra informacija. Jei organizmui suteiksime neteisingą informaciją, galime tikėtis, kad mūsų sveikata pablogės, todėl, norėdami prailginti gyvenimą, turime valgyti tinkamą maistą", - sakė jis.

Orfanosas daugiau nei 30 metų gydė pacientus ir tyrinėjo ilgaamžiškumo priemones, todėl turi savo patarimų, kokių maisto produktų reikėtų vengti ar bent jau sumažinti jų kiekį, jei norite ilgai gyventi.

5 maisto produktai, kurių reikia vengti, kad būtumėte ilgaamžiai:

Balti makaronai. Laikomi labai rafinuotais angliavandeniais. Iš esmės tai labai perdirbtas krakmolas, kuris labai greitai virsta cukrumi, o tai gali sukelti uždegimą, pažymėjo gydytojas. 2021 m. paskelbtuose tyrimuose nustatyta, kad daug angliavandenių turinti mityba dažniau sukelia uždegimą nei daug riebalų turinti mityba.

Gazuoti gėrimai ir vaisių sultys. Cukrus taip pat skatina uždegimą, o uždegimas yra daugelio lėtinių ligų, trumpinančių mūsų gyvenimą, priežastis, aiškino Orfanosas. 2022 m. žurnale "Nutrition" publikuotame tyrime buvo nustatyta, kad gazuotų gėrimų ir daug riebalų turinčio maisto vartojimas susijęs su uždegimu.

Ledai. Cukrumi saldintų maisto produktų, pavyzdžiui, ledų, geriau vartoti kuo mažiau. 2021 m. apžvalgoje pabrėžiama didelė ligų, įskaitant širdies ligas, vėžį ir dantų ligas, rizika dėl mitybos, kurioje gausu cukraus.

Pyragai. Komercinių kepinių, pavyzdžiui, pyragų, sudėtyje yra iš dalies hidrintų aliejų. 2015 m. FDA paskelbė juos nesaugiais. Iki šiol tokiuose gaminiuose vis dar randama nedidelių transriebalų kiekių.

Karštos dešros. Gydytojai pataria vengti apdorotos mėsos, pavyzdžiui, dešrainių, dešrelių ir kitos delikatesinės mėsos. 2021 m. paskelbti tyrimai susiejo perdirbtos ir raudonos mėsos vartojimą su didesne rizika susirgti daugeliu vėžio rūšių, įskaitant plaučių ir storosios žarnos vėžį.

Ką valgyti, kad prailgintumėte savo gyvenimą

Dr. Orfanosas rekomenduoja vartoti: riešutus ir sėklas, pirmojo spaudimo alyvuogių aliejų, kryžmažiedes daržoves, lapinius žalumynus, uogas ir riebią žuvį.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder