5 priežastys, kodėl jūsų „iPhone“ sulėtėjo ir kaip tai išspręsti

Atsinaujinus telefoną, pirmuosius mėnesius ar net metus juo naudotis būna vienas malonumas: viskas veikia sklandžiai, greit ir kokybiškai. Tačiau ateina metas, kai, tarsi iš niekur nieko, išmanusis pradeda spyriotis ir veikti lėčiau. Neskubėkite piktintis ir kaltinti išmaniojo – gali būti, kad problemą galima lengvai išspręsti, ypač jei tai „iPhone".

„Telefonų, kaip ir bet kokių kitų įrenginių, sklandžiam darbui įtakos turi įvairūs veiksniai, nuo operacinės sistemos, įdiegtų programų iki atmintinės užimtumo. Gera žinia ta, kad daugelį nesklandumų galima nesunkiai išspręsti", – sako „Telia" telefonų kategorijos vadovė Rimantė Marcišauskienė.

Ji pateikia penkis patarimus, kurie gali padėti paspartinti jūsų „iPhone" darbą:

1. Sena operacinės sistemos versija. „iPhone" periodiškai gauna operacinės sistemos „iOS" atnaujinimus, kurie suteikia daugiau saugumo, naujų funkcijų, o kartais ir sprendžia sklandaus veikimo problemas. Tačiau gali būti, kad jūsų telefone automatiniai atnaujinimai yra išjungti, todėl jų negaunate.

Patikrinti telefone įdiegtą „iOS" versiją galite nustatymuose („Settings") pasirinkę „General" ir tuomet paspaudę „Software Updates". Čia sužinosite, ar jūsų naudojama „iOS" versija yra naujausia, o jei ne – galėsite ją vienu mygtuko paspaudimu atnaujinti.

Tam, kad atnaujinimų nereikėtų tikrinti rankiniu būdu, pasirinkite gauti atnaujinimus automatiškai. Taip pat galite nustatyti jums patogiausią sisteminių naujinių diegimo laiką, pavyzdžiui, naktį, kuomet miegate ir telefonu nesinaudojate.

2. Užkimšta atmintinė. Tai dar viena dažnai pasitaikanti priežastis, lėtinanti „iPhone" darbą. Su šia problema dažniau susiduria ilgiau tą patį „iPhone" naudojantys žmonės, spėję telefone sukaupti daugybę programėlių, vaizdo įrašų, nuotraukų ir kito turinio.

Įprastai telefonas sulėtėja likus mažiau nei gigabaitui laisvos vietos, nes tokiu atveju vietos pritrūksta pačiai „iOS" ir jos darbiniams failams. Norėdami atlaisvinti vietos savo telefone, pirmiausia patikrinkite įdiegtas programas: eikite į „Settings", „General" ir pasirinkite „iPhone Storage". Čia matysite visas telefono programėles, jų užimamą atmintį ir galėsite ištrinti tas, kuriomis daugiau nesinaudojate. Beje, jei lėtai veikia tik viena ar kelios konkrečios programėlės, verta pabandyti išdiegti ir įdiegti jas iš naujo.

Jei atmintį uzurpavo ne programėlės, o nuotraukos, vaizdo įrašai ir kiti failai, jų trinti nebūtina – tiesiog perkelkite į debesiją. Kaip pastebi R. Marcišauskienė, „Apple" atveju duomenis patogiausia sinchronizuoti su „iCloud", nors galite naudotis ir kitomis alternatyvomis, tokiomis kaip „Google Photos", „Dropbox" ar „Microsoft OneDrive". Duomenų perkėlimas į debesiją ne tik sutaupys kelis gigabaitus laisvos vietos, bet ir pačius duomenis galėsite pasiekti per keltą įrenginių: kompiuterį, telefoną, planšetę ir t.t.

3. Fone veikiančios programėlės. „iPhone" gali stabdyti ir tai, kad jūsų telefone vienu metu veikia begalės programėlių, kurias buvote įjungę, bet vėliau pamiršote išjungti. Žinoma, anksčiau įjungtos programėlės, likusios veikti fone, vėliau užsikrauna greičiau. Tačiau didelis tokių programėlių kiekis užima telefono darbinę atmintį ir jos gali stigti operacinei sistemai ar kitoms programėlėms, todėl „iPhone" tampa lėtesnis.

Šią problemą lengva išspręsti – pakanka dukart spustelėti pagrindinį „Namų" mygtuką arba braukti per vidurinę ekrano dalį nuo apačios į viršų ir palaikyti. Tuomet ekrane matysite visas jūsų telefono darbinėje atmintyje saugomas programėles ir galėsite išjungti nebereikalingas. Jei programėlės išjungtos ir nesate tikri, kas stabdo jūsų „iPhone", telefoną galite tiesiog perkrauti, taip išvalydami visus fone vykstančius procesus.

4. Lėtas internetas. Galbūt lėtas ne jūsų telefonas, o interneto ryšys, kuriuo naudojatės? Juk internetą naudoja ne tik naršyklė, socialiniai tinklai, bet ir kitos programėlės, žaidimai. Jei internetas stabdo, kartu stoja ir visas darbas.

Jei esate prisijungę prie „Wi-Fi", patikrinkite, ar ryšys stiprus, taip pat tiek „Wi-Fi", tiek mobiliojo interneto greitį galite pamatuoti specialiomis greičio matuoklėmis, tokiomis kaip „Speedtest.net". Pavyzdžiui, „Telia" mobiliajame tinkle vidutinė interneto sparta šįmet siekia 92,7 Mb/s, kitų operatorių – 56,1 Mb/s ir 44,8 Mb/s (RRT duomenys).

Jei matote gerokai mažesnius skaičius, pabandykite perkrauti telefono tinklo nustatymus: spauskite „Settings", pasirinkite „General" ir „Reset", o tuomet spustelkite „Reset Network Settings" ir, jei bus prašoma, įveskite savo PIN kodą. Jei ir tai nepadėjo, pasitarkite su savo operatoriumi.

5. Šaltis. Vasarą tai mažiau aktualu, bet šaltuoju metų laiku „iPhone" gali lėčiau veikti dėl aplinkos temperatūros. Tokie požymiai pastebimi jau temperatūrai nukritus žemiau 0 laipsnių Celsijaus.

Savo „iPhone" galite apsaugoti paprasčiausiai nesinaudodami juo kai būnate lauke spaudžiant šalčiui, arba įsigiję specialų dėklą telefonui, kuris apsaugos jį nuo ekstremalių oro sąlygų.

Beje, karštyje „iPhone" veikti greičiau nepradeda, be to, dideli temperatūrų svyravimai kenkia baterijai, todėl telefono nepatariama kankinti ir deginantis saulėje.

Paskutinė viltis, žinoma, yra telefono gamyklinių nustatymų grąžinimas – jį atlikę sužinosite, ką dar apskritai gali jūsų „iPhone". Tačiau R. Marcišauskienė atkreipia dėmesį, kad prieš tai atlikdami nepamirštumėte išsaugoti savo duomenų (nuotraukų, vaizdo įrašų, el. laiškų ir kt.), nes atlikus tokį perkrovimą visa tai bus ištrinta. Telefono gamyklinius nustatymus grąžinsite eidami į „Settings", tuomet „General", „Reset" ir pasirinkę „Erase All Content And Settings".

Sidebar placeholder